• 0

Webshop in niche markt [hondenstep]

Omschrijving van je concept:

HondenSteps.nl is een nieuwe speler in de markt van hondensteps, sledes en kindersteps. Actief bezig zijn met je hond is het leukste wat er is. De band tussen mens en dier wordt sterker + het feit dat je hond het een erg leuke bezigheid vind, ook zeer handig wanneer je beschikt over een drukke hond (laat hem maar lekker rennen voor die step en breng je eigen conditie ook lekker op peil!)

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webwinkel is helemaal klaar. Men kan betalen op de volgende manieren;

 

- Achteraf betalen (zeer handig in dit niche aangezien de gemiddelde orderwaarde toch snel de €300,- overstijgt)

- MrCash/iDEAL/SoftBank

- PayPal

 

Inmiddels dragen wij het keurmerk van Webwinkelkeur.nl en zijn wij bezig ons aan te sluiten bij een hele grote prijsvergelijker. Sommige categorieën worden nog aangevuld met nieuwe producten. Blog is tevens af en het eerste artikeltje staat live. ROBIN! is geinstalleerd waardoor potentiële klanten direct hun vragen aan ons kunnen stellen zonder daarbij de webwinkel te verlaten (kan direct onsite).

 

*Er komt nog een categorie met hoogstaande kwaliteit voer. Dit puur als bijverkoop en eventuele bundels te maken in de toekomst denk aan; Gratis 20 kilo voer bij besteding van.... etc.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een meerwaarde bieden binnen de mogelijkheden die je hebt met je hond(en). In plaats van een standaard dierenwinkel juist voor dit niche gekozen, omdat we er redelijk verstand van hebben + het een markt is die nog ''redelijk'' onbekend is bij het grote publiek. Tevens willen wij mensen informeren over het steppen met je hond. Het is dus de bedoeling een zo compleet mogelijk medium te worden voor een ieder die graag meer wil weten over steppen met je hond en actief bezig zijn met je hond.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Als we kijken naar onze concurrentie (zeer laag) dan zien wij dat wij een totaaloplossing bieden voor mensen die graag een hondenstep willen aanschaffen. Zo bieden wij zoals gezegd AfterPay aan (wat ervoor moet zorgen dat de conversie enorm gaat stijgen), leggen contact met potentiële klanten d.m.v. onze blog waar wij dieper in gaan op producten en de wijze waarop je actief bezig kunt zijn met je hond(en) en onze webwinkel biedt ons tevens tal van mogelijkheden zowel aan de backend als frontend (gerelateerde producten, automatisch plaatsen van advertenties op Marktplaats etc)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zijn er dingen die jullie anders zouden willen zien binnen de webwinkel?

 

Wat vinden jullie van dit concept?

 

Toevoegingen + creatieve input altijd welkom!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Site ziet er goed uit, met vier alaska malamutes zelf een hondenstep staan. Voor de beginnende hondenstepper mis ik op jullie site wel ongeveer alle informatie en uitleg. Als je mensen aan wilt spreken die onbekend zijn met het fenomeen zul je filmpjes en uitleg moeen geven over de voordelen en nadelen.

 

Site zelf ziet er netjes uit, qua prijs niet de allergoedkoopste volgens mij

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er goed uit, met vier alaska malamutes zelf een hondenstep staan. Voor de beginnende hondenstepper mis ik op jullie site wel ongeveer alle informatie en uitleg. Als je mensen aan wilt spreken die onbekend zijn met het fenomeen zul je filmpjes en uitleg moeen geven over de voordelen en nadelen.

 

Site zelf ziet er netjes uit, qua prijs niet de allergoedkoopste volgens mij

 

Niet de goedkoopste nee maar we mogen niets aanbieden voor dumpprijzen (een van de regels van de leverancier, alles is capped). Zie blog voor tips en tricks etcetera, komen er nog meer op aankomende tijd. Tevens informeer ik mensen ook veel via SiberischeHusky.info wat tevens de grootste informatieve Husky site ter wereld is. Zal ook koppeling komen vanaf die site met de webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal aandachtspunten vanuit mijn kant:

- Het plaatje met de tekst: Bereikbaar op: 016... is een link die doodlopend is.

