• 0

Boekhouding van een parttime starter

Allereerst mijn situatie/een kleine introductie:

Ik werk nu fulltime en sta daarnaast sinds mijn studententijd al 3 jaar ingeschreven bij de KvK als eenmanszaak. In het begin betaalde ik hiervoor nog een lidmaatschap, maar volgens mij hoeft die tegenwoordig niet meer betaald te worden. Alle verzoeken om aangifte te doen heb ik tot nu toe genegeerd of niks aan te geven opgevoerd.

 

Nu ben ik sinds begin van dit jaar echt begonnen met mijn bedrijf en maak daarmee ook een bescheiden winst. Nou ja bedrijf, ik weet niet of je het dat al kan noemen, maar ik verricht in mijn vrije tijd advertentiewerkzaamheden voor 2 bedrijven via een aantal online adverteerkanalen.

 

Het komt er op neer dat ik met de volgende geldstromen te maken heb:

 

Uitgaand:

Advertenties (Google, etc..)

Hosting kosten

Tooling kosten

 

Inkomend:

2 verschillende klanten die ik maandelijks factureer voor de verrichte werkzaamheden.

 

Voor de rest heb ik geen kantoor, gebruik ik mijn priverekening/creditcard voor het bedrijf en maak ik een zeer bescheiden winst.

Ik heb sinds het begin wel gewoon een kasboek bijgehouden, waar ik eerst in de min kwam te staan (betaalde immers gewoon van mijn priverekening).

 

Ik ben nogal naïef geweest door te denken dat een kasboek voldoende zou zijn, maar dat bleek dus verre van genoeg te zijn.

Nu heb ik het forum al wel doorzocht voor een eenvoudige en goedkope oplossing om mijn boekhouding te regelen, maar ik heb die vooralsnog niet gevonden. Het probleem zit hem er ook in dat voor mijn gevoel mijn werkzaamheden zo doorzichtig zijn dat ik hiervoor geen dure pakketten nodig zou moeten hebben. De Excel sjablonen die ik dankzij dit forum gevonden heb zijn voor mijn gevoel ook te complex.

 

Is het echt zo complex en heb ik een duur pakket icm een check van de boekhouder nodig voor mijn relatief simpele werkzaameheden? Zat nu zelf naar reeleesee te kijken maar als er een simpele excel sheet is heeft dat uiteraard mijn voorkeur.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.