• 0

Creditcard nodig... wat is de goedkoopste?

Hallo, om internationaal betalingen te kunnen ontvangen moet ook ik nu aan de creditcard.

 

Ik ben hier echter helemaal niet in thuis. Ik kan kiezen uit de volgende kaarten:

 

-Visa

-Mastercard

-American Express

-Discover

-Diners Club

-JCB

 

Uiteraard wil ik graag de goedkoopste. Nogmaals het gaat mij er alleen om dat ik betalingen kan ontvangen.

 

Tips zijn zeer welkom! Groeten KlaasVaak

 

(Sorry als ik een beetje naar de bekende weg vraag maar het is nogal een uitzoekerij)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen idee wie de goedkoopste is. Dat hangt ook af, van wat jouw bank in de aanbieding heeft en welke voorwaarden voor jouw gebruik het voordeligst zijn. Je betaalt creditcard kosten, maar ook rente. Welke kosten geven bij jou de doorslag?

 

Vergeet niet, dat er creditcards zijn waarvoor je helemaal geen rente betaalt als je elke maand alles aflost voordat de verrekening automatisch wordt uitgevoerd.

 

Op dit moment kun je bij ING kiezen voor een priverekening met een betaalpakket waar de creditcard inclusief is, of een bankrekening met een goedkoper betaalpakket van 4,35 per kwartaal waarbij je voor een creditcard 20 euro per jaar apart betaalt.

Zakelijke creditcard met een zakelijke bankrekening is duurder.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, om internationaal betalingen te kunnen ontvangen moet ook ik nu aan de creditcard.

 

Uiteraard wil ik graag de goedkoopste. Nogmaals het gaat mij er alleen om dat ik betalingen kan ontvangen.

 

 

Ik begrijp het probleem niet, dat kan toch gewoon met paypal?

 

Geld ontvangen door een storting op je creditcard kost je niets

Geld ontvangen door een overboeking naar je Paypal rekening kost 35 cent plus 4% van het geboekte totaalbedrag.

 

 

Link naar reactie
  • 0
...

 

Geld ontvangen door een storting op je creditcard kost je niets

Geld ontvangen door een overboeking naar je Paypal rekening kost 35 cent plus 4% van het geboekte totaalbedrag.

 

Kunnen derden dan op je creditcard geld storten? Ik heb er nooit van gehoord in ieder geval. Als het al kan, lijkt mij het ook totaal niet veilig om derden jou credit card gegevens te geven, ze kunnen dan ook online betalen met jouw card.

 

Ik neem dan ook aan dat de TS bedoelt dat hij creditcard betalingen wilt ontvangen

 

https://www.targetpay.com/

https://www.multisafepay.com/

https://www.paypal.com/

http://www.docdatapayments.com/nl

https://www.2checkout.com/

http://www.moneybookers.com/

 

bovenstaande zijn er een paar, en ze hebben allemaal hun eigen specifieke voor en of nadelen

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Met die kosten ben ik bekend, maar direct laten boeken op je creditcard is een voor mij onbekend fenomeen. Je kunt hiermee de provisie creditcardmaatschappij omzeilen?

 

Een overboeking naar je creditcard met omschrijving: "10 kilo aardappelen af te leveren aan Pietje Puck", dat kan niet.

Maar iedereen mag jouw creditcard saldo aflossen. Ook als dat betekent dat je een tegoed opbouwt.

Daar kun je dan weer gebruik van maken, als je iets met je creditcard koopt. Dan zal er provisie betaald worden door de verkoper. Ook kun je van je eigen creditcard laten overschrijven naar je eigen bankrekening. Dan betaal je daar ook een bedrag voor.

 

Betaalt wordt er altijd, maar wie betaalt en hoeveel, dat kan anders uitvallen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kunnen derden dan op je creditcard geld storten? Ik heb er nooit van gehoord in ieder geval. Als het al kan, lijkt mij het ook totaal niet veilig om derden jou credit card gegevens te geven, ze kunnen dan ook online betalen met jouw card.

 

Ik neem dan ook aan dat de TS bedoelt dat hij creditcard betalingen wilt ontvangen

 

https://www.targetpay.com/

https://www.multisafepay.com/

https://www.paypal.com/

http://www.docdatapayments.com/nl

https://www.2checkout.com/

http://www.moneybookers.com/

 

bovenstaande zijn er een paar, en ze hebben allemaal hun eigen specifieke voor en of nadelen

 

Voor een webshop zou ik dat zeker niet als standaard betaalmethode gebruiken. Maar je creditcard gegevens komen ook terecht bij bedrijven waar je zelf met je creditcard betaalt. Toch halen die meestal je rekening niet leeg.

