• 0

contract bedrijfsfilm

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey,

 

Ik zoek in feite een contract dat de opdrachtgever moet ondertekenen. Maw de artikels, kostprijs van de bedrijfsfilm en voorwaarden die in het contract moeten staan. Bestaan er zo geen standaardcontracten (die ik eventueel nog wat kan aanpassen)?

 

Thx

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt dus eigelijk de offerte inclusief (Algemene) Voorwaarden en eventuele op maat gemaakte afspraken over de 'gebruikslicentie'?

 

Wat Edo vraagt is een belangrijke vraag: wat is voor jou van belang?

Welke afspraken mbt de/een bedrijfsfilm wil je vastleggen?

 

Er bestaat volgens mij geen standaard contract voor.

En als dat wel zo is, weet ik daar niet vanaf ;)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

een contract is echt niets meer en minder dan een opsomming van:

doel, wat, wanneer, hoe, prijs, leverings- en betalingsvoorwaarden, eventuele meerkosten en stelposten.

 

je geeft de opdrachtgever publicatie- en distributierechen, bijvoorbeeld voor youtube.

optioneel overdracht auteursrechten, tegen vette meerprijs, bijvoorbeeld als jouw credentials niet in de aftiteling mogen, of als de klant het bronmateriaal voor verder gebruik wil hebben.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

een contract is echt niets meer en minder dan een opsomming van:

doel, wat, wanneer, hoe, prijs, leverings- en betalingsvoorwaarden, eventuele meerkosten en stelposten.

 

Tja, en een film is echt niets meer en minder dan een aantal plaatjes vastgelegd op een stukje plastic.

 

Je snapt hopelijk dat de uitwerking van beide de kwaliteit van het eindproduct enorm beïnvloed. De bovenstaande uitleg is naar mijn mening dan ook een beetje te kort door de bocht om het belang van een fatsoenlijk contract te duiden. Zeker als het naar alle waarschijnlijkheid een persoon betreft die kennelijk in de beginfase van zijn/haar onderneming zit. Er wordt bovendien vanuit Ressi zelf al aangegeven dat het om een degelijk contract moet gaan.

 

door een zeer simplistische uitleg van een contract zoals bovenstaand, wordt wellicht bij een beginnend ondernemer de indruk gewekt dat het gebruik van goed opgestelde contracten een ondergeschikte rol speelt bij het ondernemen, dat wil ik bij deze voorkomen. Het gebruik van bepaalde contracten kan een beginnend ondernemer namelijk maken maar zeer zeker ook direct breken.

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 1

 

Tja, en een film is echt niets meer en minder dan een aantal plaatjes vastgelegd op een stukje plastic.

...............................

 

Nee, nee, nee:

het zijn bewegende beelden in combinatie met geluid waarvan de volgorde een verhaal vertellen.

Het medium kan verschillen: celluloid, kunststof met ijzeroxide, silicium-geheugen of kunstof met een reflecterend oppervlak :-p

 

Alle gekheid op een stokje, ik denk niet dat Edo het belang van een goed contract bagataliseert, maar eerder aangeeft waar Ressi aan (of over) moet (na)denken. En door er een versimpeld lijstje van te maken, krijgt Ressi allicht wat meer inzicht over de elementen die hij/zij belangrijk vindt en welke elementen noodzakelijk zijn.

 

Je hebt dan ook gelijk dat een goed contract belangrijk is.

 

@Ressi:

 

Denk bijvoorbeeld ook over aansprakelijkheid bij vertraging door ziekte of natuurgeweld (bijv. als de gehele set wegspoelt door hoosbuien), of bij beschadigingen van whatever.

(Dus zorgen voor een goede verzekering is ook belangrijk.)

 

Hoe je omgaat met auteursrechten is voor een deel ook een persoonlijke keus.

 

Je kunt van verschillen concullega's de algemene voorwaarden bekijken om te zien wat voor voorwaarden zij hanteren.

Dan ontdek je misschien dingen waar je nog niet over hebt nagedacht.

 

In mijn offertes staat omschreven wat de opdracht is (en wat het resultaat gaat worden), wat de verschillende onderdelen kosten (met eventuele beperkingen mbt bijv het gebruik van muziek: stockmuziek of hitreportoire), eventuele extra opties (extra mogelijkheden qua grip (rails, steadycam), beeldkwaliteit (bijv filmen met RED), luchtopnames, animaties, slowmotion, etc) met kostenplaatje.

Dit wel met de opdracht in het achterhoofd: niet al die opties zijn altijd redelijkerwijs en economisch verantwoord toepasbaar.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind www.veiligdoen.nl wel handig. Na het beantwoorden van vragen levert het je gedegen algemene voorwaarden op. In een word document zodat je er nog een beetje in je eigen draai aan kunt geven.

Wil je de administratie uitbesteden? Of zelf boekhouden? www.administratie.net

Youtube kanaal met instructie video's en belastingtips: www.youtube.com/administratienet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.