• 0

Boekhouding in excel sheets

Hoi,

 

Graag wil ik mijn boekhouding starten in excel. Dan weet ik dadelijk welke zaken ik belangrijk vind in een boekhoudprogramma.

 

Heeft iemand voorbeelden in excel die naar mijn toegestuurd kunnen worden.

 

Mochten dit er meerdere worden van verschillende mensen dan wil ik ze wel op een server zetten dat er meer mensen bijkunnen uiteraard met toestemming van de eigenaar

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De boekhouding goed opzetten wordt nogal eens onderschat. Dat geldt al bij een boekhoudpakket, maar zeker nog meer bij Excel.

Zoals je een ondernemingsplan niet klakkeloos kan kopieren, algemene voorwaarden niet zo kan overnemen, zo is dat ook bij een goede administratie. Elk bedrijf werkt anders, heeft andere soorten kosten en opbrengsten en is geinteresseerd in andere specificaties en overzichten.

Ik heb wel diverse soorten administraties gezien in excel, maar meestal stappen deze na een gesprek al snel over naar een boekhoudpakket, of we maken echt iets op maat, samen met de ondernemer.

Mijn tip:

Ga eens met een echte boekhouder of administratiekantoor aan tafel zitten, vertel je wensen en werkzaamheden, en hoe je werkt/factureert etc. Pas na zo'n gesprek kun je een goede administratie op poten zetten. Klakkeloos een voorbeeld van een ander bedrijf overnemen loopt meestal uit op alles later toch nog eens overdoen omdat je er niet datgene mee kan wat je wilde.....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Een administratie is inderdaad bedrijfsgebonden. Maar het gaat hier om een startend bedrijf die in eerste instantie het boekhoud verhaal zo simpel mogelijk wil houden. Want er zijn nog geen vele en ingewikkelde uitgaven en inkomsten.

 

Mocht de tijd zich voordoen dat de boekhouding moeilijk wordt wil ik inderdaad een boekhoudpakket aanschaffen. Maar wil eerst proef ondervindelijk uitvinden welke bottlenecks ik tegen kom. Excel is hiervoor naar mijn mening een uitstekende tool voor omdat je alles zelf moet doen.

Link naar reactie
  • 0

Juist voor een startend bedrijf is het belangrijk alles goed op te zetten. En als de administratie nog niet zo moeilijk is vanwege de weinige boekingen...benut die tijd dan om alles goed op touw te zetten. De basis is het belangrijkste.

Vergelijk de opzet van je administratie met de fundering onder je huis; Je doet het maar een keer en dan moet het goed gebeuren. Doe je het niet goed....moet het hele huis worden gesloopt en moet je van scratch af aan weer de boel opzetten !

 

Als je toch enkele voorbeeldjes wilt, neus dan even rond op dit forum, want er zijn enkele voorbeelden geplaatst (gebruik de zoekfunctie maar eens).

Maar voor je begint houdt bovenstaande wel even in gedachten.

 

suc6

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.