• 0

Huurcontract

Hallo,

 

 

Ik heb 2,5 jaar geleden een huurcontract getekend voor een winkelpand in de wellnessbranche (115 m2). Nu ervaring te hebben opgedaan in deze branche is me duidelijk geworden dat ik zonder pand (verhuur wellnessproduct) meer kan verdienen zonder de kosten van de maandelijkse huur te betalen.

 

Het contract loopt nu nog voor 2,5 jaar door en mijn plan is, omdat ik weet dat ik niet onder het contract uitkom, een ondernemer te zoeken die enkel mijn kosten per maand overneemt. (huurcontract + gwl). De wellnessinrichting wil ik gratis laten gebruiken. Een ondernemer die wil starten kan met een prachtige inrichting van het pand starten. Met evt. een uitbreiding van faciliteiten naar eigen inbreng. Na 2,5 jaar koopt hij pas, indien hij wil verlengen, mijn inboedel over.

 

De onderneming sluit ik maandelijks af met een kleine winst. Er hoeft dus nog geen geld bij maar het remt me nu in het benaderen van klanten voor de verhuur (wat ik nu dus wil gaan doen) omdat ik dagelijks in mijn eigen 'winkel' sta.

 

Ik heb het UWV gebeld of zij contact hebben met mensen die voor zichzelf willen beginnen tegen lage kosten en/of nog niet weten WAT ze willen beginnen. Zij geven aan dat ze dat wettelijk gezien niet mogen doen. Helpen enkel mensen aan een (loondienst)baan. KvK reageert heel summier met; "kom je naar de bedrijfsovername dagen".

 

Wie weet waar ik ondernemers kan vinden die tegen lage instapkosten een bedrijf(scontract) over willen nemen?

 

 

Mvg,

Bart

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

 

Ik heb 2,5 jaar geleden een huurcontract getekend

 

 

 

 

 

De onderneming sluit ik maandelijks af met een kleine winst.

 

 

 

Je hebt na 2,5 jaar een kleine winst en je denkt zelf dat dat niet veel meer gaat worden anders zou je het niet wegdoen. Ik denk dat het lastig is een juiste ondernemer hiervoor te vinden. 2,5 jaar is best lang en als er dan geen goede winsten gemaakt worden zal het lastig zijn dat in korte termijn flink op te krikken.

 

danny

Link naar reactie
  • 0

Er valt met de verhuur inderdaad meer te verdienen. Met de business zoals het nu gaat gaat het niet zo goed dat we iemand hier neer kunnen zetten die we in loondienst nemen zodat ik bedrijven kan benaderen voor de verhuur. Dus er moet iemand in mijn pand komen die geen grote investering wil/kan doen. Mooie win-win situatie dus.

Link naar reactie
  • 0

. Dus er moet iemand in mijn pand komen die geen grote investering wil/kan doen. Mooie win-win situatie dus.

 

ben kritisch :)

 

 

Als de koper geen investeringen kan doen hoe kan hij daar groeien? hoe kan hij daar betere winsten gaan draaien om zichzelf te kunnen gaan onderhouden?

 

Kinkt meer als een win-win voor jou :)

 

 

Wellicht een site als marktplaats proberen. Heeft een sectie overname.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

uiteraard moet een ondernemer die dit gaat doen wel iets aan eigen geld hebben om het te maken naar eigen inzicht. uitbreiding met schoonheidssalon, sauna oid. Zonder de goodwil, overnamekosten van het bedrijf enz. hoeft hij/zij enkel de huur te betalen. Dus geen win voor mij alleen maar ook voor een starter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.