• 0

Eenmalige loonbetaling !

Beste lezers !

 

Allereerst bedankt voor jullie tijd.

 

Ik ga binnenkort evenementen organiseren. Daarbij ga ik gebruik maken mensen die EEN avond voor mij willen werken als (kassamedewerker, garderobe medewerker, promotor, etc.). Aldus ben ik niet opzoek naar vast personeel.

 

Mijn vraag: hoe zou ik deze mensen beste kunnen uitbetalen met de minste fiscale gedoe en verplichtingen? (loonbelasting etc.)

 

Dit geldt ook wel voor de artiesten. Veel DJ's zijn niet aangesloten bij een agentschap en dus werken zij als freelancer.

 

 

Ik bedankt jullie bij voorbaat voor jullie tijd en antwoorden.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ga binnenkort evenementen organiseren. Daarbij ga ik gebruik maken mensen die EEN avond voor mij willen werken als (kassamedewerker, garderobe medewerker, promotor, etc.). Aldus ben ik niet opzoek naar vast personeel.

 

Mijn vraag: hoe zou ik deze mensen beste kunnen uitbetalen met de minste fiscale gedoe en verplichtingen? (loonbelasting etc.)

 

Payrolling / inlenen

 

Dit geldt ook wel voor de artiesten. Veel DJ's zijn niet aangesloten bij een agentschap en dus werken zij als freelancer.

 

Zelfstandige artiesten kunnen je een factuur sturen. Denk wel aan de VAR-verklaring. Artiesten die niet zelfstandig zijn kunnen verloond worden door een artiestenverloningsbureau met gebruikmaking van de artiestenregeling.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen kijk eens naar de payroll mogelijkheden als tentoo.

 

Ik vind dit bedrijf persoonlijk wel duur en erg klant onvriendelijk, maar er zijn vast soort gelijke bedrijven.

 

Je werknemer geeft zijn uren door aan de payroller en van hun krijg je een factuur. Geen zorgen over ziek zijn, belastingen oid. Wel moet je zelf zorgen voor goede ARBO omstandigheden want daar blijf je zelf voor verantwoordelijk.

 

edit: Dennis typt sneller dan ik...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik heb net een paar offertes aangevraagd bij diverse payroll organisaties. ik wacht deze even af. Echter vroeg ik mij af of ik de benodigde werkzaameden omtrent mijn personeel zelf kan doen of niet. Dit om toch de bijkomente payroll kosten te besparen. Of zeggen jullie het is te complex en dus beter om het aan payroll te overlaten ?

 

 

Bedankt

 

Link naar reactie
  • 0

Geen idee of je het zelf kunt doen. Heb je een accountant/boekhouder? Ik heb paar jaar terug voor 5 maanden een stagiair gehad, die een stagevergoeding kreeg, en die kwam ook op de loonlijst. Was toen mijn enige 'werknemer'. Ik heb het verder door mijn boekhouder laten regelen. Enige wat ik dan elke maand kreeg was bedrag te betalen aan stagiair en bedrag te betalen aan LB aan de belastingdienst. Na 5 maanden ook weer keurig afgemeld door mijn boekhouder. Ik had er verder geen ommekijken naar.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedankt .

 

Ik begrijp de zaken omtrent LB wel. Alleen vraag ik me af. als ik EEN feest ga organiseren in twee maanden. ga ik voor die ene fest op facebook een oproep doen dat ik bijvoorbeeld 8 mensen nodig heb voor EEN avond en dus eenmalig. verder wil ik die mesnen ook niet meer in dienst hebben. verder wil ik z eniet ZWART betalen maar gewoon netjes wit. Wordt dat ook echt als loon gezien of is het meer een vergoeiding wat zij zelf later op hun IB-aangifte kunnen doorgeven?

 

Lijkt me beetje raar als ik voor die ene avond al die mensen onder contract en LB etc moet nemen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb ik op dit forum al geregeld de term IB47 zien langs komen. Kijk bv hier maar eens naar: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/personeel_en_loon/loonadministratie/uitbetaalde_bedragen_aan_derden/

 

Is dat wat je zoekt?

 

 

Ennuh.... enige vorm van contract lijkt me sowieso wel handig om afspraken vast te leggen. Dat hoeft geen arbeidscontract te zijn, maar wel iets voor eenmalige inhuur ofzo.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Echter vroeg ik mij af of ik de benodigde werkzaameden omtrent mijn personeel zelf kan doen of niet. Dit om toch de bijkomente payroll kosten te besparen.

 

Dat is toch echt een andere vraag dan deze:

Mijn vraag: hoe zou ik deze mensen beste kunnen uitbetalen met de minste fiscale gedoe en verplichtingen? (loonbelasting etc.)

 

8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb ik op dit forum al geregeld de term IB47 zien langs komen. Kijk bv hier maar eens naar: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/personeel_en_loon/loonadministratie/uitbetaalde_bedragen_aan_derden/

 

Is dat wat je zoekt?

 

 

Ennuh.... enige vorm van contract lijkt me sowieso wel handig om afspraken vast te leggen. Dat hoeft geen arbeidscontract te zijn, maar wel iets voor eenmalige inhuur ofzo.

 

Pas op hier mee. Het lijkt mij dat er gewoon een inhoudingsplicht is voor deze werknemers. Je kunt niet zomaar een "eenmalig inhuurcontract of zo" overeen komen. Ga hier niet zelf mee dokteren maar haal er iemand bij met kennis van zaken.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.