• 0

contract website steeds ook onderhoudscontract?

Hey allemaal,

 

Ben vrij nieuw in deze branche vandaar toch enkele vragen ivm contracten ed.

Als je een website bouwt voor een onderneming doen jullie daar ook altijd een contract voor onderhoud bij? Zoja hoe lang loop dat dan...

Kun je me soms een voorbeeld doorsturen hoe jullie contract er uit ziet?

 

Mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat wil je in dat onderhoudscontract onderbrengen? Mijn ervaring is dat de nazorg per klant enorm kan verschillen. Sowieso vraag ik een maandelijkse fee voor hosting e.d., maar in het begin had ik daar ook '1 aanpassing per maand' bij zitten. Maar de interpreteerbaarheid van 1 aanpassing is zo breed te zien. Ik had klanten, die nooit iets wilden aanpassen en ik had klanten, die vaak wel 1 aanpassing hadden, maar waar ik vervolgens een halve dag aan kwijt was. Toen heb ik dat maar geschrapt en de prijs iets verlaagd. Nazorg/onderhoud doe ik nu alleen nog maar op nacalculatiebasis (uurtje factuurtje dus(. Klanten betalen nu alleen nog maar maandelijks voor hosting en onderhoud/gebruik cms (mijn eigen systeem). Werkt prima zo.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

En als je hosting via one.com doet...is het dan niet makkelijker dat je die hosting voor de eertse maal aanvraagd in naam van de klant (inclusief in de offerte voor webbouw). Eenmaal een jaar verder betaalt de klant gewoon aan one.com...en niet meer aan jou als webbouwer...

Als er dan eventueel iets moet aangepast worden betalen ze per uur.

 

Of wordt dat niet gedaan?

Link naar reactie
  • 0

Ik zou gewoon afwegen wat je zelf handig vindt. Je hebt webbouwers, die de hosting e.d. voor de klant regelen, zodat de klant maar met 1 opdrachtnemer heeft te maken. Maar je hebt ook webbouwers, die willen dat de klant zelf maar een hostingcontract regelt.

 

Mijn voorkeur zou uitgaan van het eerste. Maar zoals gezegd zijn er genoeg bedrijven, die het niet zo doen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.