• 0

Webshop met KvK en BTW-nummer maar niet ingeschreven bij de Belastingdienst?

Even een vraag:

 

Heb een webshop en ben niet ingeschreven bij de belastingdienst, is dit een probleem, want neem aan dat er ook belasting moet betalen over de producten?

Kan het dat de belastingdienst dan mij op het prive adres een bezoekje kan komen brengen in plaats van het bedrijfs adres?

Ik snap het niet heel erg goed namelijk, of ik een boekhouder in handen moet nemen etc

ik heb elke maand een omzet van 4000euro

graag meer info

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja natuurlijk moet dat, hoezo zou dat niet moeten?

 

Ik kreeg van hun een mail en zei dat ik met de webshop zou stoppen omdat toen nog niet goed liep, maar nu loopt het goed inmiddels, en ben dan eigenlijk ook niet gestopt, want ze zeiden tegen mij dat ik dan me als ondernemer moest uitschrijven en dat heb echter niet gedaan

Link naar reactie
  • 0

Ja natuurlijk moet dat, hoezo zou dat niet moeten?

 

Ik kreeg van hun een mail en zei dat ik met de webshop zou stoppen omdat toen nog niet goed liep, maar nu loopt het goed inmiddels, en ben dan eigenlijk ook niet gestopt, want ze zeiden tegen mij dat ik dan me als ondernemer moest uitschrijven en dat heb echter niet gedaan

 

Wie zei dat? En eerder gaf je aan niet ingeschreven te staan, maar nu zeg je dat je je niet uitgeschreven hebt toen 'ze' dat zeiden. Wat is het nou?

Link naar reactie
  • 0

Weer iemand die eerst doet voordat hij nadenkt. Zie de laatste tijd best veel berichten voorbij komen in de trant van "help ik ben een bedrijf, webshop etc. gestart; hoe nu verder?". En anderen mogen dan gaan uitleggen wat men zelf had kunnen bedenken.

 

Hoi

 

Ik heb niet zo veel ervaring en iedereen maakt wel eens fouten en van fouten leren mensen.

Ben geen geboren ondernemer helaas.

Ik heb de belastingdienst een mail gestuurd en weet niet wat te verwachten, ik bergijp ook niet zo goed hoe ik de belasting op elke product moet betalen, moet ik dat storten of bijhouden?

Link naar reactie
  • 0

Weer iemand die eerst doet voordat hij nadenkt. Zie de laatste tijd best veel berichten voorbij komen in de trant van "help ik ben een bedrijf, webshop etc. gestart; hoe nu verder?". En anderen mogen dan gaan uitleggen wat men zelf had kunnen bedenken.

 

Hoi

 

Ik heb niet zo veel ervaring en iedereen maakt wel eens fouten en van fouten leren mensen.

Ben geen geboren ondernemer helaas.

Ik heb de belastingdienst een mail gestuurd en weet niet wat te verwachten, ik bergijp ook niet zo goed hoe ik de belasting op elke product moet betalen, moet ik dat storten of bijhouden?

 

Ga eens rustig met iemand van een administratiekantoor bij jou in de buurt praten over jouw plannen en de opzet van een administratie, wordt je veel wijzer van.

Link naar reactie
  • 0

Deze bijeenkomst zou erg zinnig voor je zijn. Begint bij het begin en legt de basis uit: http://www.kvk.nl/bijeenkomsten/een-goede-start-met-de-kamer-van-koophandel-en-de-belastingdienst/

 

En is nog gratis ook ;D. Ik zeg... DOEN!!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.