• 0

Mijn systeem voor het opsporen van bronnen van inkomsten.

Gegroet, ondernemers van Higher Level.

 

Ik ben de bedenker en ontwikkelaar van wat ik de Money Mining Method system noem. Dit systeem staat mensen toe om systematisch nieuwe bronnen van inkomsten op te sporen, met behulp van zeer geavanceerde brain storm technieken + kennis van de mechanismen die ten grondslag liggen aan elke bedrijf. Ik heb mijn systeem al gedeeld en getest met mijn familie en vrienden, en hun reacties waren overweldigend positief. Het 'probleem' is alleen dat, aangezien ze me kennen en blij voor me zijn, het moeilijk is om in te schatten hoe representatief hun reacties zijn voor hoe de buitenwereld, en ondernemers in het bijzonder, op mijn systeem zullen reageren.

 

Ik bedacht me dat het benaderen van de groep dat uiteindelijk (een deel van) mijn doelgroep zal worden, een goede manier zou zijn om hierachter te komen. Vandaar dat ik me geregistreerd heb bij Higherlevel.nl. Ik heb een voorproefje gecreëerd waarin ik uitleg wat de basis is van mijn Money Mining Method systeem, en waarin genoeg informatie zit om een eerste indruk te krijgen van hetgeen waar dit systeem over gaat.

 

Note: ik vraag absoluut niet om meningen betreffende of men het aannemelijk vind of dit systeem zal werken, alhoewel je natuurlijk vrij ben om je verwachtingen te uiten. Waar ik voornamelijk geïnteresseerd in ben, is:

 

1) wat jullie eerste indruk is, zodat ik kan weten hoe mensen zullen gaan reageren. Dit staat me toe om hierop te anticiperen, en eventuele twijfels en andere vormen van weerstand pro-actief weg te nemen in mijn gesprekken met prospects

 

2) of er mensen zijn die me op wat voor manier dan ook kunnen helpen met het naar de markt brengen van dit systeem. Ik ben nog steeds een one man army, en ik zit er niet op te wachten om vrienden en familieleden te rekruteren (vriendschap/bloedbanden zijn niet per se een geschikte basis om een bedrijf te beginnen).

 

Hieronder volgt een een link naar de eBook. Belangrijk: **skip naar pagina 7 (i.e., hoofdstuk: Our Decision Making Process) en lees om te beginnen alleen pagina 7 tot en met pagina 16, aangezien ik nu al weet dat veel mensen niet bereid zullen zijn om in één keer alle 28 pagina's te verteren. Er zijn twee locates waar de pagina's getelt worden; de locatie bovenaan, waar je browser de pagina stand bijhoud, en de 'echte' oranje kleurige pagina nr, onderin. Kijk naar deze laatste nummering om de bovengenoemde limieten aan te houden. De link opent in je browser, waar je het zowel kan lezen als downloaden.

 

Link

 

Alvast bedankt thumbup.gif,

 

Willy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt dat je ook even mijn video toevoegt. Ik heb trouwens ook nog een website en een Facebook pagina (om maar even andere niks-toevoegende personages de ammunitie uit handen te nemen). Is er ook nog iemand die iets opbouwend te zeggen heeft? Iemand die niet met drogredeneringen een doodnormale verdienmodel probeert belachelijk te maken (en in de poging daartoe, zichzelf alleen maar belachelijk maakt)?

 

p.s., Twabla, als je iemand probeert te 'ontmaskeren', doe dat dan wel met de waarheid. Het siert je namelijk niet om zomaar leugens te vertellen of het te hebben over dingen waar je geen weet van hebt. Ik doe geen enkele beloftes over het verdienen van geld; slechts het efficient en systematisch opsporen van lucratieve bedrijfsideeen. Het is vervolgens aan de mensen zelf om deze te testen op kans van slagen, ze te verwezenlijken en investeringen hiervoor op te halen (indien nodig).

Link naar reactie
  • 0

Werkt gegarandeerd zolang er maar genoeg sukkels zijn. ::)

 

Ik las "Monkey mining method".

