• 0

Feedback voor mijn webshop [tuindecoratie]

Omschrijving van je concept:

Hey, forumlezers,

 

Begin dit jaar heb ik een webshop opgezet waarin ik tuindecoratie verkoop. De webshop in opgebouwd in Wordpress met de Woocommerce plugin.

 

Ondanks dat het bezoekers aantal wel goed gaat, is er nog geen aankoop gedaan via de website.

 

De URL van de webshop is: http://www.uwtuindecoratie.nl/

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Webshop gebouwd

- SEO

- Social media

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Meer naamsbekendheid genereren en een hogere omzet behalen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij willen de klant een totaalbeleving geven op de website, door social media en een goede sfeer op de website te creëren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag hoor ik wat jullie van mijn webshop vinden en wat er beter kan. Is dit een webshop waar jij een product zou kopen? Waarom wel of waarom niet?

 

Wat is je eerste indruk van de webshop en wat vind je van de usability?

 

 

 

[Mod edit: typfout uit titel verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuke website! Lekker fris en fruitig. Misschien is het een idee om de lijst met productcategorieen in een kader/box oid te plaatsen ipv zo in een lijst zonder opmaak? Oogt denk ik professioneler.

 

Ik had zelf voor een andere naam gekozen, daar 'uw' zorgt voor wat afstandelijkheid voor mijn gevoel. Maar dat is wellicht iets persoonlijks.

 

Je bent in ieder geval goed bezig!

YD Consultancy - http://www.ydconsultancy.nl/

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je de social media gebruikt!

 

Zelf vind ik het design niet zo spetterend. Zo dacht ik bij de witte balk onderaan de pagina eerst dat het een foutje was...

 

Bij het adres (via Contact) mist de plaatsnaam.

 

 

Mijn Tip:

Maak de tekst in de menubalk wat groter. Het valt nu weg en je hebt ruimte zat!

 

 

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

Waarom die prominente plek voor dat FSK logo? Als ik daarop klik lees ik dat ze getest hebben dat "Door middel van kleurgebruik en indeling de website duidelijk inzicht verschaft over de mogelijkheden van de webwinkel." Maar intussen hebben ze niet gezien dat je "Kopen", "Afrekenen" en "Plaats bestelling" buttons witte teksten hebben tegen een lichtgrijze achtergrond en daardoor nauwelijks leesbaar zijn ...

 

Als ik op een plaatje van een tuinset klik, verwacht ik een grotere afbeelding. In plaats daarvan krijg ik dezelfde afbeelding in een pop-up te zien, dat helpt niet echt.

 

Je informatie over je producten is erg beperkt. Bijvoorbeeld je Tuinset wickerset Wien buin (maak daar even bruin van). Van wat voor materiaal is die gemaakt, kan dat 's winters buiten blijven staan? Je zegt "incl. zwarte kussens", maar op het plaatje zijn ze wit. En de bank en de stoel zien er even hoog uit, maar de stoel is 89 cm hoog en de bank 47 cm. Bij online kopen is dat soort informatie van doorslaggevende betekenis.

 

Als de verzending altijd gratis is (dat is trouwens iets anders dan "onze prijzen zijn inclusief verzendkosten"), waarom staat er in mijn winkelwagen dan met koeieletters een uitnodiging "Verzendkosten berekenen"?

 

Verder redelijk wat tik- en taalfouten en restjes Engels.

Link naar reactie
  • 0

Nog een korte;

 

Je stelt dat de prijzen inclusief BTW en inclusief verzenkosten zijn. Je mag daar best prominent neerzetten dat je het "gratis" op stuurt! :)

 

Persoonlijk vind ik de teksten niet zo heel prettig lezen. Kijkt erop alsof ze geschreven zijn voor de zoekmachines en niet voor de bezoeker van de website.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Beste Kevin,

 

Je klanten kunnen je nu alleen via een formulier bereiken.

Je moet in ieder geval een e-mail adres vermelden en daarnaast een andere mogelijkheid bieden waarmee klanten direct contact met je kunnen hebben. Bijvoorbeeld een telefoonnummer.

Hier vind je de regels van de Autoriteit Consument en Markt.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Domeinnaam dekt de lading niet lekker. Bij de gekozen naam verwacht ik kleinere objecten en een grafisch betere site.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

boven de afbeeldingen van de productcategorien staat pantenbakken.

sommige categorien zijn in meervoudsvorm, andere enkelvoud.

 

veel van de producten die je verkoopt zijn geen decoratie. daarnaast zijn het dure producten, die bij de meeste tuincentra voorradig zijn, dus dan ga ik ze liever daar even bekijken.

