• 0

vof oprichten vanuit het buitenland

Hallo!

 

Is het mogelijk een vof op te richten met een in het buitenland woonachtige Nederlander? Ik wil dat met mijn broer doen, hij woont wel in NL, ikzelf woon in Azië en ben niet meer in NL ingeschreven.

 

Dus kan dit, en is het mogelijk dat ik mijn broer machtig om mijn deel van de inschrijving te regelen? Zelf langs gaan zit er voorlopig niet in...

 

Een goed weekend!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Vanuit het buitenland oprichten zal niet lukken. Maar dat hoeft ook niet, jouw broer woont immers in Nederland.

 

Kijk hier eens naar. Ik kan mij voorstellen dat een dergelijke procedure ook mogelijk is voor Nederlanders woonachtig in het buitenland, waarbij de gang naar de lokale notaris wellicht overgeslagen kan worden. De KvK zal uitkomst bieden.

 

Vergeet vooral niet alle zakelijke afspraken vast te leggen in een vennootschapsovereenkomst. En denk niet dat dat nodig is omdat je in zaken gaat met je broer - het is eerder nodig juist omdat je in zaken gaat met je broer. Het zou doodzonde zijn als die broederband lijdt onder zakelijke malheur...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.