• 0

aangifte inkomsten belasting

goedemiddag .

ik zie door de bomen het bos nie meer en hoop dat jullie me kunnen helpen .

ik ben me aangifte inkomstbelasting 2012 voor ondernemers aan het invullen .

nu blijf ik al hangen bij vraag is het fiscale ondernemersvermogen aan het begin van dit jaar boekjaar gelijk aan het fiscale ondernemings vermogen aan het einde van t vorig boekjaar .

wat vul ik daar dan in .

ik werk 3 jaar als zzp in een eenmanszaak

ik had omzet 16.310,00

onkosten autokosten accountkosten en overig geschat 3.970.00

resultaat voor belasting geschat 12.340.00

dit was dus vorig jaar

bedankt alvast .

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In je aangifte van 2011 kun je zien wat je ondernemingsvermogen was op 31.12.2011. Dit zou normaliter ook het beginvermogen op 1.1.2012 moeten zijn.

 

Heb je over 2011 zelf je aangifte gedaan of dit laten doen? Deze vraag wordt namelijk ieder jaar in de aangifte gesteld.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

morge het is nog erger dan ik dacht

ik heb 2011 ook verkeerd ingevuld ik heb de zelfstandige aftrek er nie afgehaald ..stom stom

ik snap ook nie waarom de boekhouder zei dat ik het makkelijk zelf kon .

maar ja nou moet ik 2011 opnieuw doen .ik heb de gegevens ingevuld en en bij winst en verlies ingevuld 34.990.

nu was zelfstandigheidsaftrek dat was het jaar 2011 bij ons 7.266 . euro.

als ik dan op het eind ben bij overzicht en het belasting programma rekent alles uit kom ik in -21.340 euro uit .

- dus

druk ik op accoord krijg ik.

het saldo fiscalewinstberekening -12.340 is niet gelijk aan het saldo winst en verliesrekening of aan het winstaaandeel van uwx ondernemingen 34.990.

wat doe ik hier fout en wat moet ik doen

Link naar reactie
  • 0

De zelfstandigenaftrek is een fiscale faciliteit voor ondernemers die maakt dat je minder belasting hoeft te betalen. Deze vul je niet zelf in. In het programma van de Belastingdienst kun je aanvinken dat je hier recht op hebt, het programma past dit dan automatisch met het juiste bedrag toe. Dit bedrag kan/mag dus niet van invloed zijn op je saldo fiscale winstberekening.

 

Met de informatie die je geeft is het onmogelijk om aan te geven wat er fout gaat. Kun je wat meer (desnoods fictieve) bedragen geven m.b.t. ondernemingsvermogen op 1.1.2011 en 31.12.2011, de prive opnamen en stortingen die je hebt gedaan, gerealiseerde winst, balansposten (bijvoorbeeld debiteuren, nog af te dragen btw, vooruitbetaalde kosten of vooruit ontvangen bedragen etc.).

Je geeft aan dat je een boekhouder hebt, deze zou bovenstaande bedragen zo moeten kunnen geven.

Waarom laat je hem de aangifte niet doen?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.