• 0

welke rechtvorm is verstandig NL<> Internationaal zakendoen

Beste mede-ondernemers,

 

Ik ben een import-export bedrijf aan het opzetten tussen Nederland en Afrika, waarbij alle werkzaamheden (het produceren, maken en afzetten) in Afrika zal plaats vinden. Afrika zal tegelijkertijd zal ook mijn 1e afzetmarkt zijn.

 

Mijn knelpunt is dat de verdiende winsten in Afrika teruggestroomd moeten worden naar Nederland, omdat ik 1. een Hollander wil blijven zijn en 2. in Nederland mijn vaste lasten wil en zal moeten blijven doorbetalen, zoals e.g. mijn hyptoheek, auto, zorgverzekering etc etc.

 

Geziende mijn plannen vroeg ik mij af iemand mij zou kunnen adviseren over welke bedrijfs- en/of rechtsvorm (bedrijfsconstructie) het beste hiervoor zou zijn? Zal ik nu een Nederlandse B.V. of eenmanszaak oprichten met een dochter in Afrika (omdat daar alle werkzaamheden en verkopen moeten gebeuren)? Of zal ik juist een Afrikaanse moederbedrijf opzetten met een Nederlandse dochter?

 

Al mijn activiteiten, documenten en contracten zullen gebeuren op basis van mijn Nederlandse identiteit.

 

Er zijn zoveel mogelijkheden (EURO-BV, Llt, B.V. Eenmanszaak, etc etc), maar ben het spoor bijster in welke constructie het beste voor mij zal zijn (jurdisch en fiscaal gezien).

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste mede-ondernemers,

Ik ben een import-export bedrijf aan het opzetten tussen Nederland en Afrika, waarbij alle werkzaamheden (het produceren, maken en afzetten) in Afrika zal plaats vinden. Afrika zal tegelijkertijd zal ook mijn 1e afzetmarkt zijn.

Leg ons eerst eens uit waarom je in NL zou blijven als zowel productie als afzet in Afrika zullen zijn? Dan kun je toch net zo goed emigreren?

Ten tweede; in welk Afrikaans land vindt de productie plaats? Je kunt dan via IBFD nagaan of er een belastingverdrag is tussen NL en dat betreffende land. Klik: website International Bureau of Fiscal Documentation

IBFD is a leading provider of international tax expertise and independent research.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.