• 0

mag men look a like telefoons verkopen zonder logo?

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar om deze discussie niet te laten verzanden in forum ethiek. Nee namaak niet toegestaan. Telefoons importeren die precies lijken op een Iphone ook al staat er geen logo op mag niet!

 

Oke dat is duidelijk voor mij, en gewone android Smartphones die nergens op lijken dat is wel toegestaan neem ik aan ?

Link naar reactie
  • 0

Spot on Marco! Als het een gewone telefoon is en jij hebt van de merkenrecht houder/producent toestemming dan is het inderdaad geen namaak maar verder ontgaat mij langzamerhand de strekking van dit topic.

 

- Namaak telefoons

- Geen namaak telefoons

- Geen namaak telefoons zonder garantie

 

Lijn is dit nu serieus waar je mee bezig bent?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Spot on Marco! Als het een gewone telefoon is en jij hebt van de merkenrecht houder/producent toestemming dan is het inderdaad geen namaak maar verder ontgaat mij langzamerhand de strekking van dit topic.

 

- Namaak telefoons

- Geen namaak telefoons

- Geen namaak telefoons zonder garantie

 

Lijn is dit nu serieus waar je mee bezig bent?

 

nee ben serieus maar wil en kan geen garantie geven, als dat duidelijk op mijn webshop zal staan en de mensen lezen het en gaan er toch mee akkoord een bestelling te plaatsen, ben ik dan nog aansprakelijk=

Link naar reactie
  • 1
nee ben serieus maar wil en kan geen garantie geven

Niet willen = pech, wettelijke garantie is geen keuze. Ieder product moet voldoen aan wat een klant er redelijkwijs van mag verwachten

 

Niet kunnen = stoppen met ondernemen!

 

 

als dat duidelijk op mijn webshop zal staan en de mensen lezen het en gaan er toch mee akkoord een bestelling te plaatsen, ben ik dan nog aansprakelijk

INAL, maar dit lijkt mij een zwarte lijst bepaling, per definitie nietig. Als consument heb ik er dus geen enkele boodschap aan: jij bent verantwoordelijk voor de wettelijke garantie.

 

Daarnaast vermoed ik dat jij deze spullen zelf importeert van buiten de EU (China wellicht). In dat geval ben je ook verantwoordelijk voor letsel en zaakschade als gevolg van een ondeugdelijk product, de zogenoemde productenaansprakelijkheid. Voor de EU ben jij als importeur de feitelijke fabrikant

 

Op HL stond een tijdje geleden een voorbeeld van iemand die inferieure Iphone- en Ipad opladers importeerde uit China en deze verkocht via een webwinkel. De door het ondeugdelijke product veroorzaakte schade (kapotte Iphones, Ipads en wellicht zelfs brandschades) zijn volledig voor rekening van de importeur/verkoper. En vervolgens mag jij zelf jouw schade gaan proberen te verhalen op een Chinese fabrikant.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie op verschillende fora steeds weer dit soort topics voorbij komen. Mensen die op aliexpres, alibaba, dhgate, dx.com etc etc een goedkope telefoon zien, en die dan met 100 euro winst denken te kunnen verkopen. Inkoop 100, verkoop 200: kassa!

 

Helaas voor de klanten is service iets waar deze 'ondernemers' nog nooit van hebben gehoord. Het zijn ook bijna altijd 16-17 jarigen die nog nooit van wetten en regels hebben gehoord.

 

Als importeur van buiten de EU ben je aansprakelijk voor vrijwel alles. Mocht een dergelijk ondeugdelijke telefoon een keer ontploffen bijvoorbeeld dan gaat je dat heel veel geld kosten.

 

als startpunt zou ik even die link van Patrick doorlezen daar staat al een hoop. En op de site van de kvk kun je ook verder komen:

klik

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
kan deze topic verwijderd worden

Eerlijk gezegd niet; dit is een forum. Topics en posts worden niet verwijderd of aangepast, behalve als er sprake is van misbruik van de gebruikersvoorwaarden.

 

Soms worden onderdelen van topics wel geanonimiseerd, maar dat lijkt hier totaal niet aan de orde: jij vermeldt nergens je site en bent met je openbare profiel voor de HL leden volledig anoniem.

 

Er is in dit topic door diverse leden hele nuttige informatie verstrekt die niet alleen voor jou maar ook voor anderen bruikbaar is.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Een iPhony, die nergens op lijkt, zonder garantie.

Dat is geen gat in de markt, maar een zwart gat waardoor je uiteindelijk opgeslokt wordt door de problemen die je je op de hals haalt.

 

Een topic dat het waard is om te bewaren ter lering ende vermaak.

 

Bovendien: een telefoonontwerp gaat niet alleen over logo's.

Apple en Samsung zijn in een juridische strijd verwikkeld over oa ronde hoeken! (Geen grap, helaas)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.