• 0

Platform voor nieuwe/interessante producten

Dag allemaal,

Ik ben nieuwe op dit forum dus laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Willjan ten Broek, 22 jaar en kom uit leiderdorp.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als grondwerker. Maar omdat ik erg ambitieus ben en graag iets hiernaast wil ondernemen ben ik altijd aan het nadenken, en zo ben ik op een idee gekomen.

 

Ik wil graag een platform oprichten voor nieuwe/interessante producten. Dus geen producten die je elke dag zomaar tegen kan komen. Of in ieder geval producten die boeiend genoeg zijn om het platform er voor te bezoeken. Het liefst producten uit binnen en buitenland.

 

Mijn vraag. Ik zoek websites en bedrijven die de producten aanbieden die ik zoek. Wat mijn verdere plannen zijn met het platform is nog even niet aan de orde.

 

Ook ben ik hier om mijn netwerk te verbreden. Ik ben nieuw in het ondernemen en erg leergierig dus als je/u nog goede tips/informatie/boeken voor mij weet, hoor ik daar graag over!

 

Gr. Willjan ten Broek

Geloof in jezelf.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Willjan,

 

welkom op Higherlevel. In welke productsfeer ligt jouw belangstelling? Ken je Wannahaves bijvoorbeeld al? Alle product/sfeergeoriënteerde webshops hebben behoefte aan content op dit gebied. Die nieuwe producten moet je zelf vinden, denk ik, bijvoorbeeld op beurzen, of van internationale sites halen. Succes!

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw snelle reactie!

Nee ik kende deze site nog niet, ik zal er even op gaan kijken.

Ik heb niet een bepaalde productsfeer. Ik wil het voor bedrijven in het buitenland ook makkelijker maken mensen te bereiken die interesses hebben in de catagorie waarin het product valt. Ik wil het heel groots gaan aanpakken. Misschien op het moment ver gezocht maar ik ga het toch proberen.

 

Op den duur wil ik ook dat de bedrijven die met nieuwe dingen op de markt komen het aan de man wil krijgen door het via mijn platform te promoten. Dat zij dus mij benaderen ipv andersom. Maar dat is het toekomstbeeld.

 

Gr.

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

 

Er zijn talloze websites die hun bestaansrecht ontlenen aan het tonen van interessante nieuwe producten. Jouw werk is het vinden van die sites en een selectie maken die voor jouw bezoekers relevant is. Het bouwen van een website kan je uitbesteden, maar het verzamelen en bewerken van de content is jouw werk. Dat moet ook, want interessante nieuwe producten in de bouw zijn heel anders dan interessante nieuwe producten voor aanstaande moeders en vaders. Jij zal die keuzes moeten maken.

 

Als je dat al niet kan, is het beter om iets anders te bedenken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ TwaBla

Ja, ik snap dat het zoeken en vinden van die websites en bedrijven mijn werk is, maar volgens mij is wat ik aan het doen ben nu, ook zoeken naar die websites/bedrijven? Waarom zou ik het hele web rondstruinen terwijl er misschien mensen zijn op dit forum die mij al gelijk verder kunnen helpen. En je hebt gelijk dat nieuwe producten in de bouw niet interessant zijn voor alleenstaande moeders bijvoorbeeld. Dat is ook de reden dat ik met catagoriën wil gaan werken.

 

@Annedien Hoen

Ik ben erg makkelijk in contacten leggen en heb een vlotte babbel. Ik hoor vaak dat ik verkoper of vertegenwoordiger moet worden, maar ik zie niet hoe ik hierin een eigen business kan starten. Ook heb ik hier niet de kennis en opleiding voor genoten. Ook vind ik de handel altijd wel interessant omdat je met veel mensen in contact bent en het onderhandelen vind ik leuk. Toen kwam ik op het idee om een platform op te richten, omdat je veel contacten moet leggen en bezig bent met handel.

 

Wat het voor mij betekent om ambitieus te zijn is dat ik graag een eigen onderneming wil. Een bedrijf opstarten en er alles voor moeten doen om het te laten groeien en succesvol te worden. Ergens voor gaan met alles wat je hebt en het leuk vinden. Risico's nemen, spanning. Altijd ben ik maar aan het kijken wat ik zou kunnen doen en bereiken.

 

 

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Wie metselaar is, heeft wellicht interesse in nieuwe dingen voor metselaars.

 

Wie zwanger is, heeft waarschijnlijk belangstelling voor nieuwe dingen voor zwangeren.

 

Wie postduiven houdt, heeft mogelijk een oog voor nieuwe dingen voor postduiven.

 

Een zwangere, metselende postduivenhouder is benieuwd naar alle drie.

 

Hoeveel postduiven houdende zwangere metselaars ken je?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@Wouter Hol

Misschien heb je mij verkeerd begrepen met hetgeen wat ik zei. Ik bedoelde niet dat ik er niet de moeite voor wil doen om het web rond te zoeken. Maar blijkbaar is het een raar om te vragen of mensen hier bepaalde bedrijven en websites kennen die interessante producten verkopen. Dat je dan gelijk op een luie student lijkt of iemand die toch misschien iets anders moet ondernemen lijkt had ik hier niet verwacht.

 

Moet het gelijk, dat afkraken of neerbuigende gedrag? Ik zoek hier tips en mensen die mij verder willen helpen, meer niet.

 

@Nico Schouten

Ja en nee. Mijn neef is bijvoorbeeld bezig met rozen, met een logo erop. Dat is niet bepaald een gadget. Een andere vriend van mij is bezig met de dualbrella, een paraplu voor twee personen. Ook niet bepaald een gadget. Ik zou gewoon graag een platform opstarten zodat het makkelijker word voor bedrijven om hun nieuwe product onder de ogen te brengen van mensen met die interesse. Maar ook bijvoorbeeld als er een nieuwe schoen uitkomt, van een nieuw merk in het buitenland bijvoorbeeld, die graag een groot publiek bereikt, ook hier in nederland. Mensen die graag op de hoogte zijn van nieuwe interessante dingen, die hen interesseren. Dit wil ik bereiken door eerst aan te laten geven wat hen interesseert, waarna ze alles zien wat in dat gebied ligt. Ik heb er zelf een beeld bij, hoe het eruit moet zien en wat ik verder er nog mee wil bereiken. Maar wil ook weer niet alles verklappen voordat ik dingen op een rijtje heb.

 

@TwaBla

Ik hoop dat ik jou vraag ook een beetje heb behandeld hierboven.

 

---

 

Ik heb het idee dat ik misschien te onduidelijk ben en dat ik het zelf voor me zie maar jullie er geen beeld bij hebben. Dat kan ik begrijpen, maar ik wil ook weer niet te veel vertellen.

 

Graag zie ik alleen maar reacties van mensen die mij verder willen helpen, niet van mensen die mij af willen vallen of neerbuigend doen.

 

Gr.

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Willjan, Wouter bedoelt (denk ik) slechts dat als jij als ondernemer een kans wilt maken, jij je terdege moet verdiepen en voorbereiden. Niks negatiefs aan, dat heet prikkelen en sparren. Websites aangedragen krijgen en deze bezoeken, is echt een allereerste stap. Dit kan je verder op weg helpen, maar staat in geen verhouding tot de inspanningen die verricht en kennis en relaties die opgedaan moeten worden.

 

Start een blog of schrijf als volgende stap bijvoorbeeld een ondernemingsplan. Alles willen doen is gedoemd te mislukken als je een eenmansactie bent. Heb je zelf een goed gevoel bij je vorderingen en verdienkansen, start dan lekker!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio

Bedankt voor je reactie. Het kan inderdaad ook best zijn dat hij het zo heeft bedoeld maar het kwam zo op mij over.

Het is misschien wel leuk om een blog te starten. Dankje voor de tip. Ook zal ik een ondernemingsplan gaan maken.

Want ik heb nogal de neiging om van A naar C te gaan en dan B over te slaan. Of om niet te weten waar ik moet beginnen. Het lijkt me handig dus om voor mezelf een plan te schrijven. Het is namelijk extra moeilijk om te weten waar te starten en wat er allemaal moet gebeuren omdat ik geen kennis of ervaring heb in het geen wat ik wil ondernemen.

 

Gr.

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Andere vraag dan.

 

Maar ook bijvoorbeeld als er een nieuwe schoen uitkomt, van een nieuw merk in het buitenland bijvoorbeeld, die graag een groot publiek bereikt, ook hier in Nederland.

 

Hoeveel nieuwe schoenen denk je dat er wekelijks uitkomen?

 

Je moet echt zelf gaan nadenken en je huiswerk doen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik wil het ook heel groot gaan aanpakken.

Waarschijnlijk neem ik te veel hooi op me vork als ik dat gelijk wil gaan doen, daarom wil ik ook wat kleiner beginnen.

Maar uiteindelijk wil ik dat iedereen op mijn platform komt kijken die geinteresseerd is in alles wat nieuw uitkomt en interessant is, wat bij zijn of haar interesses past.

 

Ik zie trouwens onder je naam "raad van advies" staan maar ik heb nog geen enkel advies gekregen van je.

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Even inhaken:

 

Tot op een zekere hoogte begrijp ik je heel goed. Je hebt een visie en je hoopt hier op HL wat meer info te krijgen.

En dan komt de realiteit (net als ook “in het echie” trouwens). Allerlei kritische kanttekeningen en vragen.

 

Maar daardoor heb je wel een paar dingen opgestoken:

- Een businessplan maken.

- Zelf zoeken naar content/geschikte sites (want niemand anders doet dat voor je).

 

Maar dit begrijp ik nou niet zo goed:

Wat heb je nou eigenlijk te bieden?

- Heb je een hele goede (zoek?)methode voor de toekomstige bezoeker van je platform ontwikkeld?

- Heb je nou hele goede contacten aan de kant van de aanbieders?

- Heb je een waanzinnige manier gevonden om bezoekers te trekken?

 

Want aan de kant van de content heb je geen voorsprong (want daar vroeg je naar hier op HL!). En zonder content geen bezoekers. En zonder bezoekers geen… enz, enz.

 

En alleen met de wens “uiteindelijk wil ik dat iedereen op mijn platform komt kijken” kom je er niet, denk ik dan.

 

Succes.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, met alleen een wens kom je er niet, daar heb je gelijk in. Daarom wil ik het ook gaan uitvoeren.

De reden waarom ik erin geloof is omdat ik het zelf altijd leuk vind om over nieuwe producten te weten te komen. Alleen ik (als consument) heb geen zin en tijd om elke dag alle websites te bezoeken die de producten weergeven die mij misschien interesseren. Of allerlei tijdschriften te kopen waar ze in te vinden zijn. Dan zou ik er elke week 5 moeten kopen. Er staat vaak een tekst bij die het blad zelf verzint en als ik het wil kopen moet ik eerst de website opzoeken die erbij vermeld staat. Veel te omslachtig allemaal! Daarom heb ik een idee in mijn hoofd om dat in een leuke, snelle manier, aan te bieden en te verkopen.

 

Wat ik dus heb te bieden is dus een idee voor een leuk concept.

 

Ik vind het zo moeilijk om hier uit te leggen wat ik precies wil omdat ik niet alles wil verklappen.

 

Is er al een platform waar elke ondernemer aan denkt, als hij een nieuw product op de markt wil brengen of importeert? Waar hij zelf kan bepalen hoe of wat hij neerzet. Het verkopen ook gelijk via dat platform kan gebeuren op een snelle en makkelijke manier. (ik heb nog niet uitgewerkt hoe dat zou moeten gebeuren maar heb zo mijn ideeën).

 

Er zijn veel mensen die gewoon graag op de hoogte worden gehouden over producten waar ze nog niet van weten. En als dat op een leuke en makkelijke manier te weergeven is. Alles laat zien, maar alleen waar zij zich in interesseren. En als ze het willen kopen ze daarvoor ook niet doorgelinkt hoeven worden naar één of andere webshop maar dat direct kunnen doen (misschien inloggen via facebook). Wie zou daar niet elke dag eventjes op willen kijken. In de eerste instantie dacht ik aan een app maar dat gaat nog te veel geld kosten. Daarom heb ik mijn zinnen gezet op een website.

 

Het idee erachter heb ik al klaar. Ik zoek nu nog de juiste manieren om het op te zetten en door te zetten.

 

---

 

Zijn er nog mensen hier die morgen naar "GO Pitch for a capital" gaan in Nijmegen?

 

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Als je echt leuke, ludieke, bijzondere producten bij elkaar kunt vinden heb je best een sterk concept denk ik.

Het lijkt me wel dat de scope nogal breed is zo en dat het goed kan werken om die wat smaller te maken. Er zijn zat geinige prullaria uit China, maar of je dat nou wil verkopen.

Wat voor soort uitstraling gaat je site krijgen? (Wat voor gevoel moet het geven, waar staat jouw site voor, het merk van de site, enz.)

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Nee, ik zat inderdaad niet te denken aan goedkope rotzooi uit China. Meer aan design dingen, maar ook producten die bijzonder of gewoonweg leuk zijn om naar te kijken. Waar je bijvoorbeeld een gevoel van krijgt als: "Dat is handig zeg!" of "Dat is leuk zeg!", "dat wil ik hebben!". Maar ik zat eigenlijk niet alleen te denken aan producten, maar ook zoiets als Flowerqlip.

 

De uitstraling van de site moet sowieso professioneel zijn. Geen reclames. Strakke vormgeving. Waar de consument zich vertrouwd voelt om iets te kopen. Een uitstraling die past bij de strakke, moderne tijd.

 

Dit forum heeft me tot nu al geholpen om ook het idee voor mijzelf wat duidelijker te maken.

 

@P.J.

Aan welk product dacht jij?

 

Bedankt voor de reacties!

 

Gr. Willjan

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik wil het kopen ook via de site laten gebeuren, zodat er geen omweg gemaakt hoeft te worden, als een consument geïnteresseerd is, in het product.

Op welke manier ik dit wil laten gebeuren, daar ben ik over na aan het denken. Uit eigen voorraad is in ieder geval geen optie.

Ik dacht zelf aan, geld vragen voor het plaatsen van het product. Dropshipping is zeker een optie. Maar mijn hoogste prioriteit is eigenlijk, de introductie van een product of dienst te vergemakkelijken zonder hoge reclame kosten. Dus misschien wil ik alleen geld vragen voor het plaatsen.

 

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Okay, dus je ziet een spannend product dat je in je website wil opnemen en dan ga je de leverancier opzoeken om te vragen of die jou wil betalen als je daar een berichte over plaatst...

 

Kijk eens op Engadget en ontdek hoe zij dat doen...

 

...of een van de andere tienduizenden sites vol interessante nieuwe producten.

 

Gadgetzone

Freshgadgets

Stuf Magazine

Geekologie

 

(en dat zijn alleen maar gadgets en technologie, denk eens aan fashion en food.) ::)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nee, het worden ten eerste niet alleen maar gadgets.

Ten tweede, word er niet door mij een bericht geschreven maar kunnen zij zelf informatie over het product kwijt. (Voor de duidelijkheid, niet alleen maar producten.)

Daarna gaan wij kijken hoe het product het makkelijkst verkocht kan worden online zonder omwegen maar direct via de site. Dus als hun een vaste leverancier hebben, wil ik bekijken of daar wat mee gedaan kan worden.

Ook wil ik mij gaan richten op de Nederlandse markt als eerste. Als het aanslaat gaan uitbreiden naar de rest van Europa.

