• 0

Deutsche bank loost 18.000 klanten

Omdat ik de zoekfunctie al gebruikt heb en dat niets opleverde: zijn er meer mensen die vorig jaar gedwongen van abn/amro naar Deutsche Bank moesten en nu weer worden geloosd? Wij zijn er niet blij mee, niet dat we zo blij waren met de overstap, maar DBN heeft ons wel overgenomen inclusief een r.c. met een vrij hoog krediet. En waar gaan we dat opnieuw krijgen? LTO heeft al bezwaar gemaakt namens hun boeren, maar dat gaat, voor zover ik begrepen heb, alleen over eventuele boeterentes. Daar hebben wij niet mee te maken. Bovendien zijn wij geen boer. Weet iemand meer hierover?

(Dit is mijn eerste topic op dit forum, als ik hier wat langer ben zal ik me nog wel eens fatsoenlijk voorstellen)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inmiddels heeft de LTO al uitvoerig contact gehad voor haar leden in de agrarische branche met de top van Deutsche Bank. Dit heeft uiteindelijk geleid tot de navolgende informatie (hier zijn uiteraard geen rechten aan te ontlenen voor MKB'ers, maar wellicht biedt het wat houvast voor ondernemers):

 

Bericht aan LTO leden over stand van zaken Deutsche Bank Nederland

LTO Nederland heeft een derde gesprek gevoerd met Deutsche Bank Nederland N.V, de heer H. Erbe en de heer K. Hoving, respectievelijk Chief Risk Officer en CEO van Deutsche Bank Nederland N.V.

 

Van de zijde van Deutsche Bank is nogmaals bevestigd dat zij in redelijkheid en billijkheid problemen met agrarische ondernemers wil oplossen bij kredietverlening. Binnen de bank is daarover met de regio's gecommuniceerd. Tevens heeft de bank op 11 april jl. in een pers interview aangegeven dat klanten in de week van 15 april zullen worden geinformeerd over de aangescherpte focus van de bank gericht op ontwikkeling als internationale zakenbank. Met de klanten voor wie Deutsche Bank Nederland N.V. niet langer de geschikte bank is, neemt de bank de komende maanden contact op om de overstap naar een andere bank te bespreken.

 

Deutsche Bank geeft aan globaal langs de volgende 3 lijnen te handelen:

1. Als een agrarisch bedrijf een aantal leningen bij de bank heeft die nog doorlopen, dan worden deze niet beeindigd, lopen deze gewoon door en komt de bank haar contractuele verplichtingen na. De ondernemer krijgt een brief van het klant contact centrum van de bank in Amsterdam en kan daarover contact opnemen met de bank (020 – 798 17 00 / kcc.amsterdam at db.com). Wil de ondernemer zijn bedrijf uitbreiden, bijvoorbeeld via grondaankoop, dan zal hiervoor in eerste instantie bij een andere bank aangeklopt moeten worden.

 

2. Als een van de leningen op korte termijn afloopt terwijl een aantal nog doorloopt en de ondernemer wil nu al zijn gehele financiering overbrengen naar een andere bank, dan gaat de bank in overleg met de ondernemer over het al dan niet in rekening brengen van boeterente. De bank zal naar billijkheid en redelijkheid handelen om zoveel mogelijk knelsituaties te voorkomen, maar kan geen algemene uitspraak doen over boeterentes. De situatie per bedrijf wat betreft zekerheden, leningen en de looptijd daarvan verschillen daarvoor te veel. Indien het onderbrengen van een lening bij een andere bank niet slaagt, dan zal Deutsche Bank een aanbod doen voor herfinanciering. De beoordeling vindt echter wel plaats volgens de reguliere criteria van kredietbeoordeling.

 

3. Als de boeterente te hoog zou zijn, mede beinvloed door de hoogte van leningen en looptijden, dan wordt de lening verlengd voor bepaalde korte tijd. Ook hier vindt de beoordeling echter wel plaats volgens de reguliere criteria van kredietbeoordeling. Mocht de rente in de komende tijd gaan stijgen, dan ontstaat er in ieder geval een gemakkelijker uitgangssituatie voor de agrarische ondernemer om zijn bedrijfsfinanciering desgewenst bij een andere bank onder te brengen aangezien boeterentes dan waarschijnlijk lager zullen zijn.

