• 0

Online radio, mp3, RIAA, CARP!? mafketels!

OK, hier een absurd ideetje van CARP (niet het Nederlandse blad maar een amerikaanse copyright instelling... Voor zover ik het begrijp, een slaafje van de RIAA):

- Allereerst moet alle informatie van je webcast doorgegeven worden

- Betaal je daarna helemaal suf...

 

Dus als je een webradio station op wilt starten (in Amerika, volgens mij bestaat zoiets nog niet in Europa) dan moet je nu wel even flink lappen! Das nie zo makkelijk voor amateurs volgens mij?? Bevorderd dit het illegaal webcasten? Ik ken nog wel een paar oostblok landen met "flexibele wetten"...  :D

 

Een wending voor Napster (ja de rechtzaak bestaat nog wel) is er ook:

- Patel vraagt de RIAA om te bewijzen dat ze de copyrights van muziek bezitten en bekijkt of er misbruik van deze copyrights is gemaakt

 

Dit onderwerp gaat volgens mij veel verder dan alleen mp3-tjes delen en webcasts... Wat nou als je stem / je idee of je programma niet naar wens is voor b.v. een reus als de RIAA? Hoe ver kunnen bedrijven als de RIAA of b.v. Buma Stemra gaan om nieuwe initiatieven de grond in te drukken i.p.v. ze te stimuleren??

 

En dan nog een flamewar vraagje:

"Illegale programma's" zoals DeCSS of Kazaa crëeeren volgens mij juist nieuwe mogelijkheden... Ze vernietigen ook wat oude gedachtes, maar werkt deze innovatie nou niet juist bevorderend voor nieuwe initiatieven?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
- Allereerst moet alle informatie van je webcast doorgegeven worden

- Betaal je daarna helemaal suf...

Natuurlijk helemaal geen nieuw concept. Dit is al jaren het geval, offline. Dat het nu ook online zo gaat is logies.

 

Wouter

--

"Two of the most famous products of Berkeley are LSD and BSD. I don't think that this is a coincidence"

Link naar reactie
  • 0

Ben het niet met die gedachte eens. Offline zit je met limitaties als hoeveelheid band en dergelijke (daar ga ik van uit in ieder geval, ben geen expert op dit gebied).

 

Online heeft er niemand last van je als je een shoutcast muziek stream opzet.

 

Dat ze het gebruik van illegaal gekopieerde mp3's willen tegengaan dat begrijp ik wel alleen de manier hoe ze dit aanpakken kan ik me echt niet in vinden.

 

Is de uitdaging bij een nieuwe technologie niet: "Hoe kunnen we hier geld aan verdienen?" i.p.v. "Hoe kunnen we dit verbieden zodat we geld kunnen blijven verdienen?" Aan dit laatste maakt de RIAA zich al een tijdje schuldig.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.