• 0

Starten als energieverkoper

Beste mensen

 

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag starten als energie verkoper voor bijvoorbeeld Essent, Nuon en Eon.

 

Maar wat ik wil weten is hoe gaat het gehele proces in zijn werk. Dus ik richt in eerste instantie een energie maatschappij op. Welke vergunningen moet ik hebben? Waar koop ik mijn energie in? En hoe kom ik in contact met verschillende energiemaatschappijen?

 

Kan iemand mij hierin wegwijs maken? Of weet iemand hier op het forum hoe dit allemaal in zijn werking gaat?

 

Gaarne een reactie van een ieder die mij hiermee wil helpen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mod toelichting: topic heropend na toelichting topicstarter. TS wil als ondernemer starten met de verkoop/bemiddeling in energie.

 

Inhoudelijk: neem contact op met de energiemaatschappijen. Ze hebben meestal aparte aanspreekpunten voor adviseurs, wederverkopers, bemiddellaars en collectieven: zie o.a. deze pagina van Essent

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Toch even een kritische noot, waarom wil je starten als energieverkoper zonder te weten hoe het proces in z'n werk gaat? Dat lijkt me namelijk juist een vereiste om te kunnen beoordelen of er kansen zijn, en dus om te beoordelen of het interessant is om te starten in die markt.

Als je de markt niet kent, waarom wil je dan juist graag in die markt actief zijn?

 

Zomaar even wat dingen om over na te denken, wellicht kunnen anderen je meer inhoudelijk adviseren :). Succes in ieder geval!

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 0

Ik wil graag starten omdat ik al heel wat potentiële klanten heb gesproken die voornamelijk bedrijven hebben.

 

Ik weet dat er een bepaalde groep is die moeilijk te bereiken is die ik juist wel kan bereiken.

 

Zij hebben mij aangegeven goedkoper energie te willen voor hun bedrijven, vandaar mijn interesse .

De kansen zijn er dus wel degelijk! Vandaar mijn stap om deze mensen te dienen,omdat ik dicht bij hen sta en alles stukken makkelijker gaat.

 

Enige waar ik nu naar op zoek ben is naar contactpunten bij energiemaatschappijen, tips, advies en de weg die gevolgd die t te worden!

 

Graag reacties dus!

 

 

Link naar reactie
  • 0
Enige waar ik nu naar op zoek ben is naar contactpunten bij energiemaatschappijen, tips, advies en de weg die gevolgd die t te worden!

Graag reacties dus!

 

Net als in een real life conversatie krijg je op een vraag aanvullende vragen en tegenwerpingen. Als je die in een discussie negeert en er niet op reageert, bloedt een discussie snel dood, en gaan mensen aan een ander tafeltje staan

 

Ik weet dat er een bepaalde groep is die moeilijk te bereiken is die ik juist wel kan bereiken.

Kijk, dat is een interessant vertrekpunt voor een gesprek met een energiemaatschappij. Heb je al een afspraak gemaakt met Essent?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.