• 0

Platform voor nieuwe/interessante producten

Dag allemaal,

Ik ben nieuwe op dit forum dus laat ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Willjan ten Broek, 22 jaar en kom uit leiderdorp.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als grondwerker. Maar omdat ik erg ambitieus ben en graag iets hiernaast wil ondernemen ben ik altijd aan het nadenken, en zo ben ik op een idee gekomen.

 

Ik wil graag een platform oprichten voor nieuwe/interessante producten. Dus geen producten die je elke dag zomaar tegen kan komen. Of in ieder geval producten die boeiend genoeg zijn om het platform er voor te bezoeken. Het liefst producten uit binnen en buitenland.

 

Mijn vraag. Ik zoek websites en bedrijven die de producten aanbieden die ik zoek. Wat mijn verdere plannen zijn met het platform is nog even niet aan de orde.

 

Ook ben ik hier om mijn netwerk te verbreden. Ik ben nieuw in het ondernemen en erg leergierig dus als je/u nog goede tips/informatie/boeken voor mij weet, hoor ik daar graag over!

 

Gr. Willjan ten Broek

Geloof in jezelf.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is veel handiger en makkelijker voor jou als je met een zogenaamde "affiliate" constructie gaat werken. Jij linkt dan door naar de shop of website van iemand anders en je krijgt dan betaalt per verkoop of per bezoeker. Jij hoeft dan aan veel minder vereisten te voldoen en je bent bovendien niet aansprakelijk voor de verkoop.

bij mij komt gelijk 'beslist' of 'vergelijk' in gedachten, of 'kelkoo', etc, etc maar dan niet om te vergelijken maar een opsomming/overzicht? ga je het bijv in categorieën of groepen en subgroepen verdelen krijg je al snel zo'n startpagina idee...

 

maar zijn er al niet meer dan genoeg van dit soort sites, maw, waarom zou ik dan de site van TS gaan bezoeken? ???

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je ook over jezelf als ondernemer kunt gaan nadenken, want die moet je ook 'vormgeven'. Word je iemand die op z'n kantoortje lekker zit te knutselen aan z'n webshop, of wil je veel omgaan met andere startups/ondernemers en veel meer in de vibe van het internet-ondernemen opgaan? Wil je klein beginnen en uitgroeien of meteen een flinke site neerzetten? (Dat laatste zou ik zelf niet aanraden trouwens, maar dat terzijde).

 

Mijn suggesties.

 

Verdiep je eens in:

 

- Lean startups

http://www.bol.com/nl/p/the-lean-startup/1001004011646750/

aansluitend kun je eens naar een Leancamp gaan

http://leanca.mp/

(hele aardige mensen, maakt niet uit welk niveau je hebt: instap of expert)

 

- Business Model Generation

http://businessmodelgeneration.com/

http://www.bol.com/nl/p/business-model-generation/1001004009807275/

 

- Design Thinking

http://www.bol.com/nl/p/change-by-design/1001004006517941/

http://www.designthinkingmovie.com/

 

Natuurlijk zijn dingen als een businessplan en financiële prognoses en investeringsbehoefte etc. ook belangrijk, maar met deze pijlers heb je een goed theoretisch én praktisch kader om anno 2013 een internetstartup op te tuigen. Slaat ook mooi de brug tussen praktisch en strategisch. Het moet wel heel raar lopen wil je niet razend enthousiast van deze boeken worden! ;D

 

Ik denk dat je een leuke propositie op het spoor bent, maar heeft nog wel wat meer 'edge' nodig, iets waardoor je vernieuwend bent. En laat het even weten als je die boeken in huis hebt en (deels) gelezen, dan spreken we als je dat leuk vindt een keer af, dan sparren we over je concept.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Sabra

Mijn doelgroep zal liggen tussen de 14 en 30 jaar. Ik denk namelijk dat je in deze leeftijdscategorie het meest up-to-date wilt zijn van nieuwe producten enz. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

En ja, ik zal klein moeten beginnen. Dus misschien eerst in mijn eigen regio, en als dat aanslaat uit gaan breiden. Maar ik denk niet dat ik me moet focussen op alleen bepaalde soort producten of iets dergelijks. Want mijn concept moet juist zijn sterkte hebben van de grote diversiteit.

