• 0

WVJVM Webwinkel met ruitersportartikelen

Omschrijving van je concept:

Beste mensen van Higher Level,

 

Sinds december staat mijn website online, en heb ik in Januari 10 bestellingen gehad.

Februari helemaal niets, Maart 2 bestellingen en April tot nu toe 4 (waarvan 3 via een advertentie op marktplaats, en 1 via een kennis)

 

Inmiddels dagelijks ca 50 bezoekers op de site, echter geen bestellingen.

 

 

 

Is er iemand die mij zou kunnen/willen vertellen wat ik zou moeten doen om meer verkopen te kunnen realiseren.

 

Ik zou het zeer op prijs stellen als er iemand is die me op weg kan helpen.

 

De link naar de website is: http://www.horseallround.nl

facebook is: http://www.facebook.nl/horseallround

 

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

 

S

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot nu toe ben ik bezig geweest met Admarkts, marktplaats, forumadvertenties, Facebook, nieuwsbrieven, Deel & Like Acties, Flyers opgehangen bij Maneges, veel Data in de webshop aan het toevoegen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wens meer bezoekers te trekken naar de website, en daarmee meer verkopen te realiseren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Op dit moment nog niet heel anders, uiteindelijk willen we ook stallen op maat en voer erbij gaan zetten, dus echt een totaalconcept. Maar zover is het nu nog niet helaas.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik sta open voor alle feedback, zowel positief als negatief waar ik mee verder kan om er het succes van te maken dat ik voor ogen heb.

 

[Mod edit: titel iets aangepast]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Dat je webshop grondig veranderd moet worden lijkt mij duidelijk.

 

Wellicht dat je in de tussentijd het paard in het logo uit zijn lijden kan verlossen met dit alternatief, zie bijlage

 

Credits gaan naar: http://www.thedesignlove.com/2012/09/14/horse-vector-logo-free-download/

 

horse_allround.thumb.jpg.8072d0748bd2a6a43fdfadc19186eb51.jpg

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 1

Dank je wel voor ieders input tot nu toe...en meer is uiteraard altijd welkom!

 

Jamie...ik waardeer het super dat je meedenkt... zal zo meteen eens gaan rond bellen voor offertes.

 

Sabra.... Die live verkoop staat al op de planning hoor, 25 mei sta ik op een paardenmarkt en 26 mei op een benefietwedstrijd in Breda. Verder ben ik nog bezig met meer markten. Die bestellijst ga ik zeker verzorgen.

Link naar reactie
  • 0

Onderstaand de reacties uit het eerste topic:

 

 

Analyseer je bezoekers. Waar komen ze vandaan, wat doen ze op je site, hoever zijn ze in hun aankoop motivatie, etc., etc..

50 bezoekers lijkt mij zowiezo wat weinig, maar daarbij kan het soort bezoeker enorm verschil maken voor je verkoopresultaat.

 

Alle begin is moeilijk ...

 

Waar kwamen die 10 bestellingen in januari vandaan? Van familie en bekenden of spontaan via internet? Wat heb je aan de promotie van je website gedaan?

 

Zijn die 50 bezoekers voor het merendeel "bouncers" of kijken ze uitgebreid rond? Komen ze met de juiste zoektermen op je site? Wat zijn de pagina's waar ze afhaken? Ik zie bijvoorbeeld dat er standaard een account moet worden aangemaakt, dat is voor veel mensen een (te) grote drempel.

 

Misschien een idee om je site eens ter beoordeling aan te bieden in het "Wat vind je van mijn ..." gedeelte van dit forum? Een van de dingen die mij bij een eerste blik opviel is dat je op de pagina "Verzenden en retourneren" andere verzendkosten noemt dan in je winkelwagen worden gerekend.

 

Met alleen een webwinkel openen ben je er nog niet je zou flink moeten gaan investeren in marketing d.m.v. bv SEO, adwords Marktplaats, etc.

 

Je zou ook eens kunnen kijken naar je webshop persoonlijk vind ik deze er een beetje amateuristisch uitzien.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Met 50 bezoekers op je site (er even vanuitgaande dat dit bezoekers zijn die daadwerkelijk interesse hebben in producten voor paarden) zou je per maand toch meer verkopen moeten kunnen realiseren. Ik moet echter zeggen dat je site er naar mijn mening ouderwets, rommelig en weinig uitnodigend uitziet. Zou zelf direct weer weggaan. Lijkt me aan te raden om eens met een goede webdesigner omtafel te gaan zitten.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Eens met de heren hierboven.

 

Ik ben geen paardrijkenner, maar voor mij is de ruitersport, iets elegants. Als ik aan ruitersport denk, denk ik niet aan de manege met kinderen op een paard die rondjes maken, maar denk ik aan olympische spelen, polosport. Deftige mensen en mooie paarden.

Vanuit mijn beeld, zal deze doelgroep dus eerder een strakke en deftige site bezoeken en inderdaad bij jou niet blijven hangen op je site.

Ook al ga je voor de lage prijs, dan moet je website er niet te "goedkoop" uit zien.

Bij mij in de buurt zit een grote winkel die ook in ruitersportartikelen doet. Zie website http://emmers.eu/volg_onze_abassadeurs

Als dan bijvoorbeeld al naar die ambassadeurs kijk op zo'n mooi paard, word zelfs ik er als niet paardekenner wel door aangetrokken.

Je moet je dus niet focussen op meer bezoekers, maar om uit je bezoekers (meer) rendement te halen.

Die wereld lijkt me vrij klein dus als je dat voor elkaar krijgt, volgen meer bezoekers van zelf..

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi HA76,

 

Tijdje geleden ben ik zelf ook met de billen bloot gegaan op dit forum en heb ik om feedback gevraagd. Ik worstel(de) namelijk met hetzelfde probleem! Wellicht dat je daar ook wat punten kunt vinden.

 

Ik zie dat onze sites op één punt overeenkomen; De bezoeker wordt niet verleid tot het kopen van je product. Je zou kunnen stellen dat er sprake is van een "niet-converterend-design". Thans, zo is het mij uitgelegd.

 

Ikzelf heb ervoor gekozen om flink te gaan investeren in mijn website. Zonde van het huidige design, want het was niet goedkoop, maar als je er niets aan hebt dan zul je toch door moeten pakken. Bijvoorbeeld €1.500 uitgeven aan iets wat zich door het gebrek aan conversie nooit terug zal verdienen. Of er nog een paar duizend euro tegenaangooien die zowel de €1500 als de vervolginvestering terug gaat verdienen..

 

Hopelijk kun je iets met mijn ervaring. Niet leuk, was wel leerzaam :)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

ik klikte op de caps en zag daar mooie foto's, dus die heb je! maar de lay out van de shop zelf vind ik echt bedroevend. (arg moet ik dat wel zeggen die hopelijk deze week zelf online gaat)

 

Het oogt heel amateuristisch. En ik wilde op een categorie 'producten' klikken maar die zag ik niet, het kostte me even wat tijd om te zien waar ik moest klikken. Zal misschien best aan mij liggen maar er zijn meer van die ongeduldige mensen als ik. Het moet snel duidelijk zijn en ik kijk dan meteen naar het linkermenu waar heel veel staat maar niet wat je verkoopt.

 

Pak dat aan, een goede header hoeft echt niet zo moeilijk te zijn, Als ik trouwens op back on track klik krijg ik een enorme lap tekst dat wil ik helemaal niet! Dat is achtergrond voor elders.

 

Ik sluit dus aan bij de heren voor me. Je hebt ook geen echt logo, zou ik ook es doen en dan zonder dat droevige paard. Dit gaat je echt wel lukken met wat aanpassingen, even schouders eronder. De productfoto s zijn mooi en dat is je basis.

Link naar reactie
  • 0

Je kan beter een donatie-button plaatsen bij het paard van je logo, dan ga je meer verdienen. Wat ziet die er ongelukkig uit zeg.

 

Als jij nu 50 bezoekers per dag krijgt, dan zou ik toch maar eens gaan nadenken om e.e.a. professioneler op te gaan zetten en deze winkel te vergeten en te vervangen voor een andere.

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Vraag aan Topicstarter;

 

Toen je met deze webwinkel begon heb je toen uberhaupt naar de grote winkels gekeken in je branche? Zoja, hoe komt het dan dat je niets toegepast hebt in je eigen winkel? Waarom denk je dat bepaalde grote winkels en ketens hun uitstraling op een bepaalde manier voeren?

 

Dit zijn serieuze vragen aangezien ik mij altijd verbaas dat men een winkeltje opent in paint zo lijkt het zonder zich te beseffen dat de conversie eronder gaat lijden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Susanne,

 

afgezien van het design, nog iets anders: Ik verdwaal al compleet in het menu. Ik zie zelfs dingen tussen staan, die niets met paarden hebben te maken. Veel onderwerpen zeggen mij helemaal niets (maar ik ben ook geen paardenkenner). Ik zou de indeling in categorieën ook even onder de loep nemen en vooral dat aantal verkleinen.

 

Verder heb ik het al eens bij een ander gezegd en dat is dat ik echt een bloedhekel heb aan die vergrootglas foto's en volgens mij hebben velen dat met mij. Is dat typisch iets van Biedmeer ofzo? Doe mij maar gewoon direct een grote foto desnoods in een lightbox.

 

Ik zie her en der wat schoonheidsfoutjes (rood kruisje voor foto's e.d.). Kijk daar ook even naar.

 

Mijn advies: hou het simpel. De website is veel te overweldigend. En als je er zelf geen kaas van hebt gegeten,ga niet zelf prutsen. Laat een deskundige dat voor je doen.

 

Gastenboek zou ik ook weglaten. Ik ben beetje allergisch voor gastenboeken op webwinkels. Het staat mijn insziens knullig en voor je het weet staat het vol met negatieve verhalen. Zit je ook niet op te wachten, toch?

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Allereerst dank voor de feedback.

 

Zit nu bij Biedmeerwebwinkels, en kan daar qua layout foto's e.d. niet veel mee (wellicht kan het wel, maar ben ik er nog niet achter hoe dat dan zou moeten.

 

Tuurlijk heb ik wel gekeken naar hoe anderen in mijn branche het doen, echter die hebben allemaal een website op maat laten maken, en hoe graag ik dat ook zou willen... nu heb ik daar gewoon het geld niet voor. Zodra ik uit de kosten ben en een beetje ga verdienen zal ik de website absoluut door een prof laten bouwen. Daar geen twijfel over!

 

Maar in de tussentijd zal ik in ieder geval voor een mooiere website moeten zorgen, dat is mij absoluut duidelijk geworden.

 

Kijk ook veel naar webinars van Winst, denk wel bekend en hun hebben ook iets als biedmeer (luondo).

Wellicht dat ik daar meer mee kan bereiken...en ben nog op zoek naar alternatieven.

 

Logo is inderdaad niet je van het, ben daar nog mee bezig om iets anders te verzinnen. Genoeg supermooie ideetjes maar kan helaas niet tekenen, en blijf dus erg hangen in de logo fase.

 

Ik heb inmiddels een mail naar Luondo gestuurd, en ben in afwachting van hun reactie...

 

Mochten jullie een betere oplossing hebben dan graag.

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft echt niet direct voor veel geld een site op maat te laten maken. Veel goede webbureau's kunnen voor weinig geld een bestaande template gebruiken om zodoende je website al een veel professionelere aanblik te geven zonder dat dit duizenden kost.

Informeer eens bij een paar bureau's

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Die eerdere thread met een bedrag van 3000 euro had ik nog niet gelezen. Mocht je dat inderdaad betaald hebben, dan heb je gewoon een wanprestatie geleverd gekregen. Je moet vorr minder dan 1000 euro een prima op een template gebasserde webshop/site kunnen krijgen die er aanzienlijk beter uitziet dan wat je nu hebt. Natuurlijk, indien je een op maat gemaakte site wilt hebben met fraaie grafische effecten, animaties blogs etc.etc dan kan een site gemakkelijke duizenden en zelfs tienduizenden kosten. Maar voor wat jij op dit moment nodige hebt kun je echt met minder dan 1000 euro een heel eind komen.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

O excuus snap hem al...... die 3000,- euro is gebasseerd op de ingekochte artikelen en alles wat ik tot nu toe aan het bedrijf heb uitgegeven....

 

Gaat dus niet over het bouwen van een site, de maandelijkse kosten van de webwinkel zitten daar uiteraard wel bij inbegrepen.

 

Link naar reactie
  • 0

Overigens denk ik da tje uit alle reacties heb kunnen opmaken dat het zelf maken van een dergelijke site nog niet zo eenvoudig is. Kost veel tijd en levert helaas niet echt wat op. Zoals zo vaak geldt ook hier weer goedkoop is duurkoop. Je kunt nu 2 wegen bewandelen. Ten eerste de huidige site verder verbeteren, vraag daarbij is natuurlijk of je dat ook echt kunt, zo niet dan kost het weer veel tijd en moeite voor weing tot geen resultaat. De tweede manier is om een siteontwikkelaar te zoeken die binnen jouw budeget een goede site kan maken. Desnoods met beperkingen in omvang en functionaliteit. Belangrijkste is dat je een aantrekkelijke en professioneel uitziend esite maakt. Door misschien het productaanbod in eerste instantie toch wat te beperken kun je gemakkelijker een goede en overzichtelijke site creeren. Denk erom, indien je veel keuze biedt dan maak je het klanten soms zo moeilijk om een keuze te maken dat ze gewoon weggaan. Een meer beperkte keuze is vaak veel beter.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een tweede blik:

 

- maak beter gebruik van de

tags van de verschillende pagina's, dat helpt voor je vindbaarheid

- schrijf "eczeem" i.p.v. "exceem"

- onderaan je homepage tekst zie ik "> (een restje html tekst?)

- de koptekst op je productpagina gaat niet goed (zie plaatje)

- bij de kinderrijbroek aanbieding zie ik behalve de broek ook een vest en laarzen, die zou ik dan verwachten bij "relevante producten" in plaats van de "Bodyprotection"

- bij zo'n broek zou ik een foto van de sluiting willen zien of informatie daarover willen lezen (knopen, drukknopen, rits)

- in bestelstap 2 zeg je dat ik kan klikken op "controleer gegevens" (zet daar nog even een spatie tussen), maar waar vind ik die knop?

horseallround.thumb.jpg.041ea4bf31071c5640065d14c2998af1.jpg

Link naar reactie
  • 0

nu zie ik alleen de onderkant van het paard!

Dat is ook de bedoeling het ging hier om een detailfoto. ;D

 

 

Ga eens heel goed je structuur van de site bekijken, de producten, ik denk echt dat je het menu links helemaal om moet gooien, zet daar de producten in, dat valt mensen als eerste op.

Zal eens gaan kijken hoe het mooier en overzichtelijker kan ???

 

[Mod edit: quotes hersteld ]

 

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een tweede blik:

 

- maak beter gebruik van de

tags van de verschillende pagina's, dat helpt voor je vindbaarheid (Ik zal eens gaan verzinnen hoe het beter kan!)

 

- schrijf "eczeem" i.p.v. "exceem" (Je hebt helemaal gelijk, veel is nog gekopieerd van de leverancier, en is vertaald van Duits naar Nederlands, hier zitten helaas nog wat fouten in...ben nu bezig om zoveel mogelijk eigen teksten toe te voegen)

 

- onderaan je homepage tekst zie ik "> (een restje html tekst?) ( Denk dat je het woord webwinkel bedoelt, er staat Powerd by Biedmeer Webwinkel, geen idee waarom hij dat ene woord licht blauw maakt, maar die tekst heb ik er dus niet ingezet maar komt gratis mee bij het pakket :( Weet ook niet hoe ik dat moet aanpassen, ik zal het navragen)

 

- de koptekst op je productpagina gaat niet goed (zie plaatje), ga ik even uitzoeken.

 

- bij de kinderrijbroek aanbieding zie ik behalve de broek ook een vest en laarzen, die zou ik dan verwachten bij "relevante producten" in plaats van de "Bodyprotection" In het vakje aanbiedingen worden alle aanbiedingen in getoond die er zijn, ongeacht de rubriek en is een vast gedeelte.... wellicht kan ik die er dan beter uithalen?

 

- bij zo'n broek zou ik een foto van de sluiting willen zien of informatie daarover willen lezen (knopen, drukknopen, rits) (Ik heb niet alle spullen op voorraad, dus moet het daarvoor doen met de foto's van de leverancier, kan wel proberen om de teksten aan te passen, ga ik zeker iets mee doen.)

 

- in bestelstap 2 zeg je dat ik kan klikken op "controleer gegevens" (zet daar nog even een spatie tussen), maar waar vind ik die knop?

(Dat is een hele goede vraag, zal ik voorleggen aan Biedmeer, ook dat is een vast gegeven waar ik zelf geen invloed op heb)

 

Vindt u dat de site met de andere foto aan de bovenzijde en de andere kleuren nu wel beter overkomt dan hiervoor?

Link naar reactie
  • 0

- onderaan je homepage tekst zie ik "> (een restje html tekst?) ( Denk dat je het woord webwinkel bedoelt ... )

Nee, ik bedoel dit (zie plaatje):

 

 

Vindt u dat de site met de andere foto aan de bovenzijde en de andere kleuren nu wel beter overkomt dan hiervoor?

Zeg maar "jij" hoor ... ;)

 

Ik vind het nog steeds geen prettige site. Alleen al dat enorme witte vlak op je homepage met zo'n ellenlang menu aan de rechterkant waar ik doorheen moet scrollen, daar maak je je bezoekers niet enthousiast mee. En dan zo'n onlogische categorieën. Want ik zie "Voor het paard" en "Beenbescherming", alsof beenbescherming niet "voor het paard" is ...

horseallround_2.jpg.46f3ecdbf2da9963d241cd7dac423ad0.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.