 

Binnen de bank is behandeling van agrarische dossiers belegd bij een afdeling onder leiding van de heer E. Mueller.

LTO Nederland heeft tevens de afspraak gemaakt dat specifieke, concrete knelsituaties van agrarische ondernemers door LTO kunnen worden voorgelegd aan de bank. Deze zullen dan worden beoordeeld door de Raad van Bestuur van Deutsche Bank Nederland N.V. Mocht u die bij LTO willen melden, dan graag via het Informatiecentrum LTO Noord (088 – 888 66 44 / info at ltonoord.nl).

 

Tot slot is afgesproken dat er, indien gewenst en noodzakelijk, over ca. 6 weken eventueel verder overleg plaatsvindt tussen LTO Nederland en Deutsche Bank over de stand van zaken.

Albert Jan Maat, voorzitter LTO Nederland

 

modedit: voor de leesbaarheid enige witregels toegevoegd en om te voorkomen dat er een hoeveelheid spam uitgestort kan worden, ook emailadressen aangepast.

Link naar reactie
  • 0

De DB lacht zich helemaal ziek, taait lekker af met een paar grote klanten aan de haak en laat de rest lekker in de stront zakken.

 

Bij de ABN hoef je niet aan te kloppen, die behandelen je als iedere andere nieuwe klant.

 

Dank overheid, dank Europa.

Link naar reactie
  • 0

Ook ik ben één van de "slachtoffers" van de DB.

De DB wil in december mijn rekening courant eenzijdig opzeggen.

Deze rekening kan ik op waarschijnlijk op ca € 15.000 na niet inlossen in december.

Mijn vrees is een tekort aan liquide middelen na december en juist dan heb ik die hard nodig.

 

Nu heb ik een plan bedacht om liquide middelen proberen veilig te stellen.

Ik en mijn vrouw zijn onder huwelijkse voorwaarden getrouwd een jaar of 6 geleden.\

De voorwaarden zijn tot op heden niet nagekomen zoals dat heet maar zij heeft in die jaren ook geen inkomen gehad.

Verder hebben we geen koopwoning of andere waardevolle spullen.

 

Stel zij begint op haar naam een zelfde bedrijf als ik.

Zij zal daar weinig in doen in de praktijk maar ik wil facturen schrijven uit haar naam.

Er zal dus geld op haar rekening van haar bedrijf komen te staan.

Dit zullen dan in de praktijk mijn liquide middelen zijn.

 

Daarmee zorgen we dat behalve het inlossen bij de bank er verder voor mijn bedrijf geen schuldeisers zijn.

Dus van een failiessement zal geen sprake zijn omdat er geen twee partijen schuldeiser zijn.

 

Ik begrijp dat ik mijn rekening courant ooit in moet lossen, en laten we duidelijk zijn: dat wil ik ook.

Maar ik kan dit simpelweg in december nog niet.

En ik vrees dat de DB mijn rekening courant sluit en ik geen liquide middelen meer heb.

En juist dan ligt een failiessement op de loer.

 

Kan ik dit doen of zie ik het te makkelijk in?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Kan ik dit doen of zie ik het te makkelijk in?

 

 

Je ziet het te makkelijk in..

 

daarbij vraag ik me af in hoeverre jij daadwerkelijk slachtoffer bent van de DB actie dat komt omdat je hele berichten geschiedenis hier teruggaat tot begin 2011 incl problemen met aflossen van het krediet en je afvragen of je vrouw de activiteiten van jou bedrijf kan overnemen al dan niet gevolgd door een faillissement van je huidige onderneming.

 

het lijkt me zinvoller als je een van je oude topics hier aanvult met de relevante informatie ipv hier weer opnieuw te beginnen alsof de bank de oorzaak is van alles...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.