 

@TwaBla

Van Fab had ik nog niet gehoord. Bedankt voor de link. Maar wat ik wil gaan lanceren zal wel anders zijn dan dit.

 

@Bas

Nee, het krijgt niet een startpagina idee. En ik wil ook niet gaan werken met de affiliatie constructie die werd genoemd door Wouter Hol. Als ik me aan meer regels zal moeten houden als ik het direct wil verkopen, dan moet dat maar.

Dat soort sites waar jij aan denkt, worden ook bezocht met bepaalde redenen. Mijn site zal ook zo zijn redenen hebben. Hier wil ik verder niet op in gaan.

 

@Annedien Hoen

Nee, ik wil niet alleen op een kantoortje gaan zitten knutselen. Voor mij is sociaal contact heel belangrijk. Ik wil dus meer de vibe van het internet-ondernemen opgaan. Het liefst wil ik natuurlijk een flinke site opzetten in 1 keer, maar ik ben bang dat dat niet haalbaar is.

 

Ik heb "the lean startup" en "business model generation" gelijk besteld. Bedankt voor de tips!

 

Met het idee wat ik in mijn hoofd heb over mijn onderneming, denk ik wel degelijk dat ik erg vernieuwend ben. De mensen die ik wel alles heb verteld zijn namelijk erg enthousiast.

 

Bedankt voor alle reacties.

 

Gr. Willjan ten Broek

Geloof in jezelf.

Link naar reactie
  • 0

@Sabra

Mijn doelgroep zal liggen tussen de 14 en 30 jaar. Ik denk namelijk dat je in deze leeftijdscategorie het meest up-to-date wilt zijn van nieuwe producten enz. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

En ja, ik zal klein moeten beginnen. Dus misschien eerst in mijn eigen regio, en als dat aanslaat uit gaan breiden. Maar ik denk niet dat ik me moet focussen op alleen bepaalde soort producten of iets dergelijks. Want mijn concept moet juist zijn sterkte hebben van de grote diversiteit.

 

Ik denk dat je hiermee de plank misslaat. Bij een startup (vooral online) is het belangrijk dat je gericht kunt marketen. Jouw doelgroep qua leeftijd (al vind ik hem erg ruim) is snel afgeleid. Er wordt zoveel aangeboden op zoveel kanalen. Je moet iets specifieks kunnen bieden. Iets waarmee je snel en effectief een groot deel van die doelgroep bereikt.

 

Als je dat voor elkaar hebt, kun je gaan uitbreiden. De meeste online successen zijn zo begonnen. Marktplaats met tweedehands. En nu verkopen ze alles, van nieuwe meubels tot banen. Je hoeft niet klein te beginnen, als je maar gericht begint. Diversiteit is stof voor je lange termijn plan. Maar ik geloof niet dat je sterk staat als je daarop vooruit gaat lopen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening dat je zelf op een "innovatief" idee moet komen, je kunt wel iets aanbieden wat iedereen aanbied maar dan vul je niet het open gat in de markt. Misschien een apparaat wat het werk als grondwerker gemakkelijker maakt?

Voor meer informatie over patentaanvragen, zie www.patentaanvragen.net

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening dat je zelf op een "innovatief" idee moet komen, je kunt wel iets aanbieden wat iedereen aanbied maar dan vul je niet het open gat in de markt. Misschien een apparaat wat het werk als grondwerker gemakkelijker maakt?

 

Helemaal mee eens. Een scheerzuiger of een koffiemelker misschien? Of een vers gedragen ei, dat zwart uit de kip komt en later goudkleurig wordt als je er precies mee omgaat zoals door vele goeroes wordt verteld! En ook precies op de juiste volgorde het proces volgen en niet eigenwijs worden, want dan loop je in een verkeerd straatje. De weg ligt voor je open. Volg het licht!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 51 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.