• 0

Leverancier benaderen als afnemer

Beste HL-leden,

 

wie heeft ervaring met het acquireren van zijn of haar (anonieme) leveranciers? Voor welke benadering hebben jullie gekozen? En welke aandachtspunten spelen hier?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leverancier benaderen als afnemer??? Afnemer waarvan, toch niet van zijn eigen producten? Als je je leverancier wilt benaderen om andere producten af te nemen, dan kan dat natuurlijk. Indien je een goede relatie met deze leverancier hebt, dan kan dat heel goed uitpakken. Bekijk via welke weg je de leverancier benadert, via hun vertegenwoordiger die goed kent, of rechtstreekt via de inkoper/beslisser voor datgene wat je ze wilt aanbieden. Indien je eerst een voorzichtig balletje opgooid bij de vertegenwoordiger, voorkom je dat je deze passert. E.e.a. hangt natuurlijk sterk van de situatie af.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Bedoel je het als afnemer benaderen van een (potentiele) leverancier of bedoel je producten leveren aan een leverancier van jouzelf?

 

Met beide situaties heb ik ervaring. Een nieuwe leverancier benaderen gaat bij mij vrij banaal met een mailtje met een link naar onze shop, een link naar een filmpje van hoe onze logistiek geregeld is en de opmerking dat we willen kopen. Meestal staan ze dan de volgende dag voor de deur. Vroeger moest daar wat meer moeite voor gedaan worden. Dan vertelde ik gewoon helder en simpel hoe de vork in de steel zat bij ons, zonder ook maar een greintje te overdrijven. In plaats van te vertellen hoeveel we wel niet wilde kopen, vertelde ik simpelweg dat we alleen kabeltjes verkochten en dat we graag hun producten er bij wilde hebben. Zo heb ik ooit een zeer prestigieus merk dat tot dan toe niet via internet verkocht wilde worden, binnen weten te halen. Gewoon bij me ouders aan de eettafel terwijl mijn moeder een kopje koffie voor de vertegenwoordiger zette.

 

Leveren aan onze eigen leveranciers doen we ook best vaak. In zo'n geval hangt het er maar net van af hoe de relatie is en wat de achterliggende reden van de transactie is. Vaak bestelt een leverancier gewoon zelf via onze webshop als ze zelf denken een bepaald product nodig te hebben. Bevalt het product, dan vragen ze soms korting bij grotere aantallen. Maar vaak bestellen ze denk ik ook om een andere klant even snel tevreden te stellen als die andere klant een speciaal product zoekt wat die leverancier niet in zijn eigen assortiment heeft zitten.

Af en toe heb ik zelf wat spullen over en dan gaat dat vaak via de vertegenwoordiger of direct met de ondernemer zelf, als het een kleinere onderneming betreft. Maar zoals Bert al zei, een en ander hangt sterk van de situatie af.

Link naar reactie
  • 0

Situatie waarop ik doel is eigenlijk die met een bestaande leverancier en een product of dienst buiten de bestaande relatie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.