• 0

LCD displays invoeren (welke vallen onder TV 8528 59 en welke onder ICT 8528 51)

Ik heb laatst een importzending vanuit China gekregen met o.a. nieuwe Playstation Portable displays, welke ineens met 14% invoerrechten werden belast en onder taric code 8528598090 vielen.

 

Nader onderzoek gaf mij het idee, dat wanneer LCD displays een DVI aansluiting hebben en groter zijn dan 19 inch, deze als TV worden gezien en daardoor 14% belast.

 

Het gaat hier echter om PSP displays van 4.5 inch in diameter, en verder is een PSP gewoon een draagbare spelcomputer, en zou dus niet als TV moeten worden gezien. Wat vinden jullie ?

 

Verder wil ik binnenkort:

 

- LCD's voor smartphones

- LCD's voor tablets

- LCD's voor laptops

 

importeren en zou graag van te voren weten onder welke taric code die vallen. De links:

 

http://www.invoercalculator.nl/

http://gebruikstarief.douane.nl/

 

scheppen niet echt duidelijkheid. Wel vond ik uit dat:

 

8528 51 = LCD displays tbv ICT (0% invoerrechten)

8528 59 = LCD displays tbv TV (14% invoerrechten)

 

Hoe kan ik toch duidelijkheid krijgen ?

En waar ligt de scheiding momenteel tussen LCD's mbt TV en ICT.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het ging hier om een kleine bestelling van ongeveer 500 Euro en werd bezorgd via DHL.

Op de doos stond ook een security checked sticker van DHL, dus die hebben dat gecontroleerd.

 

Een BTI(bindende tariefs inlichting) kende ik nog niet, betekent dat het advies van de douanetelefoon dus niet bindend is ?

Ik heb alle taric codes van andere producten opgevraagd en zijn naam genoteerd van diegene die ik sprak. Verder kwam het daar een beetje rommelig over en hoorde ik diegene lang scrollen met zijn muiswieltje om dingen op te zoeken.

 

Dus als ik geen BTI doe, kan het elke keer nog gaan verschillen en heb ik geen garantie dat het ook daadwerkelijk onder de taric codes valt, of kan vallen, die ik te horen heb gekregen voor een volgende bestelling ?

Link naar reactie
  • 0

klopt advies wat jij hebt gekregen is zeker niet bindend enige wat bindend is is de BTI. Daarnaast is jouw product altijd reden voor discussie omdat het verschil tussen 0 en 14% erg hoog is en het verschil in product nihil is. Om die reden kan er makkelijk discussie ontstaan en raad ik je dus een BTI aan.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.