• 0

Ervaringen met Open Circles Academy?

Ik hoor verschillende geluiden over de Open Circles Academy, de Business Bootcamp en aanverwante programma's, en de persoon Nisandeh Neta. Ik ken mensen die dankzij adviezen van die organisatie commercieel succes boeken (danwel dit toeschrijven aan hun deelname aan die programma's), maar ook die zwaar het schip ingegaan zijn en voor bedragen met heel veel nulletjes hebben uitgegeven en er niks mee opgeschoten zijn. (Dat is hun eigen verantwoordelijkheid natuurlijk wanneer je ophoudt met investeren in iets dat niets oplevert, maar toch ...)

 

Wat weten jullie hiervan, zelf ervaring mee, of mensen die je kent?

Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken, danwel, ik heb wel een idee maar ik weet niet of dat klopt.

 

(voorbeeld:

http://opencirclesscam.wordpress.com/2012/05/25/de-open-circles-scam/ , één van de weinige kritische blogposts die te vinden zijn, terwijl ik 'in de wandelgangen' ook wel het nodige heb opgevangen)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Grappig dat het nu over introvert zijn gaat. Nog even delen uit de bootcamp: extraverte mensen hebben voordelen omdat ze makkelijk op mensen af stappen en makkelijk spreken. Maar ontroverte mensen kunnen goed luisteren en hebben dus beter door wat de gesprekspartner nodig heeft. Beide zijn kwaliteiten. Voor wat het waard is.

 

Ikzelf beschouw mezelf ook als introvert, zelfs een beetje bang. Maar ook wel een held, want uiteindelijk doe ik het wel allemaal. Ik stap op mensen af, maar contact, verbind mensen, sta voor mijn zaak. En dat zijn de ware helden heb ik me ooit laten vertellen. Bang en toch erop afstappen. Daar houd ik me dan maar aan vast. ;D

 

Even een late, semi-off-topic reactie:

(in april wist ik het onderstaande ook nog niet)

uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat puur extrovert zijn ook geen groot voordeel is voor verkopers.

Het beste scoren de mensen die zowel introverte als extraverte eigenschappen hebben.

Bron:

http://www.danpink.com/2013/01/why-it-pays-to-be-an-ambivert-and-why-you-probably-are-one

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

En het leuke is misschien nog wel, dat dhr. Neta waarschijnlijk helemaal geen ondernemer is. Tijdens een Business Bootcamp waar ik hem vroeg naar de naam van zijn vroegere Israelische onderneming, kreeg ik geen antwoord op mijn vraag. Welke producten hij maakte 'Educative games'... Toen ik hem om een concrete titel van een spel vroeg... geen antwoord. En als je Googeld op zijn naam, kom je hem eigenlijk in de tijd voor Open Circles nauwelijks tegen.

 

Mijn vriend beweert bovendien bij hoog en laag dat dhr. Neta vroeger zijn leraar Frans was in Rotterdam... alleen toen heette hij Segelis of zo iets.

 

Maar dat terzijde. Ik was dus aan het googelen om meer informatie over Open Circles te krijgen en dan vooral de kritische informatie. Helaas lijkt deze site de enige site te zijn, waar iets van kritiek wordt gegeven. Als het allemaal zo sectarisch is als jullie zeggen, dan zou er toch meer info te vinden moeten zijn?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Tijdens een Business Bootcamp waar ik hem vroeg naar de naam van zijn vroegere Israelische onderneming, kreeg ik geen antwoord op mijn vraag. Welke producten hij maakte 'Educative games'... Toen ik hem om een concrete titel van een spel vroeg... geen antwoord.

 

Iets met Utopia Software. Die maakten vroeger games voor Atari. Panama Joe in 1989. Ergens in mid-west USA.

 

Ook Teffen Business College bij University of Tel-Aviv is alleen in verband met Neta bekend. Er zitten wel business consultants in Tel-Aviv met de naam Tefen.

 

Fans en volgelingen stellen geen vragen, en de rest kan het niet zoveel schelen. Ook guruïsme is immers ondernemen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Och, er zijn wel meer voorbeelden van (sport)docenten die het ver hebben geschopt. Mooi mensenberoep!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Pim krijgt op zijn 20ste een wijze levensles.

 

Hij zal nu wel goed door hebben dat je kritisch moet zijn en niet zomaar moet geloven wat zogenaamde succesvolle mensen je proberen wijs te maken.

