• 0

Vinden zakelijk partner - Ervaringen

Beste Forum leden,

 

Ik loop al enige tijd met een ondernemingsidee waar ik vanuit mijn eigen expertise en ervaring in de financiële sector zeer enthousiast over ben. Het bestaat nog niet in de vorm die ik voor ogen heb, het vereist specifieke, niet vrij verkrijgbare kennis en kunde (dit poog ikzelf in te brengen) en is niet makkelijk te kopiëren. Ik ben nog bezig met het op papier zetten en uitwerken van het businessplan, deze zal de komende weken / maanden gereed zijn.

 

Echter, een van de pijlers en succesfactoren zal zijn het bieden van een online-portal. Dit is kritisch en hiervoor zal ik iemand als partner moeten nemen om zo een team te vormen, aangezien ik op dit vlak een leek ben. In mijn vrienden- en familiekring bevindt zich niemand die hiervoor in aanmerking komt en ik was benieuwd naar de ervaringen van anderen bij het zoeken naar een zakelijke partner.

 

Hoe vind je iemand die – los van de noodzakelijke competenties – net zo enthousiast is over het ondernemen (en het specifieke idee) en dus bereid is hier extra uren in te stoppen die wellicht niet direct iets opleveren?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat echt om een inhoudelijk platform waarbij aangeslotenen moeten kunnen inloggen, uploaden, bewerken, profiel aanpassen etc. Verder moet het ook qua layout en opmaak strak zijn, maar dat spreekt voor zich.

 

Ik verkies een 'partner' boven een extern bureau die de website maakt juist vanwege het beheer dat er bij komt en uurtje/factuurtje met een extern bureau in de kosten gaat lopen...

Link naar reactie
  • 0

Het vinden van een partners is erg moeilijk zo is mijn ervaring.

Je wilt iemand die het zelfde enthosiasme heeft en zich in wil zetten voor wat jij voor ogen hebt.

De meeste willen echter instappen als iets een succes is en zijn niet happig om veel risico te nemen. Daarnaast krijgen app bouwers en website makers continu vergelijkbare vragen waar ze tijd in moeten steken en wat hopenlijk geld gaat opleveren. Maar je zult begrijpen dat hoop niet de huur betaald. De meeste bedrijven kiezen dan dus ook voor een betalende klant ipv allerlei plannen waar ze tijd in moeten stoppen en misschien niks uit halen.

 

Het is dus moeilijk, maar niet onmogelijk.

Mijn ervaring is dat het vooral via persoonlijk netwerk het beste werkt. Via internet oproepjes doen heeft mij niks gebracht. Via netwerk clubs met veel mensen praten werkt beter. Al zal het veel schelen als je meer dan alleen een idee hebt...

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Programmeurs kunnen heden ten dage kiezen uit tientallen van dit soort verzoeken, spreek ik uit eigen ervaring. Er eentje vinden als je er geen kent is dus niet eenvoudig. Echter, wat je hier schetst, lijkt (van afstand dus) vrij basic werk voor een internetbureau. Ik denk dat de kosten dan ook enorm mee kunnen vallen. Voor wat betreft het beheer kun je waarschijnlijk wel prestatie-afspraken maken waar je beide gelukkig van wordt, zoals € x,xx per jaar per lid all inclusive, eventueel gestaffeld. Becijfer wat voor jou acceptabele kosten zijn en ga met dat in je achterhoofd eens een gesprek aan (eventueel met een NDA). Ik heb daar positieve ervaringen mee!

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

Iemand die flink investeert in een project zal bereid zijn zich in te zetten en zijn investering niet zomaar af te schrijven.

 

Van jouw partner verwacht je een behoorlijke investering in tijd, tijd die hij niet kan besteden aan betaald werk.

Jouw partner zal dus een flinke committent naar zichzelf opbouwen ten aanzien van dit project.

 

Maar hoe zit dat met jou, het is jouw idee, jij legt het uit en dan, op welke manier investeer jij vervolgens in het platform om je net zo te committeren aan het platform als jouw partner?

 

Zoals zo vaak bij dit soort projecten is het uiteindelijk de uitvoerende van wie een veel grotere inspanning wordt verwacht dan van de inbrenger van het idee.

En daar zit dan het afbreukrisico voor de uitvoerder. Jij vindt het idee dan misschien wel leuk maar welke drive, hoeveel commitment heb jij nu echt als het gaat om dit tot een succes te maken?

 

Als je dit echt een grandioos idee vind zoek je aan baan en werk je je de pleuris om het geld bij elkaar te werken om er vervolgens iemand voor in te huren. Als jij niet die drive hebt om het geld zelf te verdienen dan vind je zelf het idee niet genoeg waard om die inspanning te leveren. Waarom verwacht je van een ander dat hij die inspanning dan wel levert?