De sites die je aangaf zijn naar mijn mening erg rommelig, overal zie je informatie en woorden. Ik heb een simpele en leuke manier in me hoofd om het product centraal te stellen. Maar nogmaals, ik heb het niet alleen over gadgets of producten. Misschien zijn er wel mensen die ook geïnteresseerd zijn in nieuwe uitgaansgelegenheden. Ik zeg niet dat dit mijn insteek was maar nu ik er zo over na denk is dat misschien ook wel interessant.

Je laat me wel nadenken TwaBla!:)

 

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Ten tweede, word er niet door mij een bericht geschreven maar kunnen zij zelf informatie over het product kwijt. (Voor de duidelijkheid, niet alleen maar producten.)

Je krijgt dan winkel A die bij zijn producten gaat neerzetten "KOOP NU EN KRIJG KORTING!!!" en winkel B die alleen maar een lijstje met saaie opsomming van specificaties van het product geeft. Dat werkt niet. Je site wordt dan gewoon een volgende kopie van marktplaats.nl waar iedereen zijn eigen troep wilt verkopen. Je zult zelf moeten zorgen dat de omschrijvingen bij de producten goed zijn en liefst dus telkens op dezelfde manier opgemaakt zijn.

Daarna gaan wij kijken hoe het product het makkelijkst verkocht kan worden online zonder omwegen maar direct via de site.

Je begint dus een webwinkel. Lees deze dertien hoofdstukken over aan welke wettelijke vereisten je moet voldoen.

 

Het is veel handiger en makkelijker voor jou als je met een zogenaamde "affiliate" constructie gaat werken. Jij linkt dan door naar de shop of website van iemand anders en je krijgt dan betaalt per verkoop of per bezoeker. Jij hoeft dan aan veel minder vereisten te voldoen en je bent bovendien niet aansprakelijk voor de verkoop.

Je laat me wel nadenken TwaBla!:)

 

Dat is het idee van dit forum ;)

Link naar reactie
  • 0

Ja, daar heb je gelijk in. Misschien is het ook beter om zelf de omschrijving te maken, of in ieder geval te verbeteren naar een tekst die aantrekkelijk is voor de lezer. Maar zij moeten grotendeels bepalen wat er komt te staan. Het draait immers om hun en niet om mijn mening. Dus het moet wel echt inhoudelijk blijven, zeg maar. Verder is dit wel een goed punt om verder over na te denken.

 

Het word zeker geen marktplaats. Geen tweedehands producten. En ook geen troep! Haha.

Er word eerst naar gekeken of het wel bij mijn idee past. Zo niet, dan komt het er niet op.

 

Ja, een webwinkel, ik denk dat het daar wel op gaat lijken, als er iets gekocht word. Maar absoluut NIET de uitstraling!

 

Ik ben wel blij met dit forum. Ook al vind ik het niet makkelijk om kritiek te krijgen, of om soms ergens een duidelijk antwoord op te geven. Ik leer er al erg veel van!

Gister ben ik naar GO Pitch for a capital geweest. Hier heb ik erg veel opgestoken over het pitchen. Zijn er nog evenementen of borrels die mij echt worden aangeraden?

 

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Nee, het worden ten eerste niet alleen maar gadgets.

 

Maar nogmaals, ik heb het niet alleen over gadgets of producten. Misschien zijn er wel mensen die ook geïnteresseerd zijn in nieuwe uitgaansgelegenheden.

 

Ik volg je topic al even uit interesse. :)

 

Bovenstaande quotes is de reden waarom jij je hersenspinsel moet gaan uitwerken. Een doelgroep bepalen. Een 3 en 5 en 10 jaren plan moet uitwerken. Doelgroepen is net als Google Pagerank. Hoe meer je je aandacht verdeeld, hoe zwakker je staat. En dat voelt tegennatuurlijk want je hebt iets groots voor ogen. Maar je mist raakvlak. Concentreer je ondernemersplan op 1 doelgroep, en hebt vertrouwen in het feit dat als het een succes is, je dan verder groeit naar de scope je voor ogen hebt. Eyes on the goal, not the ball.

 

Just my two cents, als ik de plank volledig mis sla hoor ik het graag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.