• 0

Stagiaires aannemen

Goedendag allemaal,

 

Ik ben Michael en ben nu sinds een jaar de trotse ondernemer van mijn onderneming. Mijn hoofddienstverlening is het werven van nieuwe klanten door middel van SEA, SEO en Social Media.

Ik heb het eerste jaar alleen gewerkt en me vriendin heeft me heel veel geholpen en ik heb nu een kleine klanten kring. De inkomsten die ik nu genereer zijn gering en door omstandigheden heb ik de afgelopen maanden weinig klanten kunnen werven.

 

Door middel van koude acquisitie haal ik mijn klanten binnen en daar heb je ijzersterke discipline voor nodig. En dat mis ik wel eens. Vooral, omdat ik me met andere dingen bezig hou wanneer ik sochtends om half 9 op kantoor zit (thuis).

 

Daarom wil ik mijn bedrijf een boost geven door een kantoorpand te huren en stagaires aan te nemen. Vooral stagaires op gebied van Marketing en Communicatie lijkt mij zeer interessant. Ik kan ze een leuke vergoeding bieden en ik denk dat beide partijen er veel van zullen leren en vooruit op zullen gaan.

 

Nu is mijn vraag; kan dit? en hoe denken jullie hierover? Ik moet eerst voldoen aan de eisen om een erkend leerbedrijf te worden (wat overigens geen probleem is)

 

Ik zou graag 4 stagaires willen aannemen binnen korte tijd en met zijn allen 3 maal per week koud laten bellen. Daarnaast mogen ze offertes maken en klantrelaties onderhouden. Dus het wordt geen slavenarbeid ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat verwacht je (qua resultaten) van deze mensen? Het heet namelijk niet voor niets een stage. De bedoeling is dat ze wat leren en het bijdraagt aan hun opleiding. Koud bellen is voor veel mensen (ook in communicatie en marketing) lastig en geeft niet altijd de gewenste resultaten. Vooral niet bij gebrek aan ervaring, en ik ken weinig studenten die koud bellen in hun vrije tijd omdat het zo leuk is. :)

 

Dus vraag je af: wat verwacht jij van je toekomstige stagiaires en is dat de investering waard?

Link naar reactie
  • 0

Je gaat jezelf op glad ijs bewegen, je hebt geringe inkomsten, en dan wil je een kantoorpand huren.

En dan vier stagiaires die dan ook nog de klantrelaties mogen onderhouden, het meest cruciale van je gehele onderneming.

 

Heb je nu die vier stagiairs nodig om klanten binnen te halen, of heb je ze nodig voor je discipline om aan het werk te blijven.

Misschien is 11:00 bellen een beter tijdstip voor je of 13:00, waarom om half 9, terwijl je dan liever andere dingen doet.

 

Wat ga je dan zelf doen, als vier stagiaires het werk voor je doen?

 

Link naar reactie
  • 0

Op basis van je openingspost acht ik de kans klein dat de opleiding (HBO) akkoord gaat met de stage. In mijn geval waren er altijd regels verbonden aan de plek waar je stage ging lopen, veel bedrijven vielen hierdoor af. Denk bijvoorbeeld aan het minimaal aantal werkzaame personen binnen het bedrijf.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties tot nu.

 

Wat ik verwacht en wat ik nodig heb zijn afspraken met potentiele klanten. Ik richt me op het MKB segment. De manier van afspraken maken is vooral door koud te bellen, maar we krijgen ook circa 20 offerte aanvragen binnen via het internet. Dus ze bellen niet alleen koud.

Daarnaast wil ik gezamenlijk "veld" afspraken maken door gewoon een winkel / bedrijf in te lopen zodat de agenda vol zit.

 

Ze krijgen van mij de eerste week een cursus koud bellen en verkoop training. Daarnaast bied ik ze een zeer leuke bonus als ze klanten weten binnen te halen.

Voor diegene die "talent" hebben en echt klanten binnen halen kan ik een baan aanbieden.

 

Verder vind ik het fijn dat mensen me waarschuwen om voorzichtig te zijn, maar ik heb een aardige reserve en kan circa een jaar lang een kantoorpand huren. Dus financiëel moet dit niet echt een probleem zijn.

 

Wie zou het niet aantrekkelijk vinden om een stage plek te hebben met uitzicht op een goed betaalde baan?

 

De eisen van HBO leerbedrijf te worden zijn voor mij nu niet haalbaar, maar MBO is ook geen probleem.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien ontgaat mij iets, het is zondagavond laat, maar:

 

Mijn hoofddienstverlening is het werven van nieuwe klanten door middel van SEA, SEO en Social Media.

 

En voor je eigen bedrijf val je terug in het stenen tijdperk door koud te gaan bellen? Niet echt een reclame voor jouw dienst lijkt mij. En als je koud bellen nu het leukste zou vinden dat er is dan kan ik mij er nog iets bij voor stellen, maar ik lees:

 

Door middel van koude acquisitie haal ik mijn klanten binnen en daar heb je ijzersterke discipline voor nodig. En dat mis ik wel eens. Vooral, omdat ik me met andere dingen bezig hou wanneer ik sochtends om half 9 op kantoor zit (thuis).

 

Dus, als jouw hoofddienst nou zo geweldig is, waar ik niet aan twijfel, waarom dan toch deze keus maken en niet met je eigen diensten klanten trekken. Mooiere reclame dan dat is er niet denkbaar.

 

Dan even terug naar jouw vraag, kun je hiervoor stagiaires inschakelen? Ten eerste, als ik jouw verhaal lees ben je eigenlijk niet op zoek naar stagiaires maar naar bellers. Stagiaires zijn jonge mensen die net komen kijken op de arbeidsmarkt. Ze hebben geen ijzersterke discipline en geen benul wat er bij komt kijken. Dat moeten ze nu juist leren. En aan deze mensen wil je jouw acquisitie toevertrouwen? Ik zou er niet eens over peinzen. Bellen is namelijk ook een vak, niet iets wat je in een week geleerd hebt.

Wat ik wel zie gebeuren in jouw bedrijf qua stageplaatsen:

 

[*]studenten die jouw diensten ombouwen zodat ook je eigen dienstvelening uitgevent kan worden;

[*]studenten die jouw marketingstrategie analyseren en een verbeterplan doorvoeren;

[*]studenten die onderzoeken hoe je het beste je accountmanagemt kunt realiseren;

[*]etc. etc. etc.

 

Allemaal zeer nuttige en realiseerbare stageopdrachten waar je veel profijt van kunt hebben en die voor studenten ook een meerwaarde hebben. Voor bellers en accountmanagers zou ik nooit stagiaires inschakelen en en opleiding zal daar ook nooit in mee gaan. Wat dat betreft kun je veel en veel beter je budget investeren in een callcenter - zolang bellen nog jouw marketingstrategie is - die kunnen dat vast veel beter en professioneler dan jij en kun jij je tijd spenderen aan het bezoeken van prospects,

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik verwacht en wat ik nodig heb zijn afspraken met potentiele klanten.

 

 

Begrijp ik het goed dat je dus eigenlijk te weinig klanten hebt? En dat tekort wil je laten afhangen van de aquisititie talenten van studenten met nul komma nul ervaring? Rare insteek.

 

Ik kan me best voorstellen dat je een of twee stagiaires aanneemt omdat je hulp nodig hebt bij het opstellen van offertes, het invoeren van gegevens in je CRM of het samenstellen van bellijsten. Maar op dit moment klinkt het een beetje alsof het niet lekker loopt, en je hier in een oplossing ziet. Dan kun je misschien nog beter de kosten voor een kantoorpand besteden aan het inhuren van een professional die op commissiebasis voor jou gaat bellen.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ontgaat mij iets, het is zondagavond laat, maar:

 

Mijn hoofddienstverlening is het werven van nieuwe klanten door middel van SEA, SEO en Social Media.

