• 0

Nieuwe webshop in kantoorartikelen

Omschrijving van je concept:

In 2002 was ik als jonge ondernemer één van de eerste webshops in kantoorartikelen. Omdat ik een aantal grote fouten heb gemaakt (o.a. geen online betaalmodule waardoor ik veel omzet heb verloren aan dubieuze "klanten") moest ik in 2006 mijn webshop www.cheapyoffice.nl weer staken.

Na een aantal jaar hard werken en weer veel geleerd te hebben ben ik weer begonnen met mijn webshop in kantoorartikelen, nu in een verfrissende vorm.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een nieuw fris logo laten maken, hier omheen een duidelijke site gemaakt waarbij een real life koppeling bestaat met het magazijn.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Kantoorartikelen moet een klant snel kunnen vinden, snel geleverd moeten krijgen en tegen de juiste prijs. Bij een bestelling wordt het ook op prijs gesteld dat een leverancier meedenkt met de klant. Met deze site wil ik om de beste prijs te kunnen geven alles geautomatiseerd hebben, maar wel met een tussencontrole zodat ik ook een advies kan meegeven indien nodig.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er bestaan in nederland veel sites met kantoorartikelen, waarmee ik mij ga onderscheiden is de actie benadering, beste assortiment en de snelheid van de site, met 18.000 artikelen is snelheid en stabiliteit van de shop het allerbelangrijkste!

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat er mensen zijn die kritisch willen kijken naar de shop en feedback geven waar ik echt iets mee kan, en zeker ook zal doen!

 

 

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft de soep geen BTW? Prijs incl/excl is gelijk. Ik moet wel erg vaak klikken in de categorieën om op productniveau uit te komen. Ik krijg geen hints voor andere interessante producten. Site is wel snel. Ziet er verder netjes uit, van alle producten een nette foto. Succes!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ron,

 

Hartelijk dank voor je bericht, dit is inderdaad nogal een fout (ja je hebt met zoveel dingen te maken dat je soms niet alles meer helder ziet). Ik ga er gelijk aan werken, heeft te maken met het lage BTW tarief.

 

Omdat we nogal een groot assortiment kantoorartikelen hebben is de menustructuur erg groot, ik ga nog wel de belangrijste categorieën naar boven halen.

 

Als je bij een product bent aangekomen, dan kan je wel gerelateerde en alternatieve artikelen zien (dit menu staat nog niet naast elkaar dus gaan we ook aanpassen).

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Menustructuur moet echt iets aan gebeuren. Dat linkermenu moet gewoon uitschuiven en dan de subcategorieeen tonen.

 

Waarom zo ontzettend veel? Waarom de keus uit meer dan 100 perforators? Je kan het de klant ook te moeilijk maken in zijn/ haar keuze.

 

Url's SEO-vriendelijk maken

 

Op productniveau en bij de checkout zou ik zeker naar een 2-koloms layout gaan, het is nu allemaal erg krap.

 

Description niet goed ingevuld, je noemt alleen de productnaam

 

Geen gebruik van H1, H2, etc.

 

Winkelwagen duidelijker maken dat je op het oranje vlak moet klikken

 

Na invullen van NAW gegevens kom je uit in Mijn account? Dat wil ik niet, ik wil afrekenen.

 

Betaling alleen automatische incasso ?

 

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Een aantal opmerkingen na een eerste blik

 

- je usp's in je banner zijn nauwelijks leesbaar tegen deze achtergrond

- je gebruikt de

tags niet optimaal

- een 020-nummer in Woerden?

- je cup-a-soup (dat je overigens inconsistent schrijft) is verpakt per 1DOOS á 21ZAK, dat accentje moet andersom (à)

- bij de cup-a-soup caroussel staat in het overzicht de "van" prijs doorgestreept, maar op de detailpagina niet

- als ik op "bestel" klik gebeurt er ogenschijnlijk niets, dat is verwarrend

- bij je compatibele HP inktcartridges zou ik het "korte" nummer ook op de overzichtspagina tonen, dat scheelt zoek- en klikwerk

- in je "registreer" button valt de tekst rechts buiten de button

- in het "registreer" scherm zie ik bovenin twee lege vakken?

