• 0

WAADI: regeling voor inlenen of uitlenen van arbeidskrachten

Ik kwam bij toeval deze regeling tegen, mijn bedrijf was goed omschreven, maar wellicht uw bedrijf nog niet:

 

informatie kvk

 

KVK tool

 

Als je twijfeld gewoon inschrijven, kost niets, bespaart wel een hoge boete.

 

 

mod comment: iets meer achtergrond bij de regeling

 

In- of uitlenen van arbeidskrachten

 

Stelt u arbeidskrachten ter beschikking oftewel; leent u personeel uit tegen betaling? Dan moet u dat sinds 1 juli 2012 vermelden in het Handelsregister. Dit is het gevolg van een wetswijziging die uitbuiting van werknemers wil terugdringen. Deze wet heet Wet Allocatie Arbeidskrachten Door Intermediairs (Waadi) van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW). De wet is voor u van belang als u arbeidskrachten ter beschikking stelt. Dit kan bedrijfsmatig of niet-bedrijfsmatig zijn. De wet heeft ook gevolgen voor ondernemingen die arbeidskrachten inlenen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik sponsor geen illegale uitzendbureaus maar voor mij zou het handig zijn als je in je bericht vermeldt waar het over gaat en waarom het belangrijk is. Ik heb doorgaans geen tijd om op alle links te klikken dus iets meer informatie zou handig zijn om te weten of ik hier iets mee zou moeten doen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 2

Ik vond het ook wat magere dump van link zonder direct te snappen waar het over ging, maar niet te min een belangrijke wijziging dus goed om even te checken voor ondernemers die regelmatig personeel inhuren of zelf personeel uitleent tegen betaling.

 

dus startpost aangevuld met openingsalinea van de geplaatste link en de titel van het topic aangevuld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.