• 0

Help ons en teken de petitie: dringend aandacht nodig voor faillissementen!

Dagelijks worden we door ondernemers gebeld met de vraag of we hen kunnen helpen. Dat doen we, maar het is niet voldoende. Duizenden ondernemers vechten in deze tijd om het hoofd boven water te houden, tientallen vallen dagelijks om. Ook hier lees je het terug. Met deze petitie willen we de overheid wakker schudden om dit thema bij kop en kont op te pakken en aan de slag te gaan om ondernemers in zwaar weer te ondersteunen. Je kunt ons helpen door de petitie te tekenen, waarvoor alvast onze dank!

 

http://petities.nl/petitie/dringend-aandacht-nodig-voor-faillissementen

 

Serena

www.fenikscampagne.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Denk dat er wel een enorm verschil zit tussen een vinger op de zere plek en iemand de grond in trappen. Vooral nieuwe leden zullen niet weten dat er achter de fanatieke berichten iemand zit die het misschien wel aardig en opbouwend bedoeld.

 

Misschien vindt jij dit geen social media forum, er bestaat ook nog zoiets gastvrijheid en omgangsnormen en als mensen dit niet begrijpen wordt er dus meteen duidelijk waar het probleem zit, namelijk in het meningsverschil over hoe je met elkaar omgaat.

Link naar reactie
  • 0

Tja, niet iedereen gaat even goed met de meer of minder subtiele vormen van kritiek. Persoonlijk vind ik dat een ondernemer altijd en overal kritische reacties moet verwachten en dat een goede ondernemer ook met de wat directere kritiek goed moet kunnen omgaan. Ik kan me voorstellen dat het hard kan aankomen indien je plan dat je met ziel en zaligheid hebt opgesteld en na je eerste post meteen door de meest actieve leden wordt neergesabeld, maar dit is higherlevel.nl, bedoeld om jezelf en je plan naar een hoger niveau te tillen. Als je de eerste posts van nieuwe leden op een rijtje zet, dan valt het neersabelen volgens mij nog wel mee. De meesten kunnen direct rekenen op snelle inhoudelijke hulp, maar als je hier alleen komt voor bevestiging, dan zal ze dat tegenvallen. Af en toe zien wel nieuwe leden om die reden snel vertrekken, maar ik vraag me af of dat dan wel echte ondernemers zijn.

 

Misschien kan dit forum nieuwe leden waarschuwen dat vragen om hulp hier ook kan betekenen dat je hoort dat je plan de nodige gaten vertoont of dat het volstrekt niet deugt. Laat nieuwe leden een formuliertje aanvinken waarin ze naast de forumregels hierop wordt gewezen, dan kunnen we in voorkomende gevallen daar naar terugverwijzen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en met alleen maar kritiekloze reacties is geen enkele ondernemer geholpen.

 

In het specifieke geval van deze post van Serena begint het met de titel: "dringend aandacht nodig voor faillissementen!". Die titel trekt aandacht. Leden lezen de openingspost en dan heb je eigenlijk maar twee opties. Ben je het eens, dan teken je die petitie, ben je het niet eens, dan reageer je of beperk je je het tot het lezen van de reacties.

 

De meeste forumleden vinden volgens mij dat hun onderneming het redelijk tot goed doet, dus voor bevestigende reacties moet het topic wel overtuigend omschrijven waarom er dringend aandacht nodig is voor faillissementen. De meeste leden zitten immers niet in die situatie en kennen die vooral vanuit de betreffende "Herrie in de zaak" topics waarin ondernemers met problemen alle aandacht krijgen die ze willen. (Nb. Ik zie TS trouwens nergens schrijven dat ze ondernemers met problemen daarvoor ook naar dit forum verwijst). Tel daar de faciliteiten vanuit de overheid bij op en dan moet je wel met goede onderbouwing komen voor de stelling dat er onvoldoende aandacht is, indien je de leden hier wilt overtuigen. Voor zover ik kan zien heeft TS dat hier niet gedaan en gaat ze onvoldoende in op de vraag naar overtuigende argumenten.

 

Wellicht verdienen ondernemers in problemen meer aandacht, maar waarom die focus op de overheid met die petitie? Kunnen ondernemers en ervaringsdeskundigen zelf niet die aandacht geven? Gezien de impact van de crisis op het aantal faillissementen denk ik dat je dit niet alleen maar bij de overheid moet neerleggen, maar dat je vooral directe hulp moet organiseren door hen die dichtbij staan en inhoudelijk hulp kunnen bieden.

 

Ik vind het jammer dat Serena het hier zo snel voor gezien houdt. Een deel van haar doelgroep is hier actief en haar focus en de hulp die zij biedt kunnen wellicht een goede aanvulling zijn op hetgeen HL te bieden heeft. De Feniks Campagne wordt ondersteund door diverse actieve ervaringsdeskundigen die ondernemers in problemen een luisterend oor bieden. Het zou goed zijn indien zij ook op dit forum actief zouden zijn en andersom indien het forum ook naar hen kan verwijzen.

