• 0

Risico op merkinbreuk bij inkoop kleding

Hallo beste leden,

 

Ik ben van plan om bij een duitse groothandel sweaters in te kopen.

Deze groothandel verkoopt ook Italia kleding.

Hoe kan ik er achter komen of er rechten op deze kleding zit of dat ik het online en op markten mag verkopen.

En ook zou ik graag zeker willen weten dat het niet om namaak gaat.

 

Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kan komen.

 

Op google kan ik ook geen nederlandse importeur vinden van dit merk.

 

M.Vr.Gr. Kim

 

 

[titel aangepast - mod]

truien2.thumb.jpg.506b390442161817b19141b9a817e6b9.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van toepassing zijn het merkrecht (op de naam en het beeldmerk), eventueel het auteursrecht (op het ontwerp) en bij uitzondering patenten (bv op de gebruikte materialen of de bewerkingstechniek). De laatste twee lijken me bij een generiek sweaters niet van toepassing. Dus je moet even checken of er een merkrecht rust op Italia in woord en beeld.

 

Dat doe je bij de BOIP. (Ik weet niet of die pagina goed linkt; je zou de zoekbanner moeten kunnen opnemen!)

 

Een woord als Italia laat zich niet als woordmerk registreren, evenmin als Amsterdam of NYC. Dus dan zou het een beeldmerk moeten zijn. Of misschien wel dat aparte labeltje met de Italiaanse vlag. Ik kan zo snel niks vinden.Maar er zijn meer dan 700 pagina's met zoekresultaten. Vanaf blz 36 beginnen de Italia-merken. Veel plezier met zoeken!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Betekent dat dan ook dat het een eigen merk is en dus geen namaak kan zijn?

 

Zou toch de aansprakelijkheid bij de leverancier leggen en die om een vrijwaring vragen. Hoe zo'n verklarng heet, kan iemand anders met ervaring in kledinginkoop beter vertellen.

 

Als ze nou die kopregel eens wat op de vraag zouden toespitsen, zou al hepen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.