 

En voor je eigen bedrijf val je terug in het stenen tijdperk door koud te gaan bellen? Niet echt een reclame voor jouw dienst lijkt mij. En als je koud bellen nu het leukste zou vinden dat er is dan kan ik mij er nog iets bij voor stellen, maar ik lees:

 

Door middel van koude acquisitie haal ik mijn klanten binnen en daar heb je ijzersterke discipline voor nodig. En dat mis ik wel eens. Vooral, omdat ik me met andere dingen bezig hou wanneer ik sochtends om half 9 op kantoor zit (thuis).

 

Wat ik erg jammer vind is de manier waarop je antwoord geeft. Ik voel me door zo een antwoord echt aangevallen. Vooral omdat je insinueert dat ik mijn diensten "geweldig en fantastisch" vind. Dit heb ik nergens gezegd.

 

Uit ervaringen weet ik dat de beste manier om klanten binnen te krijgen is door koud te bellen en direct een verkoopgesprek aan te gaan. Ja het is een agressieve methode van verkopen, maar het werkt.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik verwacht en wat ik nodig heb zijn afspraken met potentiele klanten.

 

 

Begrijp ik het goed dat je dus eigenlijk te weinig klanten hebt? En dat tekort wil je laten afhangen van de aquisititie talenten van studenten met nul komma nul ervaring? Rare insteek.

 

Ik kan me best voorstellen dat je een of twee stagiaires aanneemt omdat je hulp nodig hebt bij het opstellen van offertes, het invoeren van gegevens in je CRM of het samenstellen van bellijsten. Maar op dit moment klinkt het een beetje alsof het niet lekker loopt, en je hier in een oplossing ziet. Dan kun je misschien nog beter de kosten voor een kantoorpand besteden aan het inhuren van een professional die op commissiebasis voor jou gaat bellen.

 

Sabra je begrijpt me goed en ik wil je bedanken voor je advies.

Ik ben nog redelijk onervaren op het gebied van personeel inhuren. Maar waar vind ik een professional die op commissie basis voor mij gaat bellen?

Ik heb eerder contact gehad met een bedrijf die voor mij kan bellen, maar die vragen absurde bedragen. Er wordt dan een week lang gebeld door circa 10 medewerkers en dat gaat mij circa 1900 euro kosten.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik erg jammer vind is de manier waarop je antwoord geeft. Ik voel me door zo een antwoord echt aangevallen. Vooral omdat je insinueert dat ik mijn diensten "geweldig en fantastisch" vind. Dit heb ik nergens gezegd.

 

Michael, jammer dat je het zo leest - het leidt je namelijk af van de echte boodschap. Het is heel eenvoudig, ik ga er van uit dat je een goede dient hebt omdat je hem anders niet eens op de markt zou zetten. Je bent toch ondernemer die achter zijn product staat, of niet soms?

Het ging mij er juist om dat je de kwaliteit van je dienst kunt gebruiken om klanten te verkrijgen. Dat is immers wat je verkoopt. Als je mij koud zou bellen met de mededeling dat ik door goede SEO, SEA en Social Media niet meer koud hoef te bellen dan zou ik mij afvragen waarom ik je dan nu in vredesnaam aan de lijn heb.

 

Uit ervaringen weet ik dat de beste manier om klanten binnen te krijgen is door koud te bellen en direct een verkoopgesprek aan te gaan. Ja het is een agressieve methode van verkopen, maar het werkt.

 

En dat is de reden waarom ik enkele mogelijke stage-onderzoeken noemde die je uit de ervaring halen en op een andere manier naar de materie kunnen laten kijken. Just my 2 cts...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eerder contact gehad met een bedrijf die voor mij kan bellen, maar die vragen absurde bedragen. Er wordt dan een week lang gebeld door circa 10 medewerkers en dat gaat mij circa 1900 euro kosten.