 

Misschien is hij toch op weg naar de top. Maar dan zonder de dorpsidioot en patente leugenaar die hij in het begin van dit draadje nog adoreerde zoals een 13 jarig meisje dat doet met Justin Bieber.

Link naar reactie
  • 0

Dat Open Circles een wel heel overdreven toneelstukje is, dat was mij al duidelijk. Maar dat de voorman eigenlijk een Rotterdammer is die doet alsof hij nauwelijks Nederlands praat omdat ie een Israelische zakenman zou zijn, vind ik dan wel weer episch. Die mensen slikken het als zoete koek! Knap hoor.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Iets met Utopia Software. Die maakten vroeger games voor Atari. Panama Joe in 1989. Ergens in mid-west USA.

 

Ook Teffen Business College bij University of Tel-Aviv is alleen in verband met Neta bekend. Er zitten wel business consultants in Tel-Aviv met de naam Tefen.

 

 

Ik begrijp het niet: Ik zie in jouw antwoorde nergens dat Neta hier iets mee te maken zou hebben en hij beweert zelf dat hij een bedrijf in Israel had, wat software maakte, jij laat een Amerikaans bedrijf zien...

Link naar reactie
  • 0

Overigens miste ik de grap over het 'Teffen Business College' even... maar grappig dus, dat dhr. Neta als enige deze school heeft gevolgd, zet mij inderdaad wel aan het denken. Grappig... de naam blijkt dus niet echt, zijn opleiding blijkt niet echt.... grappig.

 

Overigens het verhaal wat ik gehoord heb is niet dat meneer Segelis of meneer Segelis Neta of Neta of hoe hij ook heet een Rotterdammer zou zijn. Hij was leraar Frans in Rotterdam en volgens mijn vriend 'wel iets buitenlands' hij wist alleen niet uit welk land. Hij sprak Nederlands met een raar accent.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben helemaal overtuigd nu, dat ik meneer Neta inderdaad niet moet vertrouwen. Ik volgde de link die was opgegeven voor het 'Teffen Business College' en zag deze opleiding in meneer Neta zijn Linked In profiel staan. 20 minuten later kijk ik nog eens en is deze informatie uit zijn profiel verdwenen. Gelukkig nog wel te vinden op sommige andere sites.

 

Leert mij twee dingen: Meneer Neta volgt deze discussie, maar vindt het beneden zijn waardigheid te reageren. En Meneer Neta is snel met het verwijderen van belastende informatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp het niet...

Gewoon even doorzoeken. Je ziet dat er gesproken wordt over Utopia Software, iets educatiefs. Er bestaat een bedrijf met dezelfde naam, maar dat was een Amerikaanse ontwikkelaar van games voor Atari. Daar houdt het spoor op.

 

Maar het is een boel verspilde energie om het verleden van zulke goeroes te reconstrueren. Als ze daar zelf niet open over zijn, past het blijkbaar niet bij de mythevorming.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn vriend beweert bovendien bij hoog en laag dat dhr. Neta vroeger zijn leraar Frans was in Rotterdam... alleen toen heette hij Segelis of zo iets.

 

Google is your friend:

http://www.webboar.com/whois-name/Yehonathan%20Segelis-Neta

 

 

"Hoe meer mensen dit lezen, hoe meer mensen zullen begrijpen, dat Yehonathan Segelis (de echte naam van Nisandeh Neta) jou geen cent rijker, maar vele euro’s armer maakt."

http://opencirclesscam.wordpress.com/2014/06/21/de-macht-van-social-media-nu-eens-tegen-open-circles-gebruikt/

 

Op welke school in Rotterdam was dit, volgens die vriend?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een aantal reacties afgesplitst van een topic over een column, omdat ze beter in deze draad passen.

 

 

De grote truc van open circles is het afnemen van je identiteit en het afnemen van je vrije wil.

 

Het begint al voordat je naar het bootcamp gaat. Op de website van open circles staat haarfijn uitgelegd welke kleding en schoenen je dient aan te doen. Mannen dienen zich ook verplicht te scheren.

 

Persoonlijk zou ik nooit naar een event gaan waar ik verplicht wordt om zwarte schoenen te dragen en verplicht wordt om mij te scheren. Alle alarmbellen zouden rinkelen.

 

Topondernemers zoals Steve jobs, Richard Branson, Bill Gates, Mark Zuckerberg zouden niet welkom zijn. Zijn ongeschoren, dragen sportschoenen enz....

