• 0

Wat vinden jullie van mijn webshop (erotiek)

Omschrijving van je concept:

Goedenavond,

 

ik ben in September 2012 gestart met mijn eigen onderneming, dildogigant.net . Heb deze community net ontdekt en ben erg benieuwd naar jullie mening over mijn website, mijn missie met dildogigant.net en de manier hoe ik mijzelf presenteer op mijn website!

 

http://www.dildogigant.net is de link van de shop.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

1. KVK geregeld

2. administratie geregeld

3. website online

4. social media online (Twitter, facebook, linkedin)

5. starten met netwerken (ondernemersborrels, linkedin)

6. inlezen ondernemers schap

7. linkbuilding

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dit is een deel van een groot project, wij (rmwebshops) zijn van plan om meerdere webshops te bouwen in verschillende branches.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn veel webshops in deze branche die onoverzichtelijk en erg chaotisch zijn (vind ik althans). Ik wil met deze webshop de klant een makkelijke en overzichtelijke manier bieden om erotische producten te kopen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1. Hoe is de uitstraling van de website?

2. Hebben jullie verbeterpunten voor de website?

3. Hebben jullie nog ideeën voor de website? (uitbreiding in bepaalde categorie, etc.)

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb totaal geen technische kennis van websites. Nog van dildo's. Wel van marketing!

"Dildogigant", dat klinkt mij in de oren alsof je een prijsstunter wilt zijn op dit gebied. "Klopt" dat? :)

 

Mod edit: quote voorgaande bericht verwijderd

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

-Ik vind de naam vleselijk. Maar dat is wellicht een persoonlijke mening. Je wilt dat dit soort shops algemeen geaccepteerd wordt toch? En dan vind ik dat de naam wellicht wat subtieler kan. Je naam heeft ook geen enkel voordeel mbt zoekopdrachten van klanten. Niemand zoekt in google op dildogigant.

 

Je zegt zelf al dat jullie meer dan dildo's hebben. Waarom dan deze domeinnaam?

 

-Verder staat er prominent op de homepage dat je meer dan 1000 producten in prijs verlaagd hebt. Maar daar zie ik niets van terug op de homepage. Laat daar wat aanbiedingen zien.

 

-Bij aanbiedingen staat geen enkele afbeelding en zie ik ook niet wat de oude prijs was en of het een aanbieding is.

 

-Ik zou toch ook gaan voor een .nl domeinnaam.

 

-Je hebt een foto staan met een callcenter maar je hebt alleen een 06 nummer als contact staan. Staat wat vreemd :) Neem voor een paar euro een vast nummer en schakel deze door oid.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, Ik heb eerst maar even het " wat vinden jullie van mijn webshop" topic aan mijn vrouw uitgelegd alvorens ik met de goede bedoelingen deze link kon openen. ;)

 

Ik heb enkel je homepage geopend (vind ik wel voldoende zo op de vroege ochtend :) ) en vind zo op het eerste gezicht je site wel overzichtelijk. Waarschijnlijk zou HL lid en je concullega Vossie hier meer over kunnen vertellen uit marktoogpunt.

 

Ben het verder wel eens met Danny. Ook al is het onderwerp allemaal " losser " dan voorheen, het blijft nog enigszins taboe.

Als je het " erotiek" noemt, vindt ik de naam dildogigant erg plat en mis ik de zgn erotische lading. Hier zal dan in mijn optiek minder snel over worden gepraat?

 

Maar ja... dat is mijn gevoel, wellicht is de markt anders..

Doe mij maar telefoons..

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Prima standaard webshop, ik zou alleen iets meer aandacht aan je voorpagina besteden. De voorpagina verleid me niet om dieper in het assortiment te kijken. Je toont alleen een greep uit je assortiment. Met wat meer aandacht kun je de klanten sneller trechteren naar je assortiment en dus een order. Bekijk je wel je statistieken.

 

Verder zag ik ook dat je geen filters hanteert. Dit assortiment is uitermate geschikt hiervoor. Dit bespaart je een enorme hoeveelheid structuur, want die is enorm 'lang'... haha (sorry voor deze woordspeling).

 

Ik zie dat je met thema's werkt zoals valentijn of sex onder de douche. Het zou mooi zijn als je hier ook banners bij maakt om die mooier te verwerken vanuit je homepage.

 

Zo snel mogelijk een .nl en altijd www. ervoor zorg wel dat je .net index geretarget worden anders verlies je meteen je resultaat in google. Ik vind de naam persoonlijk prima. Ik snap best dat je een breder assortiment aanbiedt. Al verwacht ik wel altijd eerst dildo's, o.t.w. je kernassortiment. Nu begin je overigens met accessoires, dat is vreemd.

 

Ook vind ik vreemd dat dildo's ingedeeld zijn op deze volgorde:

Butt pluggen, Dildo anaal, Dildo dubbel, Dildo glas, Dildo normaal

 

Ik zou verwachten:

Dildo normaal, Dildo glas, Dildo dubbel, Dildo anaal, Butt pluggen

 

Maar goed, dat kan net zo goed om commerciële redenen andersom staan, daar heb ik geen ervaring mee. Ik zou wel 'normaal' als eerste verwachten...

 

Mod edit, acquirerende tekst verwijderd

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

De naam dildogigant hoeft niet echt een probleem te zijn.

Wat je daarmee wel hebt is dat je een bepaald publiek aantrekt. Vrouwen zullen b.v. veel minder snel kopen bij een winkel met een dergelijke naam.

Zelf heb ik het meer op wat vriendelijkere namen, maar voor niche shops gebruik ik dan wel weer wat specifiekere namen die de producten meer beschrijven.

De keuze voor een .net naam is dan wel weer een veel groter bezwaar. Vrijwel niemand zal die .net onthouden en zal als ze terug willen gaan .nl intypen. Nu staat daar momenteel nog niks op (zijn .nl en .com ook van jou?) maar klanten zijn lui en gaan niet graag zoeken dus is de kans groot dat ze afhaken.

 

Algehele opbouw van de shop vind ik zeker niet slecht. Gelukkig eens niet een shop waarvan de header bijna het hele scherm bedekt. Het middenstuk van voorpagina vind ik dan weer iets minder doordat de foto's zeer klein of maar voor klein deel weergegeven worden.

 

Productdetail pagina is wel heel erg kaal. De helft van de pagina is wit en zonder informatie. Dat maakt het product weinig aantrekkelijk.

 

categoriepagina is juist weer heel erg lang. Heeft de software een optie om op te delen in meerdere pagina's en de klant te laten kiezen hoeveel producten hij in 1 keer te zien wil krijgen?

Hierdoor bespaar je ook laadtijd voor de pagina als je maar 10 of 20 producten laat zien op de eerste pagina.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.