• 0

particuliere Boekhouding

Eerst zal ik mijzelf even snel voorstellen:

 

Ik ben een student in het mooie Zwolle. Momenteel ben ik lid van een van de grotere verenigingen, met de meest ingewikkelde en grote boekhouding. Hier bekleed ik de functie Fiscus (beter bekend als penningmeester) vanuit het bestuur. Hoe ik moet boekhouden weet ik dus wel.

 

Nou heb ik de financien van de vereniging helemaal op een rijtje, alleen van mij persoonlijk niet.... Ik zoek dus een boekhoud programma welke goedkoop is (het liefst gratis) met de volgende functies:

- verschillende rekeningen (bankrekening 1, 2 en spaar / kas / OV-kaart / enz.);

- verschillende hoofdposten (eten en drinken / huur / telefoonkosten / stappen / enz.) waar onder je posten in kan richten;

- reserveringen (denk aan laptop, dit geld zal ik op mijn spaarrekening zetten);

- balans (ik wil uiteraard kunnen zien wat ik heb uitgegeven en wat mijn budget nog is).

in iedergeval het meest standard pakket wat er is. Ik hoef niet eens BTW berekeningen te hebben, aangezien ik toch altijd alles incl btw betaald en hier niks van terug krijg.

De meeste boekhoud programma's zijn hier te uitgebreid/ingewikkeld voor (ik ken Davilex, maar andere programma's gebruiken opeens tabbelen en geld stromen = niet interessant!). Daarnaast zijn vele simplictische programma's gelijk al wat duurder, omdat ze ook andere functies aanbieden. Zelf heb ik nog gedacht een excel bestand op te zetten, maar dit wordt ingewikkeld door de verschillende rekeningen en posten, hoe combineer ik dit? Daarnaast is het met excel erg moeilijk alles duidelijk en overzichterlijk weer te geven, terwijl dit juist een van mijn grootste wensen is. Zelf een programma in elkaar zetten kost mij momenteel te veel tijd.

 

Ik hoop dat een van jullie ook deze wensen heeft, maar hier wel een juist programma voor gevonden heeft. Heeft iemand misschien een tip voor mij?

Het liefst gratis, maar tegen een kleine vergoeding mag ook. Een klein beetje geld uitgeven om te zien waar je geld naartoe gaat is het zeker waard.

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste MBreuk,

 

Higherlevel is een ondernemersforum. Om die focus te behouden is besloten geen ondersteuning te bieden aan verenigingrn en stichtingen. Zie ook de gebruikersvoorwaarden die je bij registratie hebt geaccepteerd:

- Verenigingen en stichtingen met een maatschappelijke of ideële doelstelling en stamrecht BV's die uitsluitend een pensioen beheren en qua ondernemerschap geen commercieel belang meer hebben, behoren niet tot onze doelgroep.

Gaarne begrip hiervoor, dit topic gaat op slot

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.