 

Misschien zijn er ook al tientallen HL leden die haar petitie hebben getekend. Wie weet ziet ze dat nog terug in haar statistieken en komt ze daarna terug om "Herrie in de zaak" te versterken en ondernemers ook hier de helpende hand te bieden. Daarnaast kan dit forum voor haar een middel zijn om de aandacht voor faillissementen te vergroten en het (veronderstelde) taboe op faillissementen te doorbreken.

 

Bij deze mijn oproep aan Serena: Kom terug en schrijf columns; voeg topics toe met interessante informatie; help ook hier ondernemers die in problemen zijn geraakt of dreigen te komen!

Link naar reactie
  • 2

Kunnen we weer muziek maken en niet eindeloos over de toonhoogte zeuren

 

 

''Er is geen passende dienstverlening om ondernemers in zwaar weer of een faillissement te ondersteunen''

 

Onzin. Die is er wel.Niet bij iedereen bekend maar die is er wel degelijk. Zowel vanuit de overheid ( oa BBZ regeling) en vanuit commerciële bedrijven.

 

 

Dan maken we toch gewoon een sticky topic met adressen waar je aan kan kloppen als je failliet dreigt te gaan: Help ik ga failliet!? Niet lullen maar poetsen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je zo eenvoudig opgeeft snap ik sowieso niet wat je op een ondernemers forum doet. Moet iedereen dan maar roepen 'wauw wat een fantastisch idee'?

 

Nee, maar het kan nogal overrompelend zijn als je in een topic door meerdere criticasters tegelijk bestookt wordt. Iedereen an sich heeft sterke punten, maar het aantal reacties en de felheid daarvan kan snel gaan tegenstaan. Zo worden regelmatig mensen weggejaagd van dit forum, dat dan ook de naam heeft wat directer en botter te zijn dan andere (ondernemers)fora.

 

Je kunt natuurlijk roepen "daar moet je maar tegen kunnen", maar zo af en toe bekruipt mij als lid ook wel het gevoel dat het wel een tandje minder fel mag.

 

Helemaal mee eens! Maar (ja daar is ie).... Als je in een (dreigend) faillissement zit of de na-weeën daarvan.... zullen er wel meer criticasters zijn e.e. (en erger)

Juist een zelf pretenderende rots in de branding zou hier haar voordeel uit kunnen halen....

 

suc6

 

update

ps. als de "een deuk in het universum wil slaan" kan je misschien beginnen met te zeggen wat je wel wilt en niet zeggen wat je niet wilt...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Dan maken we toch gewoon een sticky topic met adressen waar je aan kan kloppen als je failliet dreigt te gaan: Help ik ga failliet!? Niet lullen maar poetsen...

 

 

Aangevuld met uitstekende artikelen,blogs en interessante topics op HL in een mooi overzicht. Alle consequenties van BBZ,WSNP,Faillissement in een helder overzicht voorzien van feiten.

Link naar reactie
  • 2

TAV het kritisch zijn: dat moet kunnen maar stem wel af op wie je reageerd.

 

In mijn ogen maakt nieuwe aanwas HL beter. Nieuwe leden zouden we dan ook moeten stimuleren mee te blijven doen.

Als ergens een nieuwe werknemer of stagaire komt reageer je daar ook anders op dan op een collega die er al 5 jaar werkt. Je legt wat meer uit en hebt wat meer geduld.

Ik zie wel eens reacties langs komen als: "Zoek eerst maar eens op google oid" bij mensen die hun eerste post hebben.

Zou je dat ook bij een nieuwe collega doen? Volgens mij helpt het meer om dan een korte positieve reactie te geven met eventueel linkjes naar andere topics of sites. Irriteerd een topic je? Je hoeft niet te reageren...

Als iemand vaker in discussies mee doet en langer actief is kun je natuurlijk scherper worden. Dat lijkt me juist goed voor de kwaliteit van het forum.

 

(Mijn opmerking gaat meer over het algemeen dan over deze casus)

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0
Ik zie wel eens reacties langs komen als: "Zoek eerst maar eens op google oid" bij mensen die hun eerste post hebben. Zou je dat ook bij een nieuwe collega doen? Volgens mij helpt het meer om dan een korte positieve reactie te geven met eventueel linkjes naar andere topics of sites. Irriteerd een topic je? Je hoeft niet te reageren...

 

Spijker op de kop in dit topic wat zo langzamerhand evolueert tot een topic over omgangsvormen en gedragsregels op dit forum...