 

Anders dan de TS suggereert voegt de video wel iets toe, het is een hoop gewauwel over de manier waarop we business modellen bedenken. Wat precies de oplossing is die de TS aanbied wordt in de 15 minuten durende video niet duidelijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Marketeers hebben het al heel lang over het verkopen van "gaten" in plaats van boormachines, dus in dat opzicht is het niet echt vernieuwend. Autodealers bieden leasing aan als je het bedrag niet in één keer kunt ophoesten. Supermarkten brengen je boodschappen thuis als je geen vervoer hebt. Zoekmachinespecialisten helpen je een product te vinden, navigatiesystemen leiden je naar de juiste locatie. Andere resultaten van deze denkwijze zijn dingen als QR codes, treintaxi's, de NS fiets, grote letter- en luisterboeken en de vooringevulde belastingaangifte.

 

Er zullen best ondernemers zijn voor wie dit een eyeopener is. Leuk dus wellicht voor een presentatie op netwerkbijeenkomsten (onwillekeurig moet ik dan aan de Business Bootcamp denken).

Link naar reactie
  • 1

Beste Willy,

 

Ik stap even voorbij het spammerige karakter van je openingspost en zal je proberen inhoudelijk verder te helpen.

 

Ik heb geprobeerd de PDF-cursus te lezen en er iets van te leren, maar ben daar helaas niet in geslaagd. Je schrijft "Ik ben de bedenker en ontwikkelaar van wat ik de Money Mining Method system noem", maar het is mij onduidelijk gebleven wat het systeem is dat je bedacht en ontwikkeld hebt. Voor zover ik kan zien beschrijf je vooral een decicion making proces. Onduidelijk blijft hoe het toevoegen van "archetypes" hieraan het een money-mining systeem maakt.

 

Waar ik vooral tegenaan liep is dat de tekst tamelijk onleesbaar is. Het begint met slecht contrast (licht-grijze letters op een witte achtergrond leest niet prettig). Het gebruikte lettertype draagt ook niet aan bij aan de leesbaarheid. De indeling kan ook wat beter want nu is het één grote woordenbrij.

 

Belangrijker is dat de opbouw van je betoog totaal niet te volgen is. Je begint te ouweh**ren over vage concepten en het gaat maar door. Je tekst wordt denk ik een stuk leesbaarder als je deze indeelt in hoofdstukken, ieder hoofdstuk begint met een introductie en eindigt met een conclusie. De hoofdtekst binnen het hoofdstuk deel je in in logische paragrafen en je gebruikt kopteksten en tekstkaders om hoofd van bijzaken te onderscheiden. Gebruik opsommingen waar nodig, maar maak punten binnen een opsomming niet langer dan één of enkele regels.

 

De voorbeelden die je in de eerste pagina's gebruikte vond ik eigenlijk het beste. Duidelijk en to-the-point. Daarna zakt het als een plumpudding ineen. Je schema's zijn duidelijk, maar door de algemene aanduidingen (Step A) dikken ze de algemeenheid alleen maar aan. Dat kan vast specifieker.

 

Tenslotte: de kunst van schrijven is het weglaten. Lees je tekst meermaals door en bedenk hoe je deze duidelijker en leesbaarder kunt maken. Wil je met dit soort cursussen je brood gaan verdienen? Probeer dan energiek een goed verhaal neer te zetten, in plaats van bij het gratis voorbeeld de lezer al dood te vervelen. De Youtube video heb ik maar niet bekeken, uit angst helemaal bewusteloos te eindigen..

 

Hopelijk heb je wat aan deze tips. Ik denk dat het verkopen van e-books en cursussen best een serieus inkomstenmodel kan zijn, maar dan moet je het ook serieus en professioneel aanpakken.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

een doodnormale verdienmodel...

 

Dat fascineert me nou. Dat er mensen zijn die met zoveel geklets over modellen nog geld verdienen ook. Als je nou kijkt naar de echte succsvolle coaches dan stralen die een boel energie uit. Die inspireren en activeren hun volgers. Wordt het echt een 'beweging'.

 

Mijn tip is dan: stop er wat energie in. Laat de herb een paar maandjes in de lade en spring op en neer. Klassieke NLP!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Anders dan de TS suggereert voegt de video wel iets toe,

 

Daarom was Twabla's 'ontmaskering' ook zo mislukt.

 

het is een hoop gewauwel over de manier waarop we business modellen bedenken. Wat precies de oplossing is die de TS aanbied wordt in de 15 minuten durende video niet duidelijk.