- ik mis een KvK nummer, een privacy policy en algemene voorwaarden

- je captcha teksten lopen niet lekker ("Please, enter code zie je op de afbeelding hierboven" en "Klik hier om opnieuw te genereren beeld")

- vraag je ook eens af of zo'n captcha wel nodig is

Link naar reactie
  • 0

Wat ik altijd doe, is kijken waar het bedrijf gevestigd is via google maps, zeker met webshops met een heel groot aanbod

http://goo.gl/o1INx lijkt dan om een gewoon woonadres te gaan, wat doet vermoeden dat het om dropshipping gaat. En dan kijk ik eigenlijk altijd direct verder. Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou het geval is, maar uit ervaring blijkt dat die dropshippers vrijwel geen service bieden.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

De BTW op 6% artikelen is inmiddels aangepakt en staat goed! Ook zijn we bezig met het menustructuur hopen dat we dit door middel van filters beter kunnen maken.

 

@espen: ik snap dat je daar ervaring mee kan hebben, om aan mij te bewijzen dat het niet zo is! Nou heb je natuurlijk ook verschillende soorten dropshipping, bedrijven waar iedereen "zomaar" kan kopen maar ook bedrijven die toch wel enige ervaring en investeringen eisen! Met 12 jaar ervaring in de kantoorartikelen denk ik dat ik zeker wel een goede service kan garanderen (juist door dropshipping)! Ook kan ik hiermee de overhead kosten laag houden zodat ik ook op prijs kan concurreren tegen iedereen.

 

@ John Bouwmans: bedankt voor je uitgebreide analyse, hier ga ik ook mee aan de slag. 020 nummer in woerden heeft te maken met een IP nummer waarvoor ooit is gekozen. KvK nummer en algemene voorwaarden zijn inmiddels toegevoegd, met een privacy policy ben ik bezig.

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Devlinx; leuk dat je reageerd, zo had ik het nog niet bekeken. Omdat wij alles voor kantoor leveren, leveren wij ook soep. Omdat hiervan een aanbieding is staat dit nu op de homepagina.

 

Wellicht een vraag aan iedereen; wat is het beste op op de homepagina te plaatsen:

 

1. tekst van wie wij zijn met daaronder aanbiedingen

2. 3 verschillende afbeeldingen die kunnen scrollen met daaronder aanbiedingen

3. menustructuur zie http://www.cheapyoffice.nl/nl-NL/Categories.aspx?PageMethod=DisplayList&ctCatID=1

4. Wisselende artikelen uit de shop (met daarboven een afbeelding of anders wat)

5. of toch iets anders (suggesties?)

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Paul Oudshoorn

 

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

- Kijk goed naar je concurrenten/

- Pak een bepaalde productgroep die ondernemers altijd nodig hebben (bijvoorbeeld pennen of laserprinters) en doe daar een goede aanbieding mee en adverteer in Adwords en Admarkt.

 

Zomaar 2 dingen die ik zeker in deze branche zou toepassen aangezien het al lastig genoeg is om klanten te winnen aangezien de meeste toch wel bestellen bij Viking of Officecenter etc.

Link naar reactie
  • 0

Klein dingetje, het viel me op dat bij nogal wat printer papier van A4 formaat in de details wordt opgegeven dat de afmetingen van het papier 1200mm bij 800mm zijn!!! Voorbeeld:

http://www.cheapyoffice.nl/nl-NL/ProductInfo.aspx?PageMethod=DisplayCatInfo&prID=27758&ctCatID=6558

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Ik heb je website bekeken en vind het er wel goed uitzien. Vind het assortiment wel erg groot.. bijv. 15 pagina's met nietmachines.

 

Overigens als ik beneden naar de volgende pagina wil klikken lukt dat niet omdat de bestel/bekijk knop in de weg staan, heb er even een printscreen van gemaakt voor je.

 

En volgens mij hoort Stationery, Stationary te zijn. blijkt correct te zijn.

 

Hoop dat helpt, groetjes!

pr.thumb.png.867764a32cb7e11752023ea8c0d4dd0e.png

www.Ciggie.nl - Elektronische sigaretten & Accessoires

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een idee om bij je categorieeen bovenaan wat populaire/uitgelichte producten uit die categorie te tonen. Ik weet namelijk ook niet goed waar ik het zoeken moet als ik 10+ pagina's aan ballpoints voorgeschoteld krijg. Dat soort waslijsten zijn geschikt voor bezoekers die al weten wat ze willen, zoals bij een groothandel bijvoorbeeld. Met wat geselecteerde producten converteer je misschien eerder op die pagina's.

