• 0

DGA helaas niet te ontslaan.

Hallo Higherlevellaars,

 

Met ons bedrijf zitten wij in zwaar weer door een niet-functionerende directeur. Terwijl er erg veel vraag is naar ons product, is de inkoop en verkoop een ramp.Er is door zijn toedoen nog steeds geen functionerende webshop. Hij heeft een knoeier uit zijn kennissenkring al 18.000 euro betaald, maar de webshop doet het gewoon niet en ziet er niet uit. Ik durf hier de url niet te noemen of mijn echte naam om privacy redenen en omdat dan de hel losbreekt.

Mijn zakenpartner, die dus de enige bestuurder is in de BV heeft al vele tonnen van de bank en investeerders gekregen. ( Daar is hij wel erg goed in, en dat was de voornaamste reden dat ik met hem in zee ging)

Echter hij is erg kwistig met geld uitgeven:

 

Alleen al aan advieskosten van juristen, accountants en communicatieadviseurs is er een bedrag van 60 K uitgegeven.

Hij is een heel slechte verkoper en laat geinteresseerde nieuwe klanten niets meer horen of schoffeert zij zelfs.

Andere bekende ondernemers, die in wilden stappen, omdat zij het een prachtig product vinden met wereldwijde marktpotentie, werden allemaal door hem afgewezen. Hij weet alles beter en slaat letterlijk alle adviezen in de wind

 

Ik heb deze feiten rustig aan hem medegedeeld, maar hij trekt zich niets van mij aan.

 

Daarom heb ik indertijd met Nico Schouten Nils de Witte en Frans van Duikeren van Innosquad gesproken. Zij gaven allemaal goede adviezen en raadden mij aan een goede advocaat te nemen. Dat heb ik gedaan maar kostte mij 4 K en leverde bar weinig op.

Ik heb de octrooien aan hem persoonlijk overgedragen op basis van een ondeugdelijk door mijn zakenpartner zelf opgesteld flutcontract en sta met lege handen. Mijn zakenpartner heeft mij er ingetuind en daar is niet meer veel aan te doen. De Nederlandse wet biedt bar weinig mogelijkheden om mensen, die door gladde zakenlui in alle goedgelovigheid een contract hebben ondertekend te helpen.

Ja ik heb recht op een kwart van zijn aandelen in de flut BV, maar hij maakt alleen maar verliezen. De bank zal vroeger of later de hele lening van 150 K terugeisen en dan gaat het bedrijf ( gelukkig...) failliet.

 

De investeerders, die al vele tonnen erin gestoken hebben, zijn erg passief en laten hem voorlopig zijn gang gaan. Ondanks dat ik hun al diverse keren heb gewaarschuwd voor de slechte ontwikkelingen. Dit is al meer dan drie jaar de situatie.

 

Ik denk er nu over de bank in te lichten over de slechte bedrijfsvoering en het onbehoorlijk bestuur van de DGA.

Zou de bank daar een boodschap aan hebben en willen samenwerken met mij en een andere groep ondernemers om een definitief faillissement af te wenden? Eventueel d.m.v.een surceance zou het huidige 1 mans bestuur vd BV moeten plaatsmaken dan.Voor het uitkopen van de bank is er wel geld nodig.

Daarom lijkt mij de enige oplossing om nu al andere investeerders te vinden voor een doorstart.

 

Hoe denken jullie hierover? Bij voorbaat dank voor jullie adviezen.

Tenslotte wil ik wel kwijt dat ik met mijn zakenpartner als persoon vaak erg veel plezier en vreugde heb gehad. Hij is zeker geen slechte kerel maar absoluut geen ondernemer. Ik vind het verschrikkelijk tragisch dat er met het huidige BV recht de positie van de directeur (DGA) onaantastbaar is terwijl het gewone personeel steeds eenvoudiger te ontslaan is..

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geef eens aan welk advies/werkzaamheden die advocaat heeft gegeven/gedaan?

@Marco

Die topadvocaat vertelde mij dat er weinig mogelijkheden zijn om mijn intellectuele eigendom terug te eisen, doordat er een contract door mijn zakenpartner op zijn eigen naam en niet op naam vd BV is getekend. Zij radde mij aan om in de aandeelhoudersvergadering de andere aandeelhouders, de investeerders, te benaderen. In de aandeelhoudersovereenkomst staat dat de meerderheid van de aandeelhouders de directie kan laten aanvullen resp. vervangen. Echter, de investeerders laten de zaak nu al drie jaar op zijn beloop

Link naar reactie
  • 0

Dag Karel,

 

Je schrijft dat jij 25% in deze BV hebt. Bij wie is die andere 75% ondergebracht?

En heb jij zelf een functie als bestuurder of ben je alleen aandeelhouder?

 

groet

Joost

 

@Joost,

 

25 % zit bij mijn zakenpartner en 50 % bij de andere investeerders.

Ik heb geen enkele officiele functie in de BV en ben alleen aandeelhouder.

 

Groet Karel

Link naar reactie
  • 0

Geef eens aan welk advies/werkzaamheden die advocaat heeft gegeven/gedaan?

@Marco

Die topadvocaat vertelde mij dat er weinig mogelijkheden zijn om mijn intellectuele eigendom terug te eisen, doordat er een contract door mijn zakenpartner op zijn eigen naam en niet op naam vd BV is getekend. Zij radde mij aan om in de aandeelhoudersvergadering de andere aandeelhouders, de investeerders, te benaderen. In de aandeelhoudersovereenkomst staat dat de meerderheid van de aandeelhouders de directie kan laten aanvullen resp. vervangen. Echter, de investeerders laten de zaak nu al drie jaar op zijn beloop

 

Dan is dat duidelijk. Je zult je talenten moeten aanspreken om de overige aandeelhouders te overtuigen, maatregelen te nemen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.