• 0

Offerte geaccepteerd en afspraken niet nagekomen

Hallo,

 

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik had een aantal maanden geleden een offerte opgestuurd voor een uitgebreide website voor een klant. De klant had de offerte geaccepteerd (ik heb bewijs) en heeft een deel van de geoffreerde bedrag vooruitbetaald.

 

Nu het project af is reageert hij niet meer op mijn mails en telefoons. Ik heb het vermoeden dat hij het project niet meer wilt. Stel voor dat hij het volledige bedrag niet gaat betalen. Wat kan ik hieraan doen ?

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Gewoon (laten) incasseren. Verstandig is om je correspondentie vanaf nu in overleg met je incassopartij te doen, zodat je geen steken laat vallen in de dossieropbouw.

 

(Het is mijn ervaring dat in incassozaken waar de cliënt met ons de correspondentie afstemt het slagingspercentage stukken hoger is)

Link naar reactie
  • 0

Nu het project af is reageert hij niet meer op mijn mails en telefoons. Ik heb het vermoeden dat hij het project niet meer wilt. Stel voor dat hij het volledige bedrag niet gaat betalen.

Waar is dat "vermoeden" op gebaseerd? Ik kan me ook voorstellen dat je klant op vakantie is of in het ziekenhuis ligt ...

 

Heb je tijdens het traject helemaal geen contact meer met hem gehad? Wat heb je afgesproken over oplevering / overdracht en betaling?

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om een carpoolsite. Bij het begin was de communicatie erg goed en de klant reageerde snel. Hij had geen marktonderzoek gedaan en ging ervan uit dat er in Nederland geen andere carpoolsite was. Hierdoor wou hij een betalingsmodule in de site hebben waardoor ze tegen een betaling gebruik konden maken van de website.

 

Ik gaf aan dat het niet slim was aangezien meerder carpoolsites aanwezig zijn die het gratis aanbieden. Daarna ging de communicatie wat minder. Hij reageerde wel maar duurde wat langer. En nu reageert hij helemaal niet.

 

Betreft betaling hadden we afgesproken dat hun een deel vooraf zouden betalen en deel nadat de website gerealiseerd zou zijn. Vervolgens had ik de offerte opgestuurd en hij had deze vervolgens goedgekeurd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.