Link naar reactie
  • 0

@Dennis Ramlakhan: Is dit nog steeds het geval? Ik kan hier namelijk niet testen met Firefox, maar met IE en Chrome heb ik hier geen problemen mee. Misschien nog andere mensen die kunnen testen met Firefox?

 

@Sabra: het idee met bijvoorbeeld een aantal hardlopers te tonen ga ik mee aan de slag! Wat betreft het assortiment, dit moet gezien de eisen van veel inkopers zo groot zijn. Zou het goed zijn een extra pagina in te bouwen met categorien? (die kun je nu filteren als je bij nietmachines ben, als je op groep klikt zie je verschillende groepen, hier kan ik ook catagorieen van bouwen).

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 1

@Sabra: het idee met bijvoorbeeld een aantal hardlopers te tonen ga ik mee aan de slag! Wat betreft het assortiment, dit moet gezien de eisen van veel inkopers zo groot zijn. Zou het goed zijn een extra pagina in te bouwen met categorien? (die kun je nu filteren als je bij nietmachines ben, als je op groep klikt zie je verschillende groepen, hier kan ik ook catagorieen van bouwen).

 

Snap ik. :) Ik heb echter geen ervaring met conversiegedrag bij webshops van deze grootte dus ik kan daar weinig zinnigs over zeggen. Ik hanteer over het algemeen het model met maximaal 2 niveaus, en de overige selecties overlaten aan een filter welke duidelijk is gescheiden van de categorie navigatie. Dus dan zou je zo iets krijgen:

 

> Facilitaire artikelen (niveau 1)

> Keuken- en kantineartikelen (niveau 2)

 

Filter opties: () Koffie () Thee () Koude dranken () etc.

 

Wil je toch meerdere niveaus in je categoriestructuur dan zou ik je aanraden een accordionmenu aan de rechterkant te bouwen. Dat helpt bezoekers een extra handje om te weten waar ze zijn, en hoe verder te klikken.

 

(nogmaals, dit is advies gebaseerd op mijn ervaring met webshops die minder dan 500 producten aanbieden)

Link naar reactie
  • 1

Ten eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd met uw nieuwe webshop!

Hoop dat u het traject tot dit punt als positief heeft ervaren en nu lekker aan de slag kunt!

 

Ik wil u er op attenderen dat uw webbouwer niet heeft stil gezeten en er al gestandariseerde ontwikkelingen zijn ontwikkeld die bovenstaande issues voor een deel oplossen. Hier vind u een ontwikkeling die de hierboven veel gehoorde opmerking over diep assortiment voor een groot deel oplost. http://www.demooffice.nl/Kantoormachines/Rekenmachines/Inktlinten-en-rollen-voor-rekenmachines/products/

 

U ziet hier SEO links en filters!

 

Ik hanteer over het algemeen het model met maximaal 2 niveaus, en de overige selecties overlaten aan een filter welke duidelijk is gescheiden van de categorie navigatie. Dus dan zou je zo iets krijgen:

 

> Facilitaire artikelen (niveau 1)

> Keuken- en kantineartikelen (niveau 2)

 

Filter opties: () Koffie () Thee () Koude dranken () etc.

 

Ondanks haar ervaring met 500 artikelen heeft ze wel gelijk. Punt is alleen dat de diepte van je assortiment het erg lastig maakt om in een 2 trap diep genoeg te komen. Met de Demooffice link zie je dan ook een 3 trap en dan filters. Het is echter wel mogelijk door een uitklap menu te gaan hanteren. Denk bv. dat je niveau 1 alleen toont en altijd klikt op niveau 2. Je kunt het ook omdraaien en zeggen dat je niveau 1 wel klikbaar maakt (hier zou je dan bv. specifieke acties van dit niveau kunnen tonen) en niveau 2 juist alleen zichtbaar maar niet klikbaar maakt. Dit gebeurd bv. op http://jivdem1.jiveshop.nl.

 

Punt is met deze diepte/breedte van assortiment dat je filters niet eerder dan niveau 3 zullen beginnen.

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.