• 0

Google Apps & BTW

Hallo mede forumleden,

 

Sinds vorig jaar host ik mijn zakelijke email address bij Google, waarvoor ik maandelijks 3,33 euro betaal. Op de facturen staat echter 0% btw. Klopt het dat de btw eigenlijk aan mij verlegd is, maar dat ik de verlegde btw als voorbelasting af mag trekken waardoor ik uiteindelijk geen extra btw betaal?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij internet aankopen, of het nou om spullen of om diensten gaat, krijg je vaak geen BTW factuur of een onjuiste BTW factuur. Ook Paypal afrekeningen zijn meestal onjuist. Onderscheid tussen aankoopkosten en transportkosten en verzekering wordt op de Paypal factuur niet gemaakt, als je wel onder die condities kocht. En altijd staat er: BTW 0%.

 

Vaak krijg je van de leverancier wel een BTW factuur, als je er om vraagt, maar lang niet altijd.

Volgens mijn boekhouder moet ik de leverancier altijd vragen of de kosten inclusief BTW zijn, ook als ze geen gespecificeerde BTW factuur afgeven, de op dat moment geldende Nederlandse BTW boeken.

 

Omdat ik eraan twijfelde, heb ik dat ooit bij de belastingdienst opgezocht en destijds inderdaad een tekst gevonden, dat bij internet aankopen niet altijd een BTW bon veplicht is. Ik weet niet of dat nu nog opgaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.