• 0

Tweede-Kamerlid: hechten aan privacy? Dan maar geen internet!

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Onder welke steen komt zijn vandaan gekropen eigenlijk?

Tuurlijk, als je niet wilt worden afgeluisterd gebruik je ook geen telefoon, en brieven die je niet stuurt worden ook niet onderschept ;)

Eerlijkgezegd vind ik niet dat de overheid er veel rol in moet hebben, afgezien van het goed beveiligen van hun eigen online services zoals de digitale belastingaangifte. Daarnaast kan men druk zetten op bescherming van persoonsgegevens volgens de daarvoor gemaakte wet.

Op technisch vlak denk ik dat de private sector kansrijker is. Een zeer belangrijke stap is in mijn ogen dan ook het oplossen van het 'gedoe' rond SSL certificaten. Die dingen zouden gemakkelijk en gratis verkregen moeten worden, zodat we overgaan van een default-unencrypted naar een default-encrypted internet.

• 0

Zal ongetwijfeld een uit z'n verband gerukte quote zijn maar een beetje extreem. Zowiezo heeft de overheid, zoals gezegd, een wet bescherming persoons gegevens die je privacy al gedeeltelijk beschermt. Tot op zekere hoogte zou de consument het ook nog moeten regelen met de consument of omgekeerd maar er komt een punt dat dat gewoon niet meer werkt. Het voorbeeld in het artikel is DRM; ik heb nu nog de keus om een cd'tje in de winkel te kopen ipv het downloaden van een bestand. Voor je het weet staan op die cd ook alleen nog maar bestanden met DRM en moet m'n discman een internet verbinding hebben om ze uberhaupt af te kunnen spelen (volgende stap in DRM is om de sleutel online te verifieren) De instantie die mijn DRM bestanden controleert weet zo precies wat ik luister. Dat je met dit soort informatie leuke profielen kan opmaken bleek al bij de

Tivo.

Beetje toekomstmuziek maar Windows media player houdt al bij naar wat je kijkt en luistert en stuurt dit door. Kun je uitzetten maar staat standaard aan. De Googlebar stuurt je surfgedrag door voor pagerank al wordt er bij deze optie duidelijker aangegeven dat je vrijwillig je privacy laat 'schenden'. De AH weet precies welke boodschappen ik doe. Dit wordt alleen maar erger. Op een gegeven moment heb je als consument weinig keuze meer om je privacy te beschermen (behalve het aluminium hoedje natuurlijk ;D)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar