Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
R.Schoenmakers
R.Schoenmakers
beste HL gebruikers,
ik heb een vraag, waarvan ik het exacte antwoord niet kan terugvinden in het forum (of ik heb niet goed gezocht).
Mijn vrouw en ik hebben een bedrijf in kinderopvang.
Op dit moment met 3 locaties, waarvan wij er 1 zelf draaien (hierin maken we 80% van onze uren).
We hebben tot nu toe geen last van de 'crisis' in onze branche.
vanwege bovenstaande hebben we onlangs besloten de bedrijfsvoering te wijzigen.
in de oude situatie hadden we een VOF (man/vrouw).
inmiddels hebben we:
- VOF (ivm zelfstandigenaftrek, aangezien we ruim aan het urencriterium voldoen)
Dit is de vestiging waarin we zelf de meeste uren maken. Hier verandert dus niets
- BV werkmaatschappij
de andere 2 vestigingen , incl. personeel, huurcontracten enz.
- BV holding
panden / pensioenopbouw
In verband met de overgang van 2 locaties van VOF naar BV vraag ik me af of wij alle huidige contracten met de VOF moeten vervangen door contracten vanuit de BV, of kunnen we volstaan met bijvoorbeeld een brief waarin we de overgang aan onze clienten uitleggen cq. aankondigen ?
Om onze klanten (particulieren) te ontzien van papierwerk, gaat mijn voorkeur overigens uit naar het laatste...
alle input wordt gewaardeerd!
m.vr.gr.
Raymon
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag