• 0

Banken onder vuur.....

Ik merkte zojuist dat de site van de RaBoBank zo traag als stroop is geworden. En dat nadat ik vanmorgen heb gelezen dat er nog steeds cyberaanvallen op de ING-Bank worden uitgevoerd en de mensen wordt geadviseerd om cash geld in huis te halen. Wat merken de ondernemers nu al van deze ongemakken? Krijg je je betalingen niet binnen of kun je je saldo niet raadplegen? Of heb je geen vertrouwen meer in de weergave van het saldo?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als iedereen gaat kijken en onderzoeken wat er aan de hand is dan gaat het nog langzamer.

 

Ik denk dat wanneer men iets wil uitzoeken aan pakweg 100.000 den inlog pogingen. Dat de banken (nu dus allemaal) een soort delay tijd hanteren. Zou ik ten minste overwegen.

 

Wanneer er teveel mensen op mijn voordeur staan te bonken om de deur open te willen doen dan wacht ik even. Heeft de bonker geen goede sleutel dan wacht ik weer even, totdat er klanten komen die wel een sleutel hebben en dan laat je weer wat toe.

 

Link naar reactie
  • 0

De overheid, in de vorm van het Nibud, adviseert nu ook om niet al je geld op e bank te zetten, maar voldoende cash geld bij je te hebben.

Ook adviseren ze nu dat je niet meer dan 100.000 euro bij 1 bank moet neerzetten.

 

En dan niet gaan lezen bij de telegraaf, want die haalt het hele stuk uit de context. Ze roepen namelijk niet op tot een bankrun (is ook strafbaar)

Link naar reactie
  • 0

pfff, kan weer niet inloggen bij ING, :-\ Mooi in de aap gelogeerd met een zakelijke en particuliere rekening bij ze :(

 

Geloof dat advies om cash in huis te halen nog niet zo gek is. Kan je der in ieder geval á la minute bij ;D

 

edit: het vervelende is dat als je het zat bent met ze toch niet zo maar je hele boeltje op pakt en naar een ander gaat, dat is echt ondoenlijk. En dat weten ze bij de banken maar al te goed. Service wordt daar al lang niet meer met een hoofdletter geschreven.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het nog niet zo gek, die cyberaanvallen op de ING. Was er twee weken geleden en de bijzonder onvriendelijke baliemedewerker wilde me niet verder helpen zonder PIN code, dit is van mijn zakelijke rekening en betaal alleen online ermee. Dan ik u niet verder helpen, was zijn antwoord. Alles lag op de balie rekeningpassen, paspoort enz.

Ter plekke gevraagd of ie dan de rekening kon opheffen en het geld naar mijn ABN rekening kon overmaken. Nu dat was geen probleem!!!! Een minuut later, klant kwijt.........

 

Zou je toch een cyberaanval voor gaan opzetten...... ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er ooit beweert dat het contant (papieren geld) maar moet verdwijnen, en dat pinnen maar verplicht moet worden? Hieruit volgt dat dit NOOIT en NOOIT mag gebeuren. Ook uit oogpunt van mensenrechten om ten alle tijden bij je geld te kunnen en dat minderheden ook altijd in het betalingsverkeer mee kunnen blijven draaien.

 

En voor degenen die het wil, wellicht terug naar het telefonisch bankieren, met een lokaal programma (ik heb denk ik nog de CD) toen de ABNAMRO ermee begonnen is, dus zonder internet ;).

 

Link naar reactie
  • 0

En de chipknip gaat ook verdwijnen. Iets wat ik niet begrijp, want daarmee zou tijdelijk lokaal betalen wel nog mogelijk gemaakt moeten kunnen (dus zonder verbindingen).

 

Ik heb overigens ook nog een oplaadkastje (van POSTBANK) om de chipknip (toendertijd ook aangeschaft) thuis te laden per telefoon. Misschien wordt dat ook nog wat. "Back to the future" :-\

 

Link naar reactie
  • 0

Ook uit oogpunt van mensenrechten om ten alle tijden bij je geld te kunnen...

 

En dit is dus het grootste rad dat je ooit voor ogen is gedraaid: de illusie dat je altijd bij je geld kunt.