 

Ik ken de voorwaarden van die go-between betaal services niet allemaal, maar je kunt tegenwoordig wel een Paypal rekening openen zonder zelf een creditcard te hebben, maar je krijgt dan geen toegang tot alle faciliteiten. Ze willen tegenwoordig dat je Paypal toegang geeft tot je bankrekening en je creditcard rekening, om daar geld vanaf te schrijven. Dan heb je dus een bankrekening en een creditcard nodig, als je Paypal wil kunnen gebruiken voor een webshop.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met die kosten ben ik bekend, maar direct laten boeken op je creditcard is een voor mij onbekend fenomeen. Je kunt hiermee de provisie creditcardmaatschappij omzeilen?

 

Een overboeking naar je creditcard met omschrijving: "10 kilo aardappelen af te leveren aan Pietje Puck", dat kan niet.

Maar iedereen mag jouw creditcard saldo aflossen. Ook als dat betekent dat je een tegoed opbouwt.

Daar kun je dan weer gebruik van maken, als je iets met je creditcard koopt. Dan zal er provisie betaald worden door de verkoper. Ook kun je van je eigen creditcard laten overschrijven naar je eigen bankrekening. Dan betaal je daar ook een bedrag voor.

 

Betaalt wordt er altijd, maar wie betaalt en hoeveel, dat kan anders uitvallen.

Mooi,

Hoe gaat dat dan in de praktijk?

Ik bestel bij jou op jouw website 10 mud aardappelen voor 125,00, welke gegevens ga je mij dan leveren zodat betaling op jouw creditcardrekening terechtkomt?

Wanneer weet jij dat betaald is geworden maw wanneer, na hoeveel dagen kan ik de goederen ontvangen?

Link naar reactie
  • 0

Zie hierboven: Voor een webshop ...

Dit is te makkelijk!

Consumenten direct op je creditcard laten storten, gaat niet werken!

 

Je hebt daarvoor de verzamelrekening van de creditcard organisatienodig plus het creditcardnr van begunstigde. Dat verzamelnr is voor elk land een ander nr en das al lastig, als je internationaal opereert. Daarnaast zal geen CCorganisatie hieraan meewerken.

 

Neen, wil je creditcardbetalingen verwerken, zal je toch een vehikel moeten hebben die dat kan verwerken, en daar heb jij naar verwezen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Voor betalingen van de klanten van je webshop is het niet de beste methode.

Ben ik helemaal met je eens.

 

TS zegt niet wat voor betaling hij wil ontvangen. Hij stelt alleen dat hij betalingen via zijn creditcard rekening wil ontvangen. Daarvoor heeft hij eerst een creditcard rekening nodig. Hij vraagt welke de goedkoopste is.

 

Overigens heeft Papypal ook wel eens een betaling op mijn creditcardrekening bijgeschreven.

Ik vond het vreemd, maar ze deden dat zonder mij te vragen of ik dat wilde.

 

Link naar reactie
  • 0

Klinkt nogal vaag. Wees eens duidelijk aub.

Concreet: ik wil jou een euro betalen op je creditcard. Welke gegevens geef je mij?

 

Allereerst moeten we elkaar vertrouwen, anders geef ik je helemaal geen gegevens.

Bij een webshop waar je met je creditcard betaalt vertrouw je soms misschien te gemakkelijk, maar ook daar ben ik erg selectief in het verstrekken van gegevens. Maar stel dat wij, om wat voor reden dan ook, elkaar 100% kunnen vertrouwen.

 

Dan geef ik jou de zelfde gegevens die ik zelf gebruik als ik extra wil aflossen:

 

Het bankrekeningnummer en de naam van de creditcardmaatschappij.

Mijn klantnummer bij de creditcard maatschappij = mijn creditcard nummer, maar je krijgt geen pincode en geen security code die je normaal wel intikt bij online betalingen. Je krijgt niet de datum wanneer de kaart afloopt. Mijn naam en adres heb je ook niet nodig.

 

Jij boekt dan op die rekening die ene euro over met omschrijving: extra aflos klantnr. 12345.