 

Het voorbeeld wat je noemt is een vorm van forummoeheid waar veel vaste leden vroeg of laat mee te maken krijgen, ik incluis. Bij weer de zoveelste nitwit die een vraag stelt die met de eerste beste zoekopdracht op Google al is opgelost, moet ik mij inhouden om niet bot en geïrriteerd te reageren.

 

Niet reageren is dan meestal beter, of - als je toch reageert - hou het in ieder geval luchtig: bijvoorbeeld met een LMGTFY, een kwinkslagje en een emoticon. Zo voed je nieuwe leden op wat subtielere wijze op in de veelal ongeschreven regels / mores van dit forum, zonder ze gelijk af te schrikken.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 3
  • 0

Uitstekend initiatief en mooie samenvatting Bob,

 

Vind je het goed als ik dit bericht afsplits en als apart sticky topic "faillissement" in het board plaats?

Wellicht dat we zelfs een apart board voor faillissementen moeten maken naast "Herrie in de Zaak"

Dank je, uiteraard.

 

top gedaan Bob.

 

het nadeel hiervan is wel dat er flink wat topics inzitten waar reacties in staan waar foutieve informatie staat.

 

Danny

Ongetwijfeld toch worden de meeste fouten binnen een topic gecorrigeerd.

Daarnaast moet er nog wat te vragen overblijven voor het forum :)

 

Het ultieme recept is lastig want een faillissement is een complex gerecht.

Uit de bloemlezing zullen de lezers hun ingrediënten eruit moeten halen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie wel eens reacties langs komen als: "Zoek eerst maar eens op google oid" bij mensen die hun eerste post hebben. Zou je dat ook bij een nieuwe collega doen? Volgens mij helpt het meer om dan een korte positieve reactie te geven met eventueel linkjes naar andere topics of sites. Irriteerd een topic je? Je hoeft niet te reageren...

 

Spijker op de kop in dit topic wat zo langzamerhand evolueert tot een topic over omgangsvormen en gedragsregels op dit forum...

 

Het voorbeeld wat je noemt is een vorm van forummoeheid waar veel vaste leden vroeg of laat mee te maken krijgen, ik incluis. Bij weer de zoveelste nitwit die een vraag stelt die met de eerste beste zoekopdracht op Google al is opgelost, moet ik mij inhouden om niet bot en geïrriteerd te reageren.

 

Niet reageren is dan meestal beter, of - als je toch reageert - hou het in ieder geval luchtig: bijvoorbeeld met een LMGTFY, een kwinkslagje en een emoticon. Zo voed je nieuwe leden op wat subtielere wijze op in de veelal ongeschreven regels / mores van dit forum, zonder ze gelijk af te schrikken.

 

 

Ik denk dat ik ook wel eens wat direct kan 'doorkomen' maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn... in casu is TS een jaar lid van HL dus redelijk ontgroend/t :P ;)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
in casu is TS een jaar lid van HL dus redelijk ontgroend/t

Hoe lang geleden iemand lid is geworden zegt helemaal niets, Iwan. Er zijn noobies die in 2002 lid zijn geworden en nog steeds op een postcount van minder dan 10 staan en in 10 jaar tijd effectief 2 uur on line zijn geweest . (een willekeurig voorbeeld uit de vele tientallen)

 

Deze TS heeft in de 11 maanden dat ze lid was, 18 reacties geplaatst. waarvan 14 in de afgelopen 4 weken. Dat kun je wat mij betreft niet "redelijk ontgroend" noemen.

 

k denk dat ik ook wel eens wat direct kan 'doorkomen' maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn

Dat wordt het wel als er niet 1 maar 5 of meer direct doorkomende types (re)ageren op/tegen een betrekkelijk groen lid; dat is nu exact waarvan ik vind dat we daar allemaal wat meer bij stil mogen staan. Nee we hoeven niet opeens lief te gaan doen, de meesten van ons zijn daar ook niet toe in staat, maar een beetje meer basis fatsoen en omgangsvormen zou de ouwe hap wat sieren.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

ts heeft aangegeven niet verder te gaan met dit draadje. Een slotje is op zijn plaats. De reacties zijn off-topic

Het topic blijft nog even open omdat er duidelijk wel behoefte bestaat aan discussie over faillissementen en omgangsvormen op HL. We kijken nog even of en hoe we delen van dit topic kunnen opspliten/verplaatsen

 

en dienen mijn inziens enkel om het aantal posts op te krikken en reuzen bij elkaar te verzamelen.

De HL Godwin, check!

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 2

Beste forum leden,

 

Wat een mooi gesprek is hier opgang gekomen. Zeker ook het nieuwe topic! Ik zie zeker uitnodigingen en feedback waar ook ik mee verder kan. Het advies van Mikky om even rust te nemen voordat ik mezelf zou uitschrijven, was de juiste tip. Tot snel!

 

 

www.fenikscampagne.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.