Tips voor cursus startend ondernemer of succesvol ondernemen gevraagd

Aanbevolen berichten

Ik kwam op de site van NHA, een cursus "AOV startend ondernemer" tegen en een cursus "succesvol ondernemen". Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Want ik wil graag een cursus of opleiding volgen, die ik naast mijn huidige baan kan volgen. Waarbij ik kennis op kan doen over de vele aspecten, waar ik mee te maken ga krijgen bij het ondernemen.

 

Alvast bedankt!

 

Gr.

 

Mod edit : titel verduidelijkt

Geloof in jezelf.

Link naar reactie

Ik kwam op de site van NHA, een cursus "AOV startend ondernemer" tegen en een cursus "succesvol ondernemen". Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

 

Want ik wil graag een cursus of opleiding volgen, die ik naast mijn huidige baan kan volgen. Waarbij ik kennis op kan doen over de vele aspecten, waar ik mee te maken ga krijgen bij het ondernemen.

 

De cursus AOV startend ondernemer leidt op tot het Associatie praktijkdiploma Startend Ondernemer. Onder dit diploma vallen de vakgebieden:

 

[*]Praktijkdiploma Ondernemingsplan;

[*]Praktijkdiploma personeel en organisatie MKB;

[*]Praktijkdiploma bedrijfsadministratie MKB.

 

Met deze drie diploma's heb je in ieder geval een goede basis om te gaan ondernemen zonder dat je alle uitspraken van een adviseur zomaar voor waar aan hoeft te nemen. De Associatie staat bekend om uitstekende examens van een hoog niveau.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Toch leer je in de praktijk veruit het meeste.

 

Helemaal eens!

 

Hoeveel (succesvolle) ondernemers hebben nou een opleiding tot ondernemen gevolgd?

 

Tja, je kunt je ook afvragen hoeveel succesvoller ze in een eerder stadium waren geweest als ze deze basiskennis wel hadden gehad.

Een cursus is zeker niet nodig om te starten met ondernemen. Het kan je wel de handvatten geven om nog succesvoller te gaan ondernemen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Hallo Willjan,

 

25jr geleden heb ik een fulltime opleiding van 6 maanden tot ondernemer gevolgd. Heb ik veel aan gehad. Maar @Fvddungen heeft absoluut gelijk dat je het meeste in de praktijk leert. Ondernemen is een vak dat je al doende leert.

 

Zou je hier willen delen:

- Wat je ongeveer van plan bent/ of je al een idee hebt wat je als ondernemer wilt gaan doen?

- Waarom je een cursus wilt gaan doen?

- Wat je in zo'n cursus hoopt te leren?

 

Dan kunnen wij wellicht met je meedenken.

Want als jij bijv. jezelf wilt gaan verhuren aan een of enkele klanten per jaar, lijken mij een praktijkdiploma bedrijfsadministratie (zo'n boekhouding kan prima in een spreadsheet) en een praktijkdiploma personeel en organisatie (96% van alle startende ondernemers begint zonder personeel) niet helemaal aan te sluiten.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Bedankt voor alle reacties!

De reden dat ik zo'n cursus/opleiding wil gaan volgen is omdat het mij handig lijkt om een beetje basiskennis te hebben over het ondernemen. Ik heb namelijk nog helemaal geen ervaring en laat me liever geen oor aannaaien als ik wil starten.

Ook zijn er natuurlijk dingen die ik, als ik begin, nog zelf kan doen, mits ik de kennis heb. Dit zou dan geld schelen.

 

Wat ik van plan ben, is een online platform op de starten die het voor bedrijven makkelijker maakt hun product onder de ogen van consumenten te brengen, zonder dat zij veel geld hoeven uit te geven. Het kunnen producten zijn in allerlei catagoriën omdat ik een idee heb, hoe ik deze wil gaan onderscheiden. Zodat de consument alleen ziet, waar zijn of haar interesses liggen. Ook het kopen moet makkelijk zijn. Ik heb er zelf een idee over, waar ik in de toekomst nog wel op terug kom.

 

In dit topic heb ik al wat vragen beantwoord https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=46898 .

 

Geloof in jezelf.

Link naar reactie

Ik wilde al een topic starten maar iemand dus dezelfde vraag.

 

Als ik me er ook mee mag 'bemoeien' ... ik zat dus te denken om net als de topicstarter zo'n (soortgelijke) cursus te volgen en vroeg me af in hoeverre dat nut heeft.

Ik ben er een aantal tegengekomen waaronder AOV startend ondernemer, en zzp's voor creatieve professionals.

 

Toch leer je in de praktijk veruit het meeste.

Ben ik het ook wel mee eens. Maar net als met andere banen willen de werkgevers toch vaak dat je een diploma oid heb, of op zijn minst ervaring.

Ik heb dan electrotechniek gedaan op school. Maar als je gaat werken leer je een hoop (andere) dingen die je op school nooit leert. Maar een basis heb je dan wel.

 

Is het niet handig om zo'n cursus te volgen? Zodat je in ieder geval een 'basis' heb, en ook makkelijk(er) wat dingen erop na kan slaan?

 

Dat van de kvk, seminars ziet er ook intressant uit. Net even opgezocht. Ik ga me daar voor ook eens aanmelden.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.