 

Dus even terug redenerend, 10 medewerkers gaan één week lang voor jou bellen en dat kost je € 1.900,00. Stel je voor dat er effectief vijf uur per dag gebeld wordt door tien medewerkers, dan hebben we het over 50 contacturen per dag ofwel 250 contacturen per week. En dat kost je dus € 7,60/uur. Dat is toch niet absurd, dat is spotgoedkoop. Of ontgaat mij nu iets?

 

Waar het om gaat is dat je in zulke situaties niet kijkt naar wat het boven de streep kost, maar wat het onder de streep oplevert. Als jij zelf 10 uur zou bellen, hoeveel prospects zou je dat moeten opleveren? Je weet dan hoeveel prospects de belactie van het kantoor zou moeten opleveren en wellicht kun je met dat in je achterhoofd een deal maken - dus niet op basis van uren factureren maar op basis van daadwerkelijke afspraken. Het is in ieder geval zo dat jij in je eentje, of met vier stagiaires, nooit 250 beluren kunt draaien in een week tijd. Het zou je dus veel afspraken moeten opleveren en veel tijd om je met je bedrijfsvoering bezig te houden.

 

Maar we geen helemaal off-topic. Het ging niet over het meest efficient benaderen van prospects maar over het inzetten van stagiaires binnen je bedrijf. Kun je daar al verder mee?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Op de één of andere manier heb ik het gevoel dat je ze meer ziet als goedkope kracht?

dat dacht ik nou ook gelijk.. >;(

met je eenmansbedrijf van een jaar oud ga jij overigens nooit en te nimmer 4 goede stagairs binnenhalen, en als je dat dan al lukt, kunnen die nooit binnen een week met koude acquisitie klanten voor jou binnen hengelen.

 

Dennis geeft je overigens prima tips waar je wel wat mee moet kunnen:

Wat ik wel zie gebeuren in jouw bedrijf qua stageplaatsen:

 

[*]studenten die jouw diensten ombouwen zodat ook je eigen dienstvelening uitgevent kan worden;

[*]studenten die jouw marketingstrategie analyseren en een verbeterplan doorvoeren;

[*]studenten die onderzoeken hoe je het beste je accountmanagemt kunt realiseren;

[*]etc. etc. etc.

 

Allemaal zeer nuttige en realiseerbare stageopdrachten waar je veel profijt van kunt hebben en die voor studenten ook een meerwaarde hebben. Voor bellers en accountmanagers zou ik nooit stagiaires inschakelen en en opleiding zal daar ook nooit in mee gaan. Wat dat betreft kun je veel en veel beter je budget investeren in een callcenter - zolang bellen nog jouw marketingstrategie is - die kunnen dat vast veel beter en professioneler dan jij en kun jij je tijd spenderen aan het bezoeken van prospects,

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nog redelijk onervaren op het gebied van personeel inhuren. Maar waar vind ik een professional die op commissie basis voor mij gaat bellen?

Ik heb eerder contact gehad met een bedrijf die voor mij kan bellen, maar die vragen absurde bedragen. Er wordt dan een week lang gebeld door circa 10 medewerkers en dat gaat mij circa 1900 euro kosten.

 

Er zijn genoeg bedrijven die telefonische verkopers recruiten tegen een percentage van het offerte bedrag binnen een bepaalde tijd. Het voordeel van zo'n constructie is dat als deze mensen niet bevallen, je ze meteen los kunt laten.

 

Ik kan me niet voorstellen dat jij 3-4 stagiaires mag aannemen, en als ze na een maand nog geen leads hebben binnengehaald, je ze er zo maar uit kan zetten. Je hebt namelijk ook plichten wanneer je een stageplek aanbied. En dat zou dus een even dure grap kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

We hebben het tot nu toe in de discussie alleen gehad over het mogelijke "misbruik" van stagiaires (en met name vanuit de kosten geredeneerd), vanuit zijn positie om aan goedkope arbeidsplaatsen te komen. Maar er is eigenlijk ook nog iets naar mijn idee onbesproken. De TS zegt dat hij de kwalificaties zou kunnen bieden voor MBO studenten. Echter voordat iemand gekeurd word, gaat daar wel een proces aan vooraf en de meeste ROCs zijn daar vrij strikt in: een bedrijf moet wel een kwalificatie hebben om in eerste instantie een gedegen werkplek te hebben, maar ook een gedegen begeleider en ik kan me niet voorstellen, dat de TS hierop goedgekeurd word om 4 stagiaires, te begeleiden en dan ook nog toe te kunnen komen aan de eigen werkzaamheden. Een ROC vraagt toch eerst na wat de mogelijke ervaring is van de firma en een firma die amper eigen ervaring heeft opgedaan.

 

De vraag zal dan ook wat meer moeten liggen op: wat kan IK als bedrijf de stagiaires bieden en dan kijken; wat krijg ik ervoor terug en uiteindelijke en optelsom maken of je dat voor elkaar waard vind. Je moet namelijk niet vergeten dat een stagiair meer tijd kost dan een weekje even vlot opleiden.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ontgaat mij iets, het is zondagavond laat, maar:

 

Mijn hoofddienstverlening is het werven van nieuwe klanten door middel van SEA, SEO en Social Media.

 

En voor je eigen bedrijf val je terug in het stenen tijdperk door koud te gaan bellen? Niet echt een reclame voor jouw dienst lijkt mij. En als je koud bellen nu het leukste zou vinden dat er is dan kan ik mij er nog iets bij voor stellen, maar ik lees:

 

Door middel van koude acquisitie haal ik mijn klanten binnen en daar heb je ijzersterke discipline voor nodig. En dat mis ik wel eens. Vooral, omdat ik me met andere dingen bezig hou wanneer ik sochtends om half 9 op kantoor zit (thuis).

 

Dus, als jouw hoofddienst nou zo geweldig is, waar ik niet aan twijfel, waarom dan toch deze keus maken en niet met je eigen diensten klanten trekken. Mooiere reclame dan dat is er niet denkbaar.

 

Dan even terug naar jouw vraag, kun je hiervoor stagiaires inschakelen? Ten eerste, als ik jouw verhaal lees ben je eigenlijk niet op zoek naar stagiaires maar naar bellers. Stagiaires zijn jonge mensen die net komen kijken op de arbeidsmarkt. Ze hebben geen ijzersterke discipline en geen benul wat er bij komt kijken. Dat moeten ze nu juist leren. En aan deze mensen wil je jouw acquisitie toevertrouwen? Ik zou er niet eens over peinzen. Bellen is namelijk ook een vak, niet iets wat je in een week geleerd hebt.

Wat ik wel zie gebeuren in jouw bedrijf qua stageplaatsen:

 

[*]studenten die jouw diensten ombouwen zodat ook je eigen dienstvelening uitgevent kan worden;

[*]studenten die jouw marketingstrategie analyseren en een verbeterplan doorvoeren;

[*]studenten die onderzoeken hoe je het beste je accountmanagemt kunt realiseren;

[*]etc. etc. etc.

 

Allemaal zeer nuttige en realiseerbare stageopdrachten waar je veel profijt van kunt hebben en die voor studenten ook een meerwaarde hebben. Voor bellers en accountmanagers zou ik nooit stagiaires inschakelen en en opleiding zal daar ook nooit in mee gaan. Wat dat betreft kun je veel en veel beter je budget investeren in een callcenter - zolang bellen nog jouw marketingstrategie is - die kunnen dat vast veel beter en professioneler dan jij en kun jij je tijd spenderen aan het bezoeken van prospects,