- Wanneer ik op de links zoals "Hondensteps" en "Stepsleeën" klik, krijg ik een totaal overzicht van alle producten in die categorie te zien. Persoonlijk zie ik dan liever een overzicht van de subcategorieën. Dus als ik op "Hondensteps" klik, zie ik liever een overzicht met 3 plaatjes waarop de Kickbike, de Yedoo en de Kindersteps zichtbaar worden.

- De methodes om specifieker te zoeken, zijn erg onduidelijk. Wat betekent bijvoorbeeld de 9? Maak duidelijk dat dit het aantal artikelen zijn dat per pagina worden weergegeven.

 

Verder denk ik dat je een product hebt, dat je mooi visueel kunt maken, d.m.v. filmpjes en foto's. Houd bijvoorbeeld acties op Facebook: degene die de mooiste mooiste/leukste/creatiefste foto maakt met de step, wint een bepaald product. Gebruik deze foto's vervolgens op de website. Mensen zien graag dat het product ook door andere mensen gebruikt wordt. (maak dan wel duidelijk dat de foto's gebruikt kunnen worden op de website)

Laat zien wie u bent op http://www.my-offer.nl/!

My Offer is hét online platform waarop zelfstandig ondernemers zichzelf en hun bedrijf presenteren.

Link naar reactie
  • 0

- Aangepast

 

- Dit heb ik al eens eerder getest en zorgt voor minder conversie. Een klant wil snel naar de producten toe dus hondensteps en een subcategorie met alle merken zorgt voor frustratie aangezien men nogmaals moet klikken om bij het product te komen.

 

- Is niet aanpasbaar en lijkt mij ook vrij duidelijk dat dat 9 producten per pagina is.

 

Social Media zijn we ook van plan inderdaad en gaat zeker komen. Eerst eens praten met wat bekende websites in ons niche voor samenwerking/kortingbonnen etc.

 

Thanks voor je feedback!

Link naar reactie
  • 0

Een paar kleine dingen die me opvallen:

 

- ik kan producten "toevoegen aan vergelijking", maar waar kan ik ze vervolgens vergelijken?

 

- je spreekt je bezoeker afwisselend aan met "u" en "je", maak dat consistent

 

- onder "Wet Koop op Afstand" (dat ik overigens zou combineren met "Verzenden en Retourneren") staat dat je het bedrag terugboekt binnen twee weken, terwijl je in je algemene voorwaarden een termijn van 30 dagen noemt

Link naar reactie
  • 0

- Waar zie je je?

Pagina "Betaalmethoden" ...

En bij je facebook logo: "Wees de eerste van je vrienden die dit leuk vindt." (hoewel ik "uw" daar een beetje vreemd vind staan)

 

Nog wat extra huiswerk:

 

- als er geen informatie over een product is, staat er in het Engels "no information found"

- in je menu staat "overigen", dat moet "overige" zijn; bovendien is het logischer om deze keuze onderaan te zetten (nu volgt na "overige" nog de keuze "verlichting")

- je verwijst naar "onze live chat", maar waar vind ik die?

- in je voorwaarden 15.2 verwijs je naar een faxnummer, maar dat is verder nergens vermeld

- hier en daar een tikfout, zoals in je voorwaarden 14.1 (spatie ontbreekt tussen "via" en het e-mailadres) en op je pagina's "Verzenden en retourneren" en "Klantenservice" ("ten alle tijden" moet "te allen tijde" zijn)

Link naar reactie
  • 0

- Waar zie je je?

Pagina "Betaalmethoden" ...

En bij je facebook logo: "Wees de eerste van je vrienden die dit leuk vindt." (hoewel ik "uw" daar een beetje vreemd vind staan)

 

Nog wat extra huiswerk:

 

- als er geen informatie over een product is, staat er in het Engels "no information found"

- in je menu staat "overigen", dat moet "overige" zijn; bovendien is het logischer om deze keuze onderaan te zetten (nu volgt na "overige" nog de keuze "verlichting")

- je verwijst naar "onze live chat", maar waar vind ik die?

