• 0

Website met een uniek idee starten

Hallo vriendelijke forumleden,

 

Ten eerste wil ik jullie allen hartelijk bedanken voor dit geweldige forum.

Afgelopen jaren tijdens mijn ondernemerschap heb ik hier veel wijsheid en tips kunnen vergaren. Ik was niet actief als forumlid, ik gebruikte altijd de zoekfunctie en vond alles wat ik wou weten heel gemakkelijk.

 

Nu ik gestopt ben met een aantal ondernemingen wil ik mij richten tot een nieuwe markt dat voor mij toch tamelijk onbekend terrein is en heb ik hierover een aantal brandende vragen.

 

Ik zit al ongeveer een jaar met een idee om een website te starten die, als ik het goed aanpak, net zo groot kan worden als "de grote jongens" van nu. Dit zullen jullie vast wel vaker te horen hebben gekregen, haha. Maar het is echt uniek en vele mensen zullen er behoefte aan hebben.

 

Ik ben geen website designer en de website dat gebouwd moet worden zal vele manuren en expertise op hoog niveau vergen. Uiteraard zal dit een hoog kostenplaatje worden en daar heb ik geen bezwaar tegen. Maar het is toch goed mogelijk dat ik ook financierders nodig zal hebben want een onderdeel van mijn plan is om meteen wereldwijd te gaan.

 

Alleen hoe benader ik deze webdesigners en financierders? Ik wil niet dat ze ervandoor gaan met mijn idee voordat ik het al zelf ten uitvoer heb gebracht. Moet ik hun eerst een contract laten ondertekenen voordat ik met de billen bloot ga?

 

Ik zie wel een mogelijkheid dat ik het zo speel met de webdesigners dat ik niet alles hoef te vertellen en hun alleen maar de "blueprint" laat maken. De rest vul ik zelf wel in/bij. Of zal ik hiermee van een koude kermis thuiskomen?

 

In onderstaande link heb ik wel een soortgelijke vraag gevonden, maar volgens mij staat de antwoord los van mijn vragen?

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=34598;start=msg325123#msg325123

 

Dank alvast voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Heerlijk als mensen zo creatief zijn! Mooiste wat er is in een mens.

 

Even inhaken op je vraag hoe om te gaan met webbureau's:

 

Ik ben helemaal terug gekomen op het begrip dat groter beter is. Het idee is vaak dat als je een groot bureau inschakelt je betere ondersteuning en meer stabiliteit krijgt voor je geld. Mijn ervaring is precies tegenover gesteld. Klein of zelfs ZZP is vaak dedicated aan je project, vaak hogere niveau en als je goed laat documenteren dan is stabiliteit ook geen enkele zorg.

 

Ik kan je voorstellen aan een paar zeer capabele jonge ondernemers die echt de mooiste dingen maken en niet de overhead hebben waar je bij grotere webbureaus tegenaan zal lopen. Ze kunnen je helemaal beetpakken en zijn er dus echt voor jouw project.

 

Ik werk zelf vaak met http://www.madebypit.com/. Deze ZZP'er heeft designers, coders, SEO/Content, Social experts en alles wat je nog meer wilt in zijn netwerk. Allemaal van de hoogste kwaliteit die regelmatig worden ingehuurd door de grote internetbedrijven.

Ik zou zelf ook een rol kunnen spelen, maar het is niet fair omdat ik al fulltime bezet ben. Al zoek ik wel een bijbaantje om wat extra geld te verdienen voor een nieuwe laptop. haha ;)

 

Het selecteren van de juiste partner is misschien wel 70% van je website succes. Software en/of bouw is altijd relatief t.o.v. van de kwaliteit van je partner. Iedereen kan designen en bouwen, maar als je partner niet geschikt is dan faal je altijd op termijn.

 

Ik benader deze bureau's met project initiatie documenten. Met name je doelstellingen goed op papier krijgen is belangrijk. Ik ben project manager van beroep en laat dit dus invullen door de project owner. Denk dat het goed is dat je deze rollen voor jezelf gaat onderscheiden. Madebypit kan bv. je project manager zijn. Laat hun verder vooral ook de functionele/grafische en technische invulling maken. Ik betrek ze vaak ook in de businesscase zodat ze goed weten wat er speelt, hoe het meer jaren plan er voor ligt. Dit heeft veel voordelen in het project zelf omdat ze dan snappen hoe ze kunnen faseren en de 'echte' belangrijke zaken kunnen beetpakken. Je wilt immers wel op tijd en binnen budget je project af hebben lijkt me.

