• 0

Vraag: Verstandig om in deze tijd een horeca onderneming te starten of toch niet

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig om een grote investering te doen, en dan heb ik het over een nieuwe onderneming in de horeca branche. En mijn vraag is en ik hoop dat jullie me kunnen helpen om jullie mening met mij te delen. Is het verstandig om zo'n grote investering te doen in deze tijd? En dan nog wel in de horeca, hoe denken jullie hierover? Alvast bedankt voor jullie tijd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het kan héél onverstandig zijn, maar het kan ook juist nu een heel goede stap zijn. Zoals je zult begrijpen, het hangt er net vanaf hoe het plan en de mensen die het uit moeten voeren, eruit zien :)

 

De grootste bedrijven zijn ontstaan in crisistijden juist omdat ze zaken anders aanpakten dan de rest en ze klaar waren toen de economie weer aantrok. Een investering doe je niet voor een half jaar of een jaartje lijkt me, dus je zult met een lange horizon naar de ondernemer(s), het plan, wat er al gepresteerd is, de kansen en de bedreigingen moeten kijken. Afhankelijk daarvan kan het slim of niet slim zijn.

Link naar reactie
  • 0

Elke onderneming die je start is een gok, laat die gok dan zoveel mogelijk beredeneerd en onderbouwd zijn.

 

Als jij bijv veel gunstiger kunt huren dan gevestigde ondernemers heb je minder klanten nodig om je omzet te kunnen draaien en is je perspectief dus gunstiger.

 

Naast mijn winkelpand zit een sushibar sinds een jaar of 2 (?) draait als een tierelier. In de crisis op gestart. Het zegt gewoon niet alles, het draait om de formule, om de ondernemer, om de service die je verleent en het geld dat je vraagt.

 

Vergeet die crisis ga rekenen met marges met klantenaantallen, hoe reeel is het om die te halen, kun je elders cijfers krijgen etc etc

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is op jouw vraag zo geen zinnig antwoord te geven. Je spreekt over een 'grote investering', maar voor de een is 5000 groot en voor de ander 2 miljoen. Horeca, bedoel je nieuw concept, restaurant, kroeg, snackbar? Waar hebben we het over? Wat mij betreft moet je je het volgende afvragen afvragen:

 

[*]heb ik voldoende voor ogen wat ik wil, hoe ik het wil, wat dat gaat kosten en hoe ik dat meer dan terug ga verdienen

[*]Zo nee, niet doen! In geen geval, want dan ben je nog niet voldoende voorbereid en of ben je niet uit het goede hout gesneden

[*]Zo ja, geef ons dan een concrete inkijk in je plannen, situatie en verwachtingen. Daarna kun je zinnige reacties verwachten op de inhoud

 

Succes!

 

Jos

 

 

 

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig om een grote investering te doen, en dan heb ik het over een nieuwe onderneming in de horeca branche. En mijn vraag is en ik hoop dat jullie me kunnen helpen om jullie mening met mij te delen. Is het verstandig om zo'n grote investering te doen in deze tijd? En dan nog wel in de horeca, hoe denken jullie hierover? Alvast bedankt voor jullie tijd.

 

Een grotere open deur kan ik me niet voorstellen,

 

komt eerst eens met wat concretere info zoals ook hiervoor aan je is gevraagd, kunnen wij met reacties/antwoorden komen die hout snijden!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.