Je bent bekend met het begrip fractioneel bankieren?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij een gat in de markt;

 

Een bank die tegen een vaste vergoeding bankrekeningen verstrekt. Geen leningen, hypotheken, gokken met andermans geld. Niet meer en niet minder dan een bankrekening, pinpas en internetbankieren faciliteren.

 

Denk alleen dat de AFM je tegen zal houden ::)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Toen ik begon met werken, was het in het laatste jaar dat we ons loon nog wekelijks in het zakje kregen met een loonstrookje. Natuurlijk met de hand geschreven. Ik kan me nog herinneren dat de ouderen er behoorlijk fel op tegen waren om een bankrekening te moeten openen om daar maandelijks hun geld op te ontvangen en beheren. Hele discussies aan de tafel en velen zagen er de noodzaak niet van in om hun geld aan banken toe te moeten vertrouwen. Nu, zo'n 45 jaar later, hebben de banken een schimmig geldspel opgebouwd en is werkelijk gebeurd waarover destijds werd beweerd dat het onmogelijk was.

Banken die het spel met teveel risico hebben gespeeld zijn omgevallen en de burgers draaien op voor de rekening. Je (zakelijke) geld boven de ton is onlangs officieel "niet-veilig" verklaard en de poten van zekerheid over je eigen bezit, zijn dus onder je weggezaagd. Het schimmige geldspel moet kost wat kost kunnen voortzetten, omdat inmiddels ook de EU-naties daarvan afhankelijk zijn geworden. De wereld is heel veel veranderd sinds 1966. Staan we binnen korte tijd samen met "occupy" te demonstreren?

Link naar reactie
  • 0

Staan we binnen korte tijd samen met "occupy" te demonstreren?

 

Ik denk dat Nederlanders te individualistisch zijn voor een grootschalige actie. Wij zijn er natuurlijk erg goed in om te zeiken en niet over te gaan tot actie. Tegelijkertijd, wat is het alternatief? De gevestigde orde zorgt er heus wel voor dat het (voor ons) niet beter zal worden :)

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Staan we binnen korte tijd samen met "occupy" te demonstreren?

 

Ik denk dat Nederlanders te individualistisch zijn voor een grootschalige actie. Wij zijn er natuurlijk erg goed in om te zeiken en niet over te gaan tot actie. Tegelijkertijd, wat is het alternatief? De gevestigde orde zorgt er heus wel voor dat het (voor ons) niet beter zal worden :)

 

 

 

Ik sta helemaal achter jouw geschreven alternatief om met een bank te werken die puur en alleen op het "echte" bedrijfsleven is gericht en niet aan het schimmige geldspel meedoet en geen virtuele waarde opbouwt. Daar heb ik ook wel eens aan gedacht. De banken zien zichzelf echter ook als onderneming en lijken alleen hun best te doen om hun virtuele vermogen zo hoog mogelijk op te krikken zodat de bonussen en vergoedingen ook omhoog kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Ze zouden ook de tankstation kunnen verplichten gewon een bon op naam te zetten, maar daar hebben ze vrijstelling voor tenminste dat beweren ze.

 

Bonnen oprapen kan natuurlijk altijd, ook als je bij een gamma of oid. Het is ook niet te controleren of schroeven of hout er nog is. Maar deze bonnen worden wel geaccepteerd.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij een gat in de markt;

 

Een bank die tegen een vaste vergoeding bankrekeningen verstrekt. Geen leningen, hypotheken, gokken met andermans geld. Niet meer en niet minder dan een bankrekening, pinpas en internetbankieren faciliteren.

 

Denk alleen dat de AFM je tegen zal houden ::)

 

Ik denk dat geen enkele Nederlander dat wil, want dan moet je nog veel meer gaan betalen om een bankrekening te hebben. Je krijgt dan ook geen rente meer op je spaarcentjes, maar je moet fors bijbetalen... Mensen klagen nu al steen en been dat een zakelijke rekening duurder is dan een particuliere.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Heb je dat al eens doorgerekend?

 

Nee. Misschien maar eens een jaarverslagje van een bank opsnorren en dan de totale uitgaven delen door het aantal rekeninghouders. Zal schrikken zijn ;D

 

Update: ING 2012: 6.154.000.000 euro bedrijfslasten gedeeld door 8.169.000 retailklanten is 753 euro per jaar. :) Daar zit wat meer in dan alleen bankrekeningetjes natuurlijk, dus dit is een grove oversimplificatie, maar toch.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.