• 0

Verzendkosten en perceptie klant

Ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het maar naar de juiste plek verplaatst worden.

 

Graag wil ik met jullie brainstormen over verzendkosten voor de klant.

Tot op heden bereken ik de verzendkosten zoals Post.nl deze hanteert. De klant betaalt de werkelijke verzendkosten en ik schiet er dus een beetje bij in omdat ik btw moet betalen over de ontvangen verzendkosten.

Eigenlijk vind ik deze verzendkosten voor de klant ook best hoog, een pakketje zit al op 6,75, en de belastingdienst profiteert mee, om het zo maar te zeggen. :)

 

Nu ben ik aan 't overdenken om de klant lagere verzendkosten te laten betalen, zeg maar 4,50 voor een pakketje, om het wat aantrekkelijker te maken om bij mij te bestellen. Ik draag dan minder btw af, maar de kosten worden hoger.

 

Wat is wijsheid, wat doen jullie, en waarom (niet)?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je doel is om meer te laten bestellen, kun je wellicht het a la bol.com te doen (zij zeggen; boven de 20 euro is gratis verzenden), door vanaf X bedrag de verzending gratis aan te bieden. Dan zijn mensen mogelijk sneller geneigd om tot dat bedrag te komen. Ook kun je nadenken over staffel; hoe meer je besteld, hoe lager de verzendkosten.

 

Daarnaast kun je afwegen om de pakketen met DHL for you te verzenden. Voor een regular pakket (die je via internet betaald) betaal je € 5,50 (inclusief 21% BTW), die BTW kun je bij DHL for you echter zelf weer verrekenen met de betalen BTW. Daardoor kun je dus al iets voordeliger de verzending inzetten naar je klant toe. Daarnaast heeft DHL steeds meer servicepoints of bij mij in de buurt dan bij de supermarkt.

Link naar reactie
  • 0

Linksom of rechtsom moet je toch je kosten dekken. Misschien verdien je nu al zo veel per bestelling dat je wat meer kan toeleggen op de verzendkosten, maar misschien ook niet.

Je zou de verzendkosten kunnen verlagen en de productprijs iets kunnen verhogen. De psychologische drempel om bij je te kopen wordt voor de klanten dan lager.

 

De link met BTW en de belastindienst ontgaat mij volledig.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken!

 

@Romano Sandee: DHL for you zou inderdaad erg aantrekkelijk zijn, alleen zit ik nog niet op minimaal 10 pakketten per dag. Zodra ik daar in de buurt kom, ga ik dat zeker overwegen. Bedankt!

 

Maar jullie zien dus geen 'probleem' om lagere verzendkosten aan te bieden waardoor voor mij de verzendkosten dus oplopen?

Link naar reactie
  • 0

 

 

Maar jullie zien dus geen 'probleem' om lagere verzendkosten aan te bieden waardoor voor mij de verzendkosten dus oplopen?

 

Kunnen wij lastig bepalen zonder verdere gegeven. Zijn je marges hoog genoeg? Je kan eens gaan testen. een a/b test gaan doen en kijken wat mindere/geen verzendkosten doet met de conversie.

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

@Romano Sandee: DHL for you zou inderdaad erg aantrekkelijk zijn, alleen zit ik nog niet op minimaal 10 pakketten per dag. Zodra ik daar in de buurt kom, ga ik dat zeker overwegen. Bedankt!

 

Hoe kom je erbij dat je minimaal 10 pakketten per dag moet verzenden? Ik verstuur incidentieel 1 pakket per dag en maak een label aan via hun website en breng deze naar hun servicepoint.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon een A4, wat je in de lengte en breedte een keer doorknipt of vouwt, of een stickervel met vier adreslabels erop. Je drukt een PDF af.

 

On topic: wat verkoop je? En wat bieden concurrenten? Klanten moeten niet voor concurrenten of stenen winkels kiezen door jouw verzendtarief. Doorberekening van de PostNL-tarieven kan als onacceptabel duur ervaren worden, maar dat verschilt per branche/aankoop.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.