 

Moeilijker is het niet. :)

En alvast bedankt voor de storting, alle beetjes helpen. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 1

Mag ik jullie er op wijzen dat dit topic behoorlijk ontspoort en dat deze discussie niet de vraag was van TS. TS wil namelijk creditcard betaling mogelijk maken voor zijn klanten en denkt daarvoor zelf een creditcard nodig te hebben. Volgens mij begrijpt hij dat verkeerd, want voor betalingen ontvangen, die via creditcard worden betaald, heb je niet zelf een creditcard nodig.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Het is niet helemaal duidelijk of de TS dat bedoelt.

 

Misschien heeft hij een Paypal account geopend?

Direct na het openen van een Paypal account vraagt Paypal om je creditcard, ook als je alleen maar betalingen wilt ontvangen. Dus misschien zit daar de bron van de vraagstelling van TS?

 

In ieder geval wil hij weten wat de goedkoopste creditcard is.

Ik heb de kosten die ik ken gegeven. Maar of dat de goedkoopste creditcard is?

Ik weet het niet.

 

Misschien weten anderen de kosten van andere creditcards en kunnen ze hem met zijn keuze helpen?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

 

Ik neem wel even contact op met mijn bank over de mogelijkheden/kosten van een creditcard. Snel even gekeken en een creditcard van mijn eigen bank lijkt inderdaad gratis.

 

Mijn plannen/ideeen houd ik even voor mijzelf. Maar ik heb echt een creditcard nodig hoor ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb uiteindelijk gekozen voor prepaid creditcart van Moneybookers.

 

De aanvraag procedure is echt absurd lang. Ik ben er nu al helemaal flauw van :( Je moet ook een kopie van je ID toesturen, etc. Dit terwijl ik ook langs de Primera kan gaan voor een soort gelijke kaart (3V Prepaid Visa Card) en deze direct mee kan nemen.

 

Omdat ik mijn creditcard in het buitenland wil gebruiken heb ik hier (nog) niet voor gekozen.

 

Overweeg nu om er 1 nemen van GWK: kan ik tenminste even persoonlijk langs voor vragen en om formulieren in te leveren.

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat ik niet krediet waardig ben. Dus om door de hele procedure te gaan en dan na 2 weken te horen te krijgen dat het niet kan vond/vind ik zonde van mijn tijd.

 

De meeste mensen gebruiken een creditcard om betalingen te doen maar ik wil er uitsluitend betalingen (in Dollars) op ontvangen.

Link naar reactie
  • 0
De meeste mensen gebruiken een creditcard om betalingen te doen maar ik wil er uitsluitend betalingen (in Dollars) op ontvangen.

 

Misschien ben ik ontwetend, maar dit moet je me toch eens uitleggen. Waarom heb je voor betalingen ontvangen een creditcard nodig? Dat is echt nieuw voor mij. Het gaat toch gewoon rechtstreeks naar je bankrekening en dat wordt toch door de creditcardmaatschappij van de betaler geregeld?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik zal iets duidelijker zijn. Ik heb in 1e instantie een creditcard nodig zodat mijn identiteit kan worden gecontroleerd als verkoper. Dit is de 1e stap in de aanmeldingsprocedure. Hoe het daarna precies verder gaat weet ik niet omdat ik dus een creditcard nodig heb. Als ik bv een prepaid creditcard neem van de Primera betwijfel ik of deze kaart goed genoeg is voor een identiteits controle. Echt vervelend dit: een hele uitzoekerij en erg tijdrovend.

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat ik het allemaal wel wat vaag blijf vinden (zal wel aan mij liggen) blijf ik er bij, ga gewoon naar je bank en regel een Mastercard. Je denkt dat je niet kredietwaardig genoeg bent, maar heb je dat antwoord ook van de bank gehad? Mastercard is zo geregeld en zulke hoge eisen zijn er niet. Je moet er alleen minimaal 18 voor zijn, meen ik. Naar mijn mening maak je het jezelf gewoon nodeloos ingewikkeld.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0
ga gewoon naar je bank en regel een Mastercard

 

Gedaan ;) Tenminste... belletje gedaan en ik kreeg de formulieren toegestuurd. Ik hoefde alleen een handtekening te zetten en klaar.

 

Off topic: bij de prepaid-card van Mooneybookers moest ik iets van 3 - 5 pagina´s invullen en vervolgens dezelfde vragen weer (terwijl ik dacht klaar te zijn) weer invullen op een PDF-formulier, foto bijvoegen, kopie bankafschrift, etc. en dit naar een adres in Londen sturen. En dat voor notabene een prepaid-card.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.