• 0

Ervaring met inkoopclub