• 0

Waardebepaling domeinnaam

Hallo allemaal,

 

ik heb momenteel een domeinnaam in mijn bezit, die ik graag zou ruilen voor een specifiekere naam die beter bij mijn plannen past. De huidige eigenaar van de gewenste domeinnaam is geinteresseerd en hoort graag mijn voorstel. De naam die ik heb, past namelijk ook prima bij zijn dienstverlening. Nu is het voor mij geen probleem om de namen met gesloten beurs te ruilen. Maar ik wil geen voorstel doen dat de plank misslaat. En als je het mij vraagt, kan mijn naam 'beter' zijn, maar dat kan ook zomaar voor die van hem gelden. De google keyword tool geeft mijn naam veel meer maandelijkse zoekopdrachten, maar zegt natuurlijk niet alles.

 

Daarom zou ik graag van iemand met ervaring op dit gebied een persoonlijk bericht ontvangen. Ik ben bovendien benieuwd of jullie het met mij eens zijn dat de ruil voor mij verstandig is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als zijn domeinnaam voor jou beter past en andersom, dan klinkt ruilen sowieso goed :)

 

Verder geldt voor domeinen dat goede namen een schaars goed zijn maar dat de waarde ervan afhangt van wat je er mee doet: puur de domeinnaamwaarde zelf is dus niet echt vast te stellen. Er zijn voorbeelden van domeinnamen die enorm goed aansloten bij een specifiek doel of campagne en dus voor véél geld overgenomen zijn, maar feitelijk kan de waarde ook zomaar heel laag zijn als niemand er wat voor over heeft.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je antwoord. Voor mij is gewoon ruilen inderdaad wel goed en daar teken ik zo voor! Maar omdat ik degene ben die de ruil heeft voorgesteld, ben ik natuurlijk al in het nadeel. Daarom hoop ik een paar mooie argumenten in handen te krijgen om bij mijn voorstel aan te dragen.

 

Wat je verder zegt over het aansluiten van de naam op het doel is natuurlijk waar. Dat is misschien ook het grote probleem, met de naam die ik nu heb, kan ik uit de voeten, maar de specifieke naam die ik wil sluit gewoonweg veel beter aan bij wat ik wil doen. Ik stuur je even een pb, ben wel benieuwd!

Link naar reactie
  • 0

De waarde is erg subjectief.

Om argumenten te krijgen zou je kunnen kijken naar het aantal zoekopdrachten op de Keywords die in de domeinen zitten.

 

Heeft het ene domein meer zoekopdrachten dan kun je redeneren dat die ook meer waard is.

Hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Het hangt ook af aan welk product (en de marges op dat product) je kan koppelen aan het keyword.

1.000 bezoekers die voor 1 cent kopen is minder waardevol dan 500 die voor 2 euro iets kopen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

De waarde van een domeinnaam is van veel dingen afhankelijk. Is er veel en goede linkbuilding gedaan voor de domeinnaam? Is het een beschrijvende domeinnaam waar zoekwoorden in zitten waar veel zoekvolume op zit? Zo zijn er nog veel meer factoren. Als je wilt mag je me een pb sturen met beide domeinnamen.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Soms moet je niet te veel nadenken - als jij die ruil een goede optie vindt stel je dat gewoon voor. Als die anders het niet met je eens is hoor je het vanzelf.

 

Ik heb inmiddels voorgesteld om met gesloten beurs te ruilen. Ben benieuwd naar de reactie en zal die hier ook nog even delen.

Link naar reactie
  • 0

Groen licht voor de ruil! Dat brengt mij op de volgende vraag: hoe gaat dit precies in zijn werking?

 

Ik weet dat beide eigenaren tokens uitwisselen, maar er moet ook iets via sidn lopen geloof ik?

Link naar reactie
  • 0

Mooi dat je ruil gelukt is!

 

In principe kun je zelf met het token zelf het domein verhuizen (of anders je hoster dit voor je laten doen)

Daarna moet je het domein op je naam laten zetten. Via bedrijven als TransIp e.d. kun je dit zelf allemaal via het controlepanel doen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Hoi dekraan,

 

De waarde van een domeinnaam wordt meestal bepaald aan de hand van een aantal zaken.

Denk hier vooraf goed overna:

 

- De leeftijd van de domeinnaam (hoe lang geleden is deze geregistreerd door de huidige eigenaar)

- Hoge positie in b.v. Google (Staat de domeinnaam reeds hoog in Google of is deze b.v. nog niet aanwezig)

- Extensie (.NL domeinamen vertegenwoordigen een hogere waarde als b.v. .COM)

- Backlinks (zijn er al backlinks aanwezig op het web richting de domeinnaam)

- Branche (Hierbij kun je denken aan b.v. de waarde die een product of dienst achter de domeinnaam vertegenwoordigt)

 

Succes!;-)

 

Groet,

Werner

 

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Hoi dekraan,

 

De waarde van een domeinnaam wordt meestal bepaald aan de hand van een aantal zaken.

Denk hier vooraf goed overna:

 

- Extensie (.NL domeinamen vertegenwoordigen een hogere waarde als b.v. .COM)

 

Werner, dat kun je niet op deze manier zo stellen. CNN.com is toch echt meer waard dan CNN.nl. Het ligt dus helemaal aan de doelgroep die de website bedient. Als jij je vooral richt op de Amerikaanse markt dan is een .com-domeinnaam toch echt meer waard dan de .nl-variant.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelfs stellen dat een .com meer waard is dan .nl. Al is een en ander wel afhankelijk van reeds geregistreerde gelijke namen met andere extensies, .com is mondiaal en inmiddels redelijk universeel en dus in principe meer waard dan .nl waar je "slechts" mikt op Nederland.

 

Maar goed, uiteindelijk is er maar 1 regel die geldt bij de waarde van een domein. Hij is precies zoveel waar als de gek er voor geeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.