• 0

analyse prognose omzet

Hallo Higher levels,

 

Ik ben momenteel bezig om een analyse te maken van huidige beschikbare resultaten en daarbij een prognose welke omzet realistisch is.

Wat kunnen we als bedrijf er aan doen om hier een duidelijke stijgende lijn in te krijgen en dus de verkoop omhoog.

 

Ik zit alleen te bedenken hoe ik dit het beste in kaart kan brengen. (is al weer even geleden dat ik analyse's heb gemaakt)

Ik heb gezocht op het forum maar veel verder dan SWOT analyse en concurentie analyse kwam ik niet.

 

Mijn vraag is dus : hoe kan ik dit het beste aanpakken? Via een grafiek , in excel ?

 

Overigens is dit geen huiswerk vraag maar een serieuze vraag van ondernemer naar ondernemer.

 

Alvast bedankt

 

[Edit: titel verduidelijkt]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst: bedenken welke ‘bouwstenen’ je omzet bepalen.

 

De omzet van de sigarenboer is afhankelijk van andere factoren dan de omzet van de topadvocaat.

En dat is dan weer anders dan voor de exporteur van bakstenen.

 

Dus daar begint het mee (lijkt mij): wat bepaalt je omzet?

 

Link naar reactie
  • 0

Gezien je vraagstelling ben je in elk geval bezig met het bedenken van een goede strategie en je wil daar een marktonderzoek voor gebruiken. Dat lijkt me een goede instelling! Dat is een beleidsmatige kwestie. Daarna vraag je hoe je het 't beste kunt aanpakken, grafiek, excel, etc., dat is een operationele kwestie. Ik denk dat je eerst vooral op beleidsmatig niveau aan het werk moet: vragen formuleren aan de hand van de structuur die Peter_CVinfo ook al zegt.

Als je daaruit bent is het volgens mij peanuts om dat in een Excel bestandje te zetten.. Welke vorm grafiek je dan kiest bepaal je dan in een latere fase, eerst brainstormen..

http://www.silentiorouwtekens.nl - Silentio rouwtekens: commiceer het verlies van een dierbare op respectvolle en stijlvolle wijze, met een rouwteken van Silentio rouwtekens.
Link naar reactie
  • 0

Een mooi grafiekje helpt echt niet de omzet te verhogen als eerste stap kan je kijken wat de gemiddelde omzet en het netto resultaat is in jouw branche en vergelijk deze met die van jouw bedrijf.

 

Zoals al eerder aangegeven is de rest geheel afhankelijk van de branche waarin je zit.

Retail Markt - & BedrijfsAnalist

Link naar reactie
  • 0

Voordat je je alleen focussed om de omzet omhoog te krijgen is het wellicht handig om een stapje terug te gaan - welke producten leveren de meeste marge op voor jullie. Neem aan dat je het liefst hebt dat de voornaamste omzetgroei gerealiseerd wordt door de diensten/producten waar de hoogte marge op zit - alleen omzet verhogen is geen goede bedrijfsdoelstelling, er zijn voldoende klassieke voorbeelden van bedrijven die kapot zijn gegaan door de verkeerde omzet na te jagen...

Beginnende ondernemer met een webwinkel voor de moestuin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.