 

Open Circles zoekt dus specifiek naar mensen die in de pas kunnen/willen lopen. Het tegengestelde dus van een gemiddelde ondernemer.

 

Ik hoop als laatste punt dat de geruchten rond de hoge concentraties lithiumcarbonaat in het uitgedeelde water, niet waar zijn.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Dress Code – Dress for Success!

 

Shirt: zwarte Open Circles Polo shirt

 

Broek: zwart, netjes, geen jeans

 

Rok: zwart, netjes, geen jeans

 

Schoenen: zwart, comfortabel, geen tenen zichtbaar

 

Naamkaartje: te allen tijde zichtbaar te dragen, deze krijg je donderdagavond

 

Horloge

bron

 

Horloge vind ik dan weer vreemd. Maar inderdaad veel verkopers hebben een horloge. Birds of a feather...

Disipline hoort ook bij dit soort bijeenkomsten. Ik ben eens op een grote MLM bijeenkomst geweest en ook toen werd ons verzocht zo mogelijk een pak met stropdas en gepoetste schoenen te dragen.

 

Maar wat schetst mijn verbazing. Annemarie van Gaal zit er inmiddels ook bij. Sterker, onze vermeende leraar Frans zie ik niet meer. De vogel lijkt gevlogen.

 

sold-out.png

Link naar reactie
  • 0

Maar wat schetst mijn verbazing. Annemarie van Gaal zit er inmiddels ook bij. Sterker, onze vermeende leraar Frans zie ik niet meer. De vogel lijkt gevlogen.

 

Het gamma aan bijeenkomsten van Open Circles is flink gegroeid. Lang niet alles wordt meer door de guru gepresenteerd. Er zijn talloze gastcolleges van zogenaamd succesvolle Open Circles aanhangers, 'docenten' en dus ook van buitenstaanders.

Tenminste, Annemarie van Gaal lijken ze gewoon ingehuurd te hebben voor een bijeenkomst. Je kan haar namelijk gewoon boeken als spreker. Blijkbaar is Annemarie niet zo heel kritisch als het gaat om ethiek van de bedrijven die haar betalen voor een praatje.

Link naar reactie
  • 0

 

Ook wel een opvallend verschijnsel. Omdat veel mensen zoeken naar de combinatie van en staan de zoekmachines vol met neppagina's waarop andere aangeprezen worden. Met dit soort pagina's wordt kritiek weggedrukt.

 

Neta geniet waarschijnlijk van een welverdiende sabbatical op Cyprus. Hij heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om een imperium op te bouwen en kan nu achterover leunen om passief dat inkomen te zien binnenvloeien. Als je de verschillende domeinregistraties volgt, kun je zien op welke manier hij geprobeerd heeft zijn theorie in praktijk te brengen, voordat hij het guruïsme ontdekte. Het begon met huwelijksproblemen en evolueerde via liefdeskunst en autoverzekeringen naar het marktsegment van vrouwen in de overgang.

 

Geld verdienen aan:

 

mariage counseling + blog (2002)

art of lovemaking (2003)

borstkanker (2006)

autoverzekeringen (2006)

women turning 50 (2010)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als ik de foto's van bijeenkomsten bekijk dan denk ik trouwens niet dat er een strikte dresscode bestaat voor de OC bijeenkomsten. Ik zie zat mensen die gewoon blij in hun trainingspak of met een theedoek op hun hoofd in de zaal zitten.

 

Volgens mij is die dresscode meer voor MLM bedrijven, waar ze graag uitdragen dat ze een professioneel bedrijf zijn en dat moet blijkbaar aan de hand van een strenge dresscode.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

bij deze zal ik het topic in ervaring maar even compleet maken met een slechtere ervaring.

Voor een vrij groot bedrag heb ik van Open Circles BV en hun zuster bedrijf Biz Kaizen een Lifetime Membership willen aanschaffen. Helaas was het geld wel van mijn rekening af maar bij hun niet bijgeschreven. Nu zit ik in ellen lange discussies met service medewerkers, en ben ik blijkbaar de sluitsom van die interne financiële verwarring, terwijl ik ondertussen alle bewijs heb verzameld dat het bij hen aangekomen is. Erg ellendig allemaal, en ik had dit zeker niet verwacht van een bedrijf met zo'n positief gezicht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.