 

Ik kan wel een voorbeeld project initiatief document sturen, als je deze invult voor jezelf ben je al een heel eind op weg voor een briefing. Stuur maar een PM met je e-mailadres als je wilt.

 

Verder heb je al tips hierboven staan hoe je zaken geheim kunt houden, dat lijkt me wel voldoende ;)

Een financier vinden lijkt mij het gemakkelijkste als je een uitgewerkt plan hebt liggen (dit hoeft natuurlijk niet in detail)

 

Succes!

Roland

 

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Zoek eens op NDA of geheimhoudingsovereenkomst.

 

Je webbouwer aan de slag zetten zonder te vertellen wat ie moet bouwen lijkt mij niet ideaal. Als de website met algemene invulling zou kunnen worden gemaakt, dan kun je misschien een standaard product laten installeren, maar vaak zit het werk in het maatwerk gedeelte.

 

Formuleer eerst wat voor soort website het moet worden, wat de gebruikers er mee moeten kunnen (functionaliteit) en kijk of daar standaard producten voor beschikbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

Je bent dus al een jaar jezelf hysterisch aan het maken met het potentieel van je idee. Mooi.

Er zijn zo veel startups die een briljant idee hebben en zich gedeeltelijk over moeten leveren aan het lot om het uit te kunnen voeren. En hoewel er een risico is dat het gejat wordt gebeurt dat vaker niet dan wel.

Bovendien is ondernemen risico nemen.

 

Daarbij lijk je aan te nemen dat je concept niet voor verbetering vatbaar is, al perfect door jou is uitgedacht en tijdens het proces geen voortschrijdend inzicht of goede ideeën van anderen nodig zijn om het goed uit te voeren. Lijkt me ook tricky.

 

"Ik zit al ongeveer een jaar met een idee om een website te starten die, als ik het goed aanpak, net zo groot kan worden als "de grote jongens" van nu"

Dit is ook een verkeerde veronderstelling. Je kunt dingen goed doen, en dan nog kan het mislukken. Daar zijn ook legio voorbeelden van.

 

Waarom ga je niet gewoon je idee goed opschrijven en er net als zo veel ondernemers lekker mee aan de slag, een leuk team samenstellen van ambitieuze designers/coders en kijken of het lukt? En dan misschien niet wereldwijd (ik ken het concept niet, misschien kan dat heel gemakkelijk, maar van de 'wereldwijd' van andere ondernemers hoor ik vaak veel problematische verhalen).

 

Je angst is meegegroeid met je idee van hoe groots het kan worden, misschien kan je overal even een beetje lucht bij laten en ontnuchtend opnieuw kijken naar wat je nou eigenlijk wil scheppen ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals al opgemerkt, het gebeurt maar weinig dat je gesprekspartners waarmee je om tafel gaat zitten je idee "stelen". Darnaast moet je je wel realiseren dat zodra je website "life" gaat, de hele wereld kan zien wat jouw concept is en het dus kunnen navolgen indien ze willen.

E.e.a. verborgen proberen te houden voor programeurs en financiers etc. is dus alleen maar een beetje uitstel. Het lijkt me dus nogal onzinnig om voor dat beetje tijdswinst het jezelf zo moeilijk te maken met het vinden van mensen die je nodig hebt.

 

Daarnaast, kijk naar nieuwe ideeen zoals een paar jaar geleden Groupon, idee werd razendsnel nagevolgd door tientallen, inmiddels honderden anderen over de hele wereld. Echter daar mensen altijd graag zakendoen met de "real thing" hebben ze relatief weinig last gehad van die concurrentie.

Sterker nog, ze hebben daar voordeel bij gehad. Indien je een nieuw concept in de markt zet, dan geldt onbekend maakt onbemind. Als allerlei anderen jouw idee dan overnemen dan leidt dat ook tot veel meer bekendheid voor jouw originele concept en dat maakt een snellere groei weer mogelijk.

 

Samengevat, onderneem niet vanuit angst maar vanuit kracht, geloof, kwaliteit en vertrouwen in eigen kunnen.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.