• 0

Invoeren uit China

Beste iedereen,

 

Nou heb ik al aardig wat rondgekeken op higherlevel.nl maar heb nog niet echt een specifiek antwoord kunnen vinden.

 

Ik heb onder de naam van mijn vaders bedrijf enkele webshops, nou voer ik producten in via China etc. meestal 100 producten per maand.

 

Nou heb ik een deal met een grote website en de verwachting is dat ik 5000 artikelen van polyester ga verkopen.

 

Deze artikelen moeten uit China worden ingevoerd en zullen naar alle waarschijnlijkheid 5,5USD per stuk kosten, bij elkaar opgeteld een aardig groot bedrag dus.

 

Wat ik me afvroeg, waar moet ik allemaal rekening mee houden? Invoerrecht, belasting, formulieren?

 

En hoe kan ik checken of het bedrijf waarmee in zaken wil doen ook echt betrouwbaar is? Zijn daar middelen voor?

 

Graag zou ik er meer over te weten willen komen en wil dan ook jullie adviezen!

 

Ik stel alle opmerkingen op prijs, dus alvast bedankt!

 

Aafke

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Wat ik me afvroeg, waar moet ik allemaal rekening mee houden? Invoerrecht, belasting, formulieren?

 

 

 

Je voert nu toch ook al producten in uit China?

 

 

nou voer ik producten in via China etc. meestal 100 producten per maand.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En hoe kan ik checken of het bedrijf waarmee in zaken wil doen ook echt betrouwbaar is? Zijn daar middelen voor?

 

 

 

Er zijn bedrijven die fabrieken bezoeken voor je en een check kunnen uitvoeren. Wellicht kan je referenties vragen van de fabrieken die je zou kunnen verifiëren.

 

Hier op HL zitten een paar transporteurs die vast betere info kunnen geven dan ik :) Je kan ook even de zoekfunctie gebruiken rechtsboven. Dan heb je voorlopig genoeg te lezen

 

 

edit:

Zie dat je al gezocht op HL ,aar niet echt wat gevonden. Wellicht andere zoektermen gebruiken? Is zoveel over geschreven hier op Hl.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

De producten die ik nu invoer gaat via dropshipping, dus ik heb niks met de invoerkosten, belasting etc. te maken.

 

De 5000 artikelen moet ik op locatie hebben en zelf verzenden.

 

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Link naar reactie
  • 0

 

 

De producten die ik nu invoer gaat via dropshipping, dus ik heb niks met de invoer etc. te maken.

 

 

 

Echt?

 

Hmm,ik lees onderstaand stuk van een HL lid over invoerrechten bij dropshipping. Ik ga dan wel erg ver van je topicvraag af,sorry.

 

Echter omdat je over dropshipping praat wie gaat de aangifte bij de douane doen? Als bijvoorbeeld DHL of UPS handelsgoederen direct bij iemand aflevert krijgt deze persoon/bedrijf rekening voor bovenstaand + vaak administratieve kosten welk men daarvoor in rekening brengt. Evt kan je met het transport bedrijf een afspraak proberen te maken waarbij ze jullie belasten voor deze kosten maar de goederen direct bij jullie klant afleveren. Let dus bij dropshippen van buiten de EU goed op dat je dit goed regelt!

Link naar reactie
  • 0

en wil nogmaals mijn eigen tekst bevestigen ;) Ook bij dropshipping gaan goederen die van buiten de EU komen "door de douane" alleen denk ik dat je dat zelf niet merkt omdat bedrijven zoals DHL, UPS etc dit automatisch doen?

 

Verder zoals Happy Entrpreneur al melde is er over invoerrechten etc al heel veel geschreven. Probeer het nog een keer zou ik zeggen en als je dan concreet vragen hebt stel ze dan gerust.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.