Link naar reactie
  • 0

hi kevin,

 

Ondanks dat het bezoekers aantal wel goed gaat, is er nog geen aankoop gedaan via de website.

 

 

dit is wel een belangrijk dingetje. er moet dus wel wat gebeuren.

 

ik zit al jaren in deze handel en gaande weg in verschillende schakels, dus ken het aardig.

er is ook al veel gezegd en kan me dr ook wel aardig bij aansluiten. ik ga niet in op alle details. mooi dat sommige mensen dat wel doen en dat is ook belangrijk. ik geef je gewoon mn eerste indruk:

in het kort:

- naam. idd veranderen nu het nog kan. je bent nu nog niet zo bekend. dus veranderen. iedere naam is beter dan deze. al noem je het de tuinaap.nl. ook afhankelijk van wat je wilt bereiken.

- layout anders. ja. breng er sfeer in. als ik de naam intik wil ik bam in 1x gezelligheid. heb je dat, dan heb je de helft al gewonnen. om mij koop je een foto bij een fotostock-site. dr is een speciaal voor bloemen, planten en tuin. goede NL foto's en geen amerikaanse BBQ meeting. al verkoop het niet, ik wil toch bloemen en planten zien.

- bij foto's op de home krijg ik kruisjes.

- en laat idd die (sorry) zwamteksten achterwege. mss idd voor je SEO.. gewoon lekker strak houden. mss meer product info geven.

- sommige foto's zijn niet scherp. dat wekt op mij indruk, alsof ze uit een folder gescand zijn.

en als dat uit een chinese folder is, heb je de kans, dat die foto ook een copy van een copy is. ik zie dat vaak.

 

 

wat ik me afvraag. je hebt zoveel producten. ik neem niet aan, dat je dat niet allemaal op voorraad hebt, maar hoe doe je dat als wel wat verkoopt. je zit met een min afname bij een leverancier en producten koop je tenminste per doos. je verkoopt dan 1 beeldje en blijft dan met 11 andere zitten. of heb je, of werk je samen met, een tuincentrum.

 

en bv een tuinkas van 800 euro, hoe groot is de kans dat iemand die in zn winkelwagentje gooit.

 

dus kevin, ja. veel kritiek van iedereen en geen verkopen , dus ik zou dr toch nog maar eens naar ( laten ) kijken.

en mss maar goed dat je je site hier even ter inzage hebt neergelegd.

 

succes dr mee.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het design niet storend, wat ik wel storend vind is dat je achtergrond blijft staan en de tekst eroverheen scrollt (zeg ik dat zo goed?). Zo zie ik de link "winkelwagen" niet omdat het in mijn browser net op de grens van groen/wit valt. Ik wil wel graag weten waar mijn productoverzicht is wanneer ik wil gaan bestellen.

 

Over de button rechtsboven: deze tekst zou ik ook ombuigen naar iets in de trend van "gratis verzending" in plaats van dat je alles vermeld als inclusief. Overigens vind ik het FSK keurmerk niet van waarde. Die 3 punten moet elke bezoeker vanzelfsprekend zijn.

 

Bij de productpagina's zelf zou ik echt gaan focussen op leesbaarheid. Het oogt niet prettig en zal voor mij een reden zijn om af te haken. Wellicht dat er daarom nog geen aankopen zijn.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het toch niet eens met de plaatsing van het keurmerk. Over de meerwaarde van dit specifieke keurmerk wil ik me niet uitlaten, maar daarin ben ik niet helemaal objectief ;). Echter nu druk je de hoofdnavigatie (product categorieen) zover naar beneden dat men op veel wat kleinere schermen telkens moet scrollen. Jammer!

 

Tevens heeft een keurmerk meer waarde in de buurt van de bestelknop en in de winkelwagen. Ik hoop dat dit niet wordt gezien als spam, ik wil echter nadrukkelijk vermelden dat het om een eigen site gaat: http://blog.webwinkelkeur.nl/meer-conversie-met-keurmerk/ . Daarin wordt uigelegd waarom je juist het keurmerk in de buurt van de bestelknop en winkelwagen moet plaatsen.

 

Verder raad ik je aan om de voordelen van jouw webwinkel voor jezelf te formuleren en ook direct terug te laten komen in de layout. Zie bijvoorbeeld een Bol.com als schoolvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/pitch-perfect/1002004013301606/

 

Kijk je naar de bestelbutton dan zie je daar direct de voordelen van de webwinkel terug komen (gratis verzending, 30 dagen bedenktijd, gratis retourneren). Zulke voordelen moet je in jouw webwinkel ook over brengen op de bezoeker. Alleen een goed uitziende webwinkel is niet voldoende.

 

Succes!

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.