- in je voorwaarden 15.2 verwijs je naar een faxnummer, maar dat is verder nergens vermeld

- hier en daar een tikfout, zoals in je voorwaarden 14.1 (spatie ontbreekt tussen "via" en het e-mailadres) en op je pagina's "Verzenden en retourneren" en "Klantenservice" ("ten alle tijden" moet "te allen tijde" zijn)

 

- Niet aanpasbaar softwarematig iets

- Aangepast

- Rechterkant dat zwarte balkje (dit wordt nog aangepast door ROBIN! zelf door er iets van live chat neer te zetten)

- Aangepast

- Tikfoutjes komt door HTML editor maar aangepast.

- Aangepast

 

Bedankt opnieuw!

Link naar reactie
  • 0

Tablet is een idee als je iemand tegelijkertijd persoonlijk te woord wilt staan. Anders zou ik een oude (want = goedkoop) LCD TV of monitor op een vloerstandaard proberen te scoren zodat je die continue een filmpje/presentatie kan laten afspelen.

 

Ja de vrouw kwam met het geniale idee om van haar werk een soort monitor te lenen waar ik een dvd in kan schuiven (2 in 1 principe) :)

Link naar reactie
  • 0

TV op een buitenevenement? Als er ruimte is voor paarden, dan is er ook plaats genoeg voor aangelijnde/ingespannen honden en steps! Ik bemoei me er graag nog even goedbedoeld tegenaan: op je site staan bijvoorbeeld ook saaie stock images van beltantes, dat kan zoveel aardiger en toepasselijker! Laat zo goed mogelijk zien wat je te bieden hebt en dat is in het echt!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

TV op een buitenevenement? Als er ruimte is voor paarden, dan is er ook plaats genoeg voor aangelijnde/ingespannen honden en steps! Ik bemoei me er graag nog even goedbedoeld tegenaan: op je site staan bijvoorbeeld ook saaie stock images van beltantes, dat kan zoveel aardiger en toepasselijker! Laat zo goed mogelijk zien wat je te bieden hebt en dat is in het echt!

 

Groet,

 

Highio

 

Hi Highio,

 

Thanks opnieuw voor je feedback! Er is geen ruimte voor steppen etcetera aangezien de kramen niet bij de paarden staan zeg maar (dat is een stukkie verderop), er zijn ruim 50 tot 100 kramen en de ruimte is beperkt vandaar. Wel heb ik de mogelijkheid een dvd tv dus aan te sluiten (plat scherm dus wel van deze tijd) om zo een filmpje te laten afspelen zodat mensen er een beeld bij krijgen.

 

Tevens heeft de leverancier zojuist bevestigd dat ik een groot aantal spullen mag stallen en wat ik verkoop rekenen we af en wat niet komt terug. Klantenservice ding zat ik zelf ook al mee inderdaad, maar heeft nu even geen prioriteit (eerst zorgen voor bedrukking flyers etc voor dat event aangezien dat al binnenkort is). Ik zat zelf aan een soort bellende hond te denken :)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst: Leuke site en leuk product (ik had er zelf nog nooit van gehoord). Site ziet er netjes en professioneel uit.

 

Wat betreft het tonen van de filmpjes: ik vind het ergens wel een leuk idee, maar het heeft voor mijn gevoel wel een hoog tellsell gehalte. Ik zie gelijk een marktkoopman voor me die van die felroze schoonmaakpasta wil verkopen. Als je toch graag een video wilt laten zien zou ik dit op een monitor of tv doen en niet op een tablet. Een tablet wordt snel gestolen dus daar blijf je mee in je handen staan of je blijft bij mensen in de buurt staan. Als mensen zelf rustig naar de monitor kunnen kijken vinden ze dit denk ik fijner. Anders krijg je als consument snel een opgejaagd gevoel. Ik weet niet wat jouw doelgroep is, dus misschien werkt een filmpje op een tv juist wel. Maar aangezien het een nichemarkt is lijkt me juist dat de mensen voor wie deze producten bestemd zijn al met deze producten bekend zijn?

 

Ik weet niet of jouw doelgroep een beetje van de smartphone generatie is? Zo ja, wellicht kan je het filmpje online plaatsen en een QR code of website link bij je kraampje hangen zodat ze zelf het filmpje op hun telefoon kunnen bekijken. Naar mijn idee ondernemen de meeste mensen liever zelfstandig iets. Beetje hetzelfde als die tablet/tv vergelijking. Ik denk dat mensen het filmpje een stuk eerder kijken als ze het zelf opzoeken of op een tv kunnen bekijken dan dat jij ze benadert om het filmpje op de tablet te bekijken.

 

Heel veel succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt!

YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/

Link naar reactie
  • 0

Hoi Yvonne,

 

Dankjewel! Wij gaan gebruik maken van een platte tv met een instructiefilm waarop je ziet hoe iemand dus stept met zijn of haar hond. Het steppen kan met ieder hondenras alhoewel een sledehond bijvoorbeeld aan de voorkant van de step kan worden bevestigd zodat hij/zij deels kan voorttrekken. Andere rassen dienen aan de zijkant mee te lopen aan de hand van een stepbeugel. In principe is onze doelgroep iedereen met een of meerdere honden :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Je spreekt jezelf een beetje tegen (niet onaardig bedoeld, slechts een constatering). Een nichemarkt is een klein een specifiek deel van een markt. Iedereen die één of meerdere honden heeft is zo'n beetje half Nederland.

 

Ik denk dat je jezelf een gunst zou verlenen als je probeert om je doelgroep te kaderen. Zo kun je veel beter bepalen welke strategie je gaat gebruiken om klanten binnen te halen. Ook kun je op die manier betere afwegingingen maken. Bijvoorbeeld tussen wat waarschijnlijk een goeie hit is bij je potentiele klanten op dat evenement en wat waarschijnlijk minder goed zal aanslaan. (waarschijnlijk, want je weet het nooit 100% zeker).

 

Als je hier hulp bij nodig hebt kun je me gerust een mailtje sturen. Ik denk dat ik je wel verder kan helpen :) Succes!

YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Je spreekt jezelf een beetje tegen (niet onaardig bedoeld, slechts een constatering). Een nichemarkt is een klein een specifiek deel van een markt. Iedereen die één of meerdere honden heeft is zo'n beetje half Nederland.

 

Ik denk dat je jezelf een gunst zou verlenen als je probeert om je doelgroep te kaderen. Zo kun je veel beter bepalen welke strategie je gaat gebruiken om klanten binnen te halen. Ook kun je op die manier betere afwegingingen maken. Bijvoorbeeld tussen wat waarschijnlijk een goeie hit is bij je potentiele klanten op dat evenement en wat waarschijnlijk minder goed zal aanslaan. (waarschijnlijk, want je weet het nooit 100% zeker).

 

Als je hier hulp bij nodig hebt kun je me gerust een mailtje sturen. Ik denk dat ik je wel verder kan helpen :) Succes!

 

Hoi Yvonne,

 

Niche product is een betere verwoording dan ;)

Link naar reactie
  • 0

Je geeft verder totaal geen inhoudelijke reactie. Bijvoorbeeld op de suggestie om je doelgroep zou kaderen. Ook op mijn vorige post niet echt. Waarom niet? Ben je niet bezig met wie je doelgroep is?

 

Beste Yvonne,

 

Ik waardeer je posts maar ik weet prima wat mijn doelgroep is en dergelijke dus ik snap niet waarom je dat op wil dringen (misschien om je consultancy aan de man te brengen?)

Link naar reactie
  • 0

Jouw manier van redeneren gaat er bij mij niet helemaal in. Je plaatst dit bericht voor tips en advies. Dan is iemand zo vriendelijk om je van tips te voorzien en interesse in je te tonen dus dan probeert diegene z'n dienst aan jou te slijten? Er zijn ook mensen die het leuk en leerzaam vinden om een ander te helpen, je hoeft niet overal direct iets achter te zoeken.

 

Wat je doelgroep betreft: als je niet wil vertellen wie je doegroep is, zeg het dan gewoon. Want ik dring niets op, ik ben gewoon nieuwsgierig. Het komt op mij nogal clueless over dat je van nichemarket naar iedereen met een of meerdere honden gaat en ik probeerde gewoon te helpen. Dat je nu dan stelt dat je prima weet wat je doelgroep is betekent dat je of niet duideijk ws over je doelgroep in je vorige post, of je weet dus echt niet waar je het over hebt. Enfin, ik steek m'n energie liever in iemand die wèl op m'n advies zit te wachten dus succes met je kraampje.

YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.