Voor low-Key bulk kun je een callcenter overwegen. Voor serieuze verkoop kun je het beste een goed en gedegen acquisitiebureau in de arm nemen. Met alle respect, Ik zou mijn kostbare leads, (potentiele) klanten en relaties niet toevertrouwen aan een brommer- rijdende huisvrouw uit een achterstandswijk die een paar uurtjes per week komt "belle op ut kollcenter". Je geeft het zelf al aan: verkoop en relatiebeheer is een vak. Wie gedreven is en het in zich heeft, die kan het leren en oppakken. Voor de TS is het denk ik zaak om er 4 goede jongens en meisjes met commerciele talenten uit te pikken. Voor een sales-professional lijkt me dat geen enkel probleem.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met stagiairs aannemen is dat van school tot school verschilt hoe streng men daarmee omgaat. De ene schoolt plaatst ze overal waar ze ze maar kwijt kunnen zonder enige vorm van controle e.d. Ik heb zelfs stagiairs gehad, waarvan ik de mentor zelfs nog nooit gezien of gesproken had. Andere scholen zijn weer veel strenger en moet je allerlei vragenlijsten invullen en komen ze ook langs voor controle e.d. Maakt niet uit of het hbo of mbo is.

 

Verder was mijn ervaring ook dat zowel de scholen als de stagiais zelf niet zo hard lopen. Elke keer leek het weer dat de inspanning om stageplekken gevuld te krijgen vooral van mijn kant moest komen. Leek wel de omgekeerde wereld. Ik bied het toch aan? Van mij hoeft het niet perse, hoor. Laten zij maar hard lopen. Weet ik ook gelijk hoe het met de motivatie zit.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Of dit voor het MBO ook geldt, weet ik niet.

 

Volgens mij niet. (maar als iemand dat zou kunnen bevestigen, graag) Een mede-ondernemer heeft een jaar of twee geleden een MBO stagiaire aangenomen en hij had een eenmanszaak.

Ik ben als eenmanszaak en 1 pitter erkend leerbedrijf voor MBO stagiaires.

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Michael,

Persoonlijk vind ik het slim om stagiaires aan te gaan nemen. Waarom? Omdat dit dé manier is om te oefenen met personeel. Niet dat ze je proefkonijnen zijn en je alles mag proberen, maar je kan gewoon wennen aan het hebben van personeel. Ik heb bij mijn eerste stagiaires wel wat fouten gemaakt, maar later veel plezier gehad aan de stagiaires die ik had.

 

Uit mijn persoonlijke ervaring een aantal tips:

- Begin met 1 stagiaire! 4 tegelijk is veel te veel, dan ben je de hele dag bezig met begeleiden. Neem er eerst 1, en een maand later 1 er bij. Als dat goed loopt is de eerste klaar, en kan je 1 a 2 nieuwe nemen. Bouw het op.

- Als het kan, begin met parttime stagiaires. Dan ben je een paar dagen samen op kantoor, maar heb je ook dagen voor jezelf.

- Betrek in het begin alleen studenten die bij jou passen. Waarmee je ook een leuke dag kan hebben. Want je moet wel met zijn 2en de hele dag op kantoor zitten.

- Let goed op de voorkennis die studenten hebben. Neem niet iemand aan die je alles nog moet leren, en stel duidelijk op wat de taken en verantwoordelijkheden worden. Bespreek dit met de verantwoordelijke docent vóórdat je iemand aanneemt!

- Lees wat boeken over werken met mensen. Een aanrader in dat opzicht is Eckart's Notes. Erg waardevol.

 

Veel succes en plezier!

 

p.s: Een team hebben dat aan je bedrijf werkt is fantastisch. Maar het kan ook moeilijk of irritant zijn. Een Joods gezegde is: “Ik wens je veel personeel”. En dat is geen gelukwens, maar een verwensing, om aan te geven dat personeel erg veel gedoe kan zijn ;).

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd waar je 4 goede stagiaires vandaan gaat halen. Ik bedoel te zeggen, niet iedere stagiair is even goed en sommige zijn ronduit lui. Wetende dat medewerker marketing en communicatie een niveau 4 opleiding is ben ik van mening dat je niet te veel moet verwachten van ze...

Voor meer informatie over patentaanvragen, zie www.patentaanvragen.net

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.