 

Dat klopt. Ik snap alleen niet waarom je dat zo noemswaardig vind, aangezien dit de doorgaanse manier is waarop ideeen gepresenteerd worden op deze forum (i.e., het beschrijven van de contouren van een idee, zonder er inhoudelijk op in te gaan). ;)

Link naar reactie
  • 0

Marketeers hebben het al heel lang over het verkopen van "gaten" in plaats van boormachines, dus in dat opzicht is het niet echt vernieuwend. Autodealers bieden leasing aan als je het bedrag niet in één keer kunt ophoesten. Supermarkten brengen je boodschappen thuis als je geen vervoer hebt. Zoekmachinespecialisten helpen je een product te vinden, navigatiesystemen leiden je naar de juiste locatie. Andere resultaten van deze denkwijze zijn dingen als QR codes, treintaxi's, de NS fiets, grote letter- en luisterboeken en de vooringevulde belastingaangifte.

 

Er zullen best ondernemers zijn voor wie dit een eyeopener is. Leuk dus wellicht voor een presentatie op netwerkbijeenkomsten (onwillekeurig moet ik dan aan de Business Bootcamp denken).

 

Beste John

 

U creëert een tegenstelling dat niet bestaat. Er is geen structureel verschil tussen het verkopen van ''gaten'' en een ''boormachine'', aangezien een boormachine ook een gat in de markt is. De voorbeelden waarmee u mijn systeem karakteriseert zijn slechts een onderdeel van de bedrijf ideeën die men kan opsporen met behulp van mijn systeem (alleen zijn deze specifieke voorbeelden die u noemt al ontdekt door andere mensen). Zoals ik in de eBook benadrukte (en bewees), vormt mijn systeem een overzichtelijke model waarin alle bedrijven en nog niet ontdekte ondernemingskansen hun herkomst vinden. Dat betekent dus ook de innovatieve onderneming ideeen waar dit forum zich op richt. Ik snap dus niet dat u dit zomaar even aan de kant zet als de basis voor een 'leuke' presentatietje. Elke ondernemer heeft behoefte aan onderneming ideeën, en als hij/zij weet wat goed voor hem/haar is, weet die ondernemer ook dat een constante toevoer van onderneming ideeën, oftewel, innovatie essentieel is. Of die ondernemer zich dat beseft is wat anders natuurlijk. En dat is precies de reden waarom ik deze thread heb aangemaakt; kijken wat mensen hun eerste indruk is van dit systeem.

Link naar reactie
  • 0

een doodnormale verdienmodel...

 

Dat fascineert me nou. Dat er mensen zijn die met zoveel geklets over modellen nog geld verdienen ook. Als je nou kijkt naar de echte succsvolle coaches dan stralen die een boel energie uit. Die inspireren en activeren hun volgers. Wordt het echt een 'beweging'.

 

Mijn tip is dan: stop er wat energie in. Laat de herb een paar maandjes in de lade en spring op en neer. Klassieke NLP!

 

Je weet niet echt precies met welke off-topic kritiek je me moet bekritiseren he? Is het de verdien model, zijn het de ''sukkels'' (niet mijn woorden) die vallen voor oplichters die de verdien model misbruiken, zijn het de twijfelachtige guru's waarmee je mij over een kam probeerde te scheren of is het 't feit dat ik niet overkom als een Anthony Robbins?

Link naar reactie
  • 0

Beste Willy,

 

Ik stap even voorbij het spammerige karakter van je openingspost en zal je proberen inhoudelijk verder te helpen.

 

Als je je bedrijf aankondigt kan je er niet omheen dat het 'sales-achtig' overkomt. Dit is helemaal niet mijn intentie geweest. Ik heb precies hierom ook ervoor gekozen om mensen niet te bombarderen met mijn website en youtube video.

 

Ik heb geprobeerd de PDF-cursus te lezen en er iets van te leren, maar ben daar helaas niet in geslaagd. Je schrijft "Ik ben de bedenker en ontwikkelaar van wat ik de Money Mining Method system noem", maar het is mij onduidelijk gebleven wat het systeem is dat je bedacht en ontwikkeld hebt. Voor zover ik kan zien beschrijf je vooral een decicion making proces. Onduidelijk blijft hoe het toevoegen van "archetypes" hieraan het een money-mining systeem maakt.

 

So when you’re using the DMP way of mining business opportunities, you’re

basically using these five business archetypes like assembly lines. You’re

constantly taking new Step A events and running them through these five types

of assistance

--p20, 21

 

Vertaling:

 

als je met behulp van de beslissingmakingsproces gaat brainstormen naar ondernemingsideeen, dan gebruik je deze vijf bedrijfsarchetypes als een lopende band. Je neemt steeds een nieuwe Stap A gebeurtenis, en je haalt ze vervolgens langs de vijf bedrijfs archetypes.

 

Met andere woorden, je gebruikt de DMP (beslissingmakingsproces) als een soort gids omdat het uit vijf stappen bestaat die aangeven waar potentieel de kansen liggen om geld te verdienen. Je haalt een bepaald soort gebeurtenissen (deze heb ik beschreven in de eBook) langs deze vijf stappen, en als er een ondernemingskans is dat is geassocieerd met een van deze vijf stappen, dan kan je dat zien. Als er niks te vinden is, neem je gewoon weer een nieuwe gebeurtenis, en haal je deze ook weer langs de vijf stappen van de DMP. Zoals ik ook in de eBook uitleg, is dit slechts een voorbeeld van de technieken waar de Money Mining Method systeem uit bestaat. Er zijn meerdere technieken.

 

Waar ik vooral tegenaan liep is dat de tekst tamelijk onleesbaar is. Het begint met slecht contrast (licht-grijze letters op een witte achtergrond leest niet prettig). Het gebruikte lettertype draagt ook niet aan bij aan de leesbaarheid. De indeling kan ook wat beter want nu is het één grote woordenbrij.

 

Ik zal dit in consideratie nemen voor de uiteindelijke versie.

 

Belangrijker is dat de opbouw van je betoog totaal niet te volgen is. Je begint te ouweh**ren over vage concepten en het gaat maar door. Je tekst wordt denk ik een stuk leesbaarder als je deze indeelt in hoofdstukken, ieder hoofdstuk begint met een introductie en eindigt met een conclusie. De hoofdtekst binnen het hoofdstuk deel je in in logische paragrafen en je gebruikt kopteksten en tekstkaders om hoofd van bijzaken te onderscheiden. Gebruik opsommingen waar nodig, maar maak punten binnen een opsomming niet langer dan één of enkele regels. De voorbeelden die je in de eerste pagina's gebruikte vond ik eigenlijk het beste. Duidelijk en to-the-point. Daarna zakt het als een plumpudding ineen. Je schema's zijn duidelijk, maar door de algemene aanduidingen (Step A) dikken ze de algemeenheid alleen maar aan. Dat kan vast specifieker. Tenslotte: de kunst van schrijven is het weglaten. Lees je tekst meermaals door en bedenk hoe je deze duidelijker en leesbaarder kunt maken. Wil je met dit soort cursussen je brood gaan verdienen? Probeer dan energiek een goed verhaal neer te zetten, in plaats van bij het gratis voorbeeld de lezer al dood te vervelen.

 

Hier kan ik ook wat mee. Bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Er is geen structureel verschil tussen het verkopen van ''gaten'' en een ''boormachine'', aangezien een boormachine ook een gat in de markt is.

Ik vermoed dat je dit niet begrepen hebt. Het gaat er om dat de klant met een boormachine "gaten" wil boren, dus als je een boormachine wil verkopen kun je dat vanuit je eigen product doen ("boormachine") of vanuit het doel van de klant ("gaten"). En als je vanuit het doel van je klant denkt kun je deze beter (en wellicht uitgebreider) van dienst zijn.

Link naar reactie
  • 0

Andere suggestie dan. Noem eens een paar voorbeelden waaruit blijkt dat je Money Mining Model tot succesvolle ideeën leidt. Als ik zo'n model had, zou ik het in praktijk brengen. Zelf of met anderen. Dan heb je een proof of concept!

 

Wat in de praktijk brengen? De bedrijfsideeën die ik zelf gegenereerd heb met mijn systeem? Mijn systeem helpt ondernemers met het genereren van bedrijfsideeën, dat wil zeggen, het aller beginpunt van het ondernemingsproces. Waarom zou ik helemaal opnieuw beginnen, en zelf nieuwe ondernemingsideeën op het punt van lanceren brengen, gewoon zodat een paar mensen kunnen zien dat het werkt?

 

Proof of concept creëer je volgens mij veel sneller en efficiënter door internationaal seminars te geven en de meest veelbelovende cursisten die je dan tegen komt, onder je hoede te nemen, en hun vooruitgang te openbaar te maken op je website, met bijv. 'dagboek' filmpjes waarin ze hun vooruitgang zelf van begin tot eind documenteren.

 

Dit is trouwens ook precies wat ik van plan ben. Het probleem is dat ik het allemaal niet alleen kan. Hoewel mijn systeem momenteel goed genoeg is om ondernemingskansen op te sporen, moet er nog het een en het ander aan verbeterd worden om het echt gebruiksvriendelijk en informatief te maken. Zo zijn er bijvoorbeeld nog relevante concepten uit de psychologie die ik aan mijn lesmateriaal wil toevoegen.

 

Dat is waar ik nu het beste inzetbaar ben, niet bij marketen, webdesignen, eBook layout designen, contacten onderhouden met prospects, en andere zaken waar ik me de afgelopen weken mee bezig heb gehouden. Zoals ik al zei in mijn OP, ben ik op zoek naar hulp van gekwalificeerde ondernemers en geldschieters.

 

Wat betreft je vraag naar bewijs, noem tien producten/diensten en ik laat je zien hoe ze in mijn model passen. Het is het beste als de bedrijven zo uiteenlopend mogelijk zijn, zodat je kan zien dat er geen bedrijfsoort is dat niet in mijn model past.

Link naar reactie
  • 0

Er is geen structureel verschil tussen het verkopen van ''gaten'' en een ''boormachine'', aangezien een boormachine ook een gat in de markt is.

Ik vermoed dat je dit niet begrepen hebt. Het gaat er om dat de klant met een boormachine "gaten" wil boren, dus als je een boormachine wil verkopen kun je dat vanuit je eigen product doen ("boormachine") of vanuit het doel van de klant ("gaten"). En als je vanuit het doel van je klant denkt kun je deze beter (en wellicht uitgebreider) van dienst zijn.

 

Ik denk dat ik u nu snap. U hebt het eigenlijk over het verschil tussen het verkopen van een dienst versus het verkopen van een product. Ik zou beiden kunnen; het verkopen mijn lesmateriaal zelf, maar ook de ondernemers de moeite besparen van het zelf toepassen van de lesmateriaal, en ze de optie geven om werknemers (die ik tegen die tijd in dienst zal hebben), hiervoor aan het werk te laten zetten.

 

Ik heb hier ook al over nagedacht en dit is zeer goed mogelijk vanwege de relatief korte denktijden die nodig zijn om ondernemingskansen op te sporen met behulp van mijn Money Mining Method systeem. Het is bovendien zelfs mogelijk om werknemers hiervoor proactief aan het werk te zetten, zodat er gelijk bedrijfsideeën klaar staan als een klant ons hiervoor benadert. Ook kan ik verschillende prijzen vragen voor ideeën die in verschillende mate getest zijn op hun kans van slagen (i.e., bedrijfsideeën waarvoor al best veel marktonderzoek naar is gedaan duurder maken dan bedrijfsideeën waarvoor er nog geen onderzoek is gedaan). De mogelijkheden zijn talloos.

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat je dit niet begrepen hebt. Het gaat er om dat de klant met een boormachine "gaten" wil boren, dus als je een boormachine wil verkopen kun je dat vanuit je eigen product doen ("boormachine") of vanuit het doel van de klant ("gaten"). En als je vanuit het doel van je klant denkt kun je deze beter (en wellicht uitgebreider) van dienst zijn.

 

Prachtig voorbeeld dit, simpel en doeltreffend. Gebruikte een docent Marketing bij mij op school ook altijd.

YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik u nu snap. U hebt het eigenlijk over het verschil tussen het verkopen van een dienst versus het verkopen van een product. Ik zou beiden kunnen; het verkopen mijn lesmateriaal zelf, maar ook de ondernemers de moeite besparen van het zelf toepassen van de lesmateriaal, en ze de optie geven om werknemers (die ik tegen die tijd zal hebben), hiervoor aan het werk te laten zetten.

 

Ik heb hier ook al over nagedacht en dit is zeer goed mogelijk vanwege de relatief korte denktijden die nodig zijn om ondernemingskansen op te sporen met behulp van mijn Money Mining Method systeem. Het is bovendien zelfs mogelijk om werknemers hiervoor proactief aan het werk te zetten, zodat er gelijk een bedrijfsideeën klaar staan als een klant ons hiervoor benadert. Ook kan ik verschillende prijzen vragen voor ideeën die in verschillende mate getest zijn op kans van slagen (i.e., bedrijfsideeën waarvoor al best veel marktonderzoek naar is gedaan duurder maken dan bedrijfsideeën waarvoor er nog geen onderzoek is gedaan). De mogelijkheden zijn talloos.

 

 

Het gaat er niet om of iets een dienst of een product is. Als ik een klant adviseer mbt zijn klantbeheer is dit ook geen product, het is een dienst. Vanuit mijn belevingswereld vertel ik hem wat hij het beste kan doen om zijn klantbeheer te optimaliseren. Vanuit zijn belevingswereld zorg ik ervoor dat zijn klanten beter tevreden kan houden.

 

Het gaat om het verschil tussen hoe een ondernemer iets ziet en hoe de consument/klant het ziet.

YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/

Link naar reactie
  • 0

Nog een toevoeging:

 

Het is naar mijn mening beter om te redeneren vanuit de beleving van de klant. Als ik mijn klant vertel dat ik zijn klantbeheer kan optimaliseren en hij is op zoek naar een efficientere manier om zijn klanten te beheren, dan denk hij: ahh wat handig.

 

Maar als ik hem vertel: we gaan ervoor zorgen dat je jouw klanten optimaal tevreden kan houden. En daarmee kan je ook nog eens zorgen dat ze terug blijven komen, wat je omzet dus verhoogt! Dan denkt hij: wauww, dat wil ik!

 

Het is exact dezelfde dienst. Maar het verschil is dat ik in het eerste geval vertel welke dienst ik lever en in het tweede geval vertel wat die dienst concreet voor hem gaat betekenen.

YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/

Link naar reactie
  • 0

Het gaat er niet om of iets een dienst of een product is. Als ik een klant adviseer mbt zijn klantbeheer is dit ook geen product, het is een dienst. Vanuit mijn belevingswereld vertel ik hem wat hij het beste kan doen om zijn klantbeheer te optimaliseren. Vanuit zijn belevingswereld zorg ik ervoor dat zijn klanten beter tevreden kan houden.

 

Het gaat om het verschil tussen hoe een ondernemer iets ziet en hoe de consument/klant het ziet.

 

Dat begrijp ik, maar wat we zeggen is toch helemaal niet inconsistent? Je kan het een ander jasje geven, maar het komt op hetzelfde neer. Een boormachine verkoop je als product, en een gedrilde gat in de muur verkoop je als dienst (e.g., klusjesman). En in dit laatste geval, bekijk je dingen meer vanuit de perspectief van de klant, die niet echt op zoek is naar de boormachine zelf (dit is slechts een middel), maar de oplossing van zijn probleem.

 

Nog een toevoeging:

 

Het is naar mijn mening beter om te redeneren vanuit de beleving van de klant. Als ik mijn klant vertel dat ik zijn klantbeheer kan optimaliseren en hij is op zoek naar een efficientere manier om zijn klanten te beheren, dan denk hij: ahh wat handig.

 

Maar als ik hem vertel: we gaan ervoor zorgen dat je jouw klanten optimaal tevreden kan houden. En daarmee kan je ook nog eens zorgen dat ze terug blijven komen, wat je omzet dus verhoogt! Dan denkt hij: wauww, dat wil ik!

 

Het is exact dezelfde dienst. Maar het verschil is dat ik in het eerste geval vertel welke dienst ik lever en in het tweede geval vertel wat die dienst concreet voor hem gaat betekenen.

 

Dit is wel wat anders ja, maar of John dit bedoelde weet ik niet. In zijn eerste post leek het er bij mij vooral op dat hij diensten opnoemde als een alternatief op producten waarbij je alles zelf moet doen.

Link naar reactie
  • 1

Het verhaal van het verkopen van boormachines vs. gaten lijkt me toch wel les 1 die een student krijgt bij marketing. Een guru die ons gaat vertellen hoe wij geld gaan verdienen zou dat principe toch wel moeten snappen lijkt mij?

 

Misschien een concreter voorbeeld;

In plaats van stofzuigers verkoop je een schoon huis. Dat betekent niet dat je letterlijk naar iemands huis toe gaat om het daar schoon te maken (jouw dienst zoals jij het in je hoofd heb zitten) maar dat betekent dat jij de klant vertelt dat hij zijn huis schoon krijgt, omdat hij jouw stofzuiger koopt.

Link naar reactie
  • 0

Het verhaal van het verkopen van boormachines vs. gaten lijkt me toch wel les 1 die een student krijgt bij marketing. Een guru die ons gaat vertellen hoe wij geld gaan verdienen zou dat principe toch wel moeten snappen lijkt mij?

 

Misschien een concreter voorbeeld;

In plaats van stofzuigers verkoop je een schoon huis. Dat betekent niet dat je letterlijk naar iemands huis toe gaat om het daar schoon te maken (jouw dienst zoals jij het in je hoofd heb zitten) maar dat betekent dat jij de klant vertelt dat hij zijn huis schoon krijgt, omdat hij jouw stofzuiger koopt.

 

De voorbeelden van jou en Yvonne gaan over beeldvorming en perceptie. Nogmaals, er is een verschil tussen niet weten wat iets is, vs vermoeden dat iemand iets anders bedoelt. John kan dat bedoeld hebben, maar zijn voorbeelden hadden niks te maken met beeldvorming, maar betroffen gwn keiharde diensten (leasing, boodschappen thuis brengen, etc), waarop je weliswaar beeldvorming kan toepassen (naar de klanten toe), maar specifieke referenties daarnaar kan ik niet vinden in zijn voorbeelden, anders dan dat hij het heeft over een denkwijze dat leid naar producten (wat nogmaals, niks te maken heeft met het framen van een product in de bevingswereld van een klant).

Link naar reactie
  • 0

Willy, als ik deze discussie zo lees, na jouw OP en de PDF, dan krijg ik het gevoel dat je moeite hebt je ideeen te concretiseren. In mijn ervaring is er bij ondernemers geen gebrek aan ideeen, maar aan mogelijkheden ze te concretiseren. In mijn optiek is een idee waardeloos zolang het niet wordt uitgevoerd.

Wat is er bijzonder aan jouw systeem en hoe gaat het ondernemers helpen hun ideeen om te zetten naar bronnen van inkomsten? Graag een concreet antwoord, al dan niet toegelicht met een duidelijk voorbeeld...

Link naar reactie
  • 1

Willy, als ik deze discussie zo lees, na jouw OP en de PDF, dan krijg ik het gevoel dat je moeite hebt je ideeen te concretiseren. In mijn ervaring is er bij ondernemers geen gebrek aan ideeen, maar aan mogelijkheden ze te concretiseren. In mijn optiek is een idee waardeloos zolang het niet wordt uitgevoerd.

Wat is er bijzonder aan jouw systeem en hoe gaat het ondernemers helpen hun ideeen om te zetten naar bronnen van inkomsten? Graag een concreet antwoord, al dan niet toegelicht met een duidelijk voorbeeld...

 

Mee eens. Je begeeft je in een markt welke vergeven is van de gebakken-lucht-marketeers en de volgende lowlife die een uitgekotst idee een leuke jasje geeft. Je moet des te meer je USP duidelijk maken. Hoe onderscheid jij jezelf van je verrotte branche?

 

(en ja, ik kom uit webdesign, been there, done that. ::))

Link naar reactie
  • 0

Er is geen structureel verschil tussen het verkopen van ''gaten'' en een ''boormachine'', aangezien een boormachine ook een gat in de markt is.

Ik vermoed dat je dit niet begrepen hebt. Het gaat er om dat de klant met een boormachine "gaten" wil boren, dus als je een boormachine wil verkopen kun je dat vanuit je eigen product doen ("boormachine") of vanuit het doel van de klant ("gaten"). En als je vanuit het doel van je klant denkt kun je deze beter (en wellicht uitgebreider) van dienst zijn.

 

Dit kwartje valt (onbewust?) maar niet.

 

En als willy het licht toch nog zou zien....

 

Vertel eens wat over je boormachine. We weten dat je "iets" hebt waarmee je naar jouw zeggen gaten kunt maken, maar niet wat dat dan is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.