Link naar reactie
  • 0

Weer iemand die een gratis webbouwer zoekt... Best vreemd.

Als je een winkel zou beginnen, zou je dan ook een gratis verhuurder zoeken, of zou je voor het pand een gratis bouwvakker zoeken?

 

Waarom wil je niet betalen voor geleverd werk? Geloof je soms niet in je eigen plan?

Link naar reactie
  • 0

Solistische coders met ondernemend karakter zijn dungezaaid.

Of zitten al gebakken bij andere partijen.

Je kunt altijd op zoek gaan, maar de spoeling is dun.

 

Wat ik wel eens tegenkom zijn ontwikkelclubs die voor klanten werken en eigen concepten uitwerken, dus entrepreneurs die een deel van de capaciteit van hun bedrijf inzetten om zelf nieuwe concepten te lanceren.

Wat je kan doen is een strakke presentatie maken en gaan rondvragen waar zulke ontwikkelclubs/internetbureaus zitten en ze benaderen met een voorstel, of je eens mag komen pitchen en kijken of ze interesse hebben.

En ja, dat is riskant maar ik denk niet dat je heel veel te kiezen hebt als je op die basis wilt ondernemen.

Anders kan je maar beter gewoon iemand inhuren.

 

Link naar reactie
  • 1
Waarom zo negatief? Misschien eerst goed lezen?

Dat heb ik gedaan. Hier lees ik iemand met een plan waar een website bij komt kijken. Dat soort topics komen op HL regelmatig terug en opvallend is dat het vaak gaat om het web-gedeelte waar men een "partner" voor zoekt. Niet voor de marketing, de boekhouding, het drukwerk, marktonderzoek, etc..

Op één of andere manier krijg ik de indruk dat men het web-werk onderschat of dat men geen geld ervoor over heeft.

 

Ik lees en hoor vaker mensen die een goed web-idee zeggen te hebben en daar (zonder betaling) een uitvoerder voor zoeken. Misschien was mijn reactie te kort door de bocht. Excuses dan, maar ik hoor graag waarom TS bij dit plan geen begroting heeft gemaakt voor de realisatie van het web-portal. Bij bijvoorbeeld een winkelconcept zou men dat wel doen, waarom hier niet?

 

Het financiële uitgangspunt wordt door TS zelf al gegeven:

Ik verkies een 'partner' boven een extern bureau die de website maakt juist vanwege het beheer dat er bij komt en uurtje/factuurtje met een extern bureau in de kosten gaat lopen...

Mijn vraag is dan eigenlijk waarom TS liever iemand zoekt die zijn tijd investeert in plaats van de kosten net als alle andere kosten in zijn begroting op te nemen om daar vervolgens financiering bij te zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Hoe vind je iemand die – los van de noodzakelijke competenties – net zo enthousiast is over het ondernemen (en het specifieke idee) en dus bereid is hier extra uren in te stoppen die wellicht niet direct iets opleveren?

 

Iemand vinden die net zo enthousiast is zal hier op het forum wel lukken. Maar enthousiast over het specifieke (nog onbekende idee voor ons) zal moeilijk worden. Extra uren erin stoppen zal voor velen ook geen probleem zijn, mits er een redelijke kans is op het terugverdienen van de tijd.

Maar wat je beschrijft als website lijkt vrij simpel. Zelf uitwerken en dan uitbesteden hoeft niet zo duur te zijn. Onderhoud kan met een content management systeem zelf gedaan worden, of je besteed dit uit naar iemand. Dit hoeft geen programmeur te zijn en kan dus eventueel een stuk goedkoper zijn. Website content is immers iets heel anders dan programmeren.

Link naar reactie
  • 0
@mmint: opvallend is dat het vaak gaat om het web-gedeelte waar men een "partner" voor zoekt. Niet voor de marketing, de boekhouding, het drukwerk, marktonderzoek, etc..

Op één of andere manier krijg ik de indruk dat men het web-werk onderschat of dat men geen geld ervoor over heeft.

 

Ik denk juist dat het een eer is als iemand je uitnodigt om partner te worden in zijn/haar bedrijf.

 

@DaMedia: Extra uren erin stoppen zal voor velen ook geen probleem zijn, mits er een redelijke kans is op het terugverdienen van de tijd

 

Ik las onlangs dat maar 1 op de vier startups succes heeft. Als ik mijn tijd risicodragend in vier startups investeer moet die ene dus (op den duur) ook voor de overige drie betalen. En voor het risico dat ze alle vier mislukken. Je moet dus wel een plan hebben met veel winstpotentie. Maar welke ondernemer begint er nu aan een plan dat maar marginaal rendement belooft? Ondernemen kan wel een passie zijn maar geen hobby!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.