• 0

Biohackers doorbreken biotech innovatiemodel

De Life Science worden traditioneel gezien als een zeer kapitaal intensieve en octrooigedreven sector. Sinds een aantal jaar is er echter een Open Source bewegigin opgegang gekomen. Hierdoor is de sector toegankelijker alsmaar toegankelijker geworden en zijn garage/dorm room startups geen uitzonderingen meer. Zelf ben ik met twee vrienden Amplino gestart, een bedrijf gericht op diagnostiek, maar wij staan slechts in schril contrast tot wat er nu in Silicon Valley op gang komt.

 

Een paar dagen geleden zijn bekende van mij een Kickstarter begonnen voor met maken van een lichtgevende plant. Een gecrowdfunde biotech startup? Jazeker! Ondersteunt door Cambrian Genomics en Genome Compiler (beide ook biotech startups) waren ze van plan om $60.000,- op te halen in 40 dagen, maar na 4 dagen zitten ze al ruim over de $ 100.000,-.

[Mod edit: link naar eigen site verwijderd, PM verstuurd ]

 

Volgens mij is hiermee definitief een nieuw speelveld toegevoegd aan de biotech. Naast de academische en industrie spin offs kunnen nu ook hobbyisten een life science bedrijf starten. Ik ben benieuwd naar de eerste Michael Dell, Larry Page en Mark Zuckerberg in de biotech!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In hoeverre zitten er risico's aan genetisch-garage-gesleutel?

Ik zie een mooi plot voor een nieuwe zombifilm a la '28 days later' of 'I am Legend'. Deze keer geen foutje van een overheid of een medisch wetenschapper, maar van een startup die even een cool plantje op de markt wilde brengen ;)

 

In hoeverre is dit een nieuw innovatiemodel?

Het toevoegen van biolumicentie-genen is toch een concept dat al bewezen is?

Het is gewoon een cool plantje dat mensen willen hebben.

Net zoiets als die smartwatches van een tijdje geleden.

(Of zie ik het verkeerd?)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.