[Artikel] Call-to-action buttons: is groen het nieuwe oranje?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Call-to-action buttons: is groen het nieuwe oranje?

 

Korte samenvatting:

Seth Godin noemt ze bananen. Call-to-action buttons zijn er in alle soorten, maten en kleuren. Tijd voor een smaaktest: welke bananen schotelen de webmasterchefs ons zoal voor? Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: groen is niet het nieuwe oranje.

Godin introduceert de banaan als metafoor:

“Force yourself to design each and every page with one and only one primary objective. That’s the banana. Make it big. Make it blue (or red). Make it obvious.”

 

 

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Duidelijke voorbeelden over hoe je op je website visueel e.e.a. onder de aandacht brengt.

 

 

Link naar het artikel :

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Het hangt ook heel erg af van welke 'action' je wilt bereiken. Neem bijvoorbeeld de 'bericht plaatsen' button op de pagina waar ik nu dit bericht aan het intikken ben. Ik ga op die knop drukken zo, ook al is ie saai grijs en heeft ie nauwelijks contrast met de achtergrond.

 

Dat komt vooral omdat ik dat toch al van plan was, die button felgroen met ronde randjes maken zou er niets aan veranderen.

 

Interessanter is het om te kijken wat het ontwerp van buttons doet als je bijvoorbeeld een dienst hebt waarvan zowel een betaalde als een gratis variant is. Neem bijvoorbeeld anti-virus-fabrikant AVG: http://www.avg.com/eu-en/homepage

 

Die proberen je allereerst direct de betaalde versie te laten downloaden, en zo niet, dan de gratis trial die na 30 dagen verloopt tenzij je alsnog gaat betalen.

 

De grap is dat er een gratis (niet trial, maar blijvend werkende) versie is, http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download die op zn eigen subdomein staat. Je komt via de normale navigatie NOOIT van de betaalde versie of trial naar de gratis versie, maar andersom gaat het des te makkelijker. Als je niet erg goed oplet download je zelfs alsnog de trail, en kom je er 30 dagen later achter dat je wat fout gedaan hebt ;)

 

 

 

Link naar reactie

Het ligt ook er ook erg aan wat de kleurstellingen in de rest van de site zijn. Zo hebben diverse winkels waar ik werkzaamheden voor heb gedaan groene knoppen gebruikt omdat uit de resultaten naar voren kwam dat dit het beste werkte. Andere websites gebruiken weer blauw of oranje, dus naar mijn mening kun je niet echt een conclusie trekken dat één kleur beter is dan de andere, het ligt ook aan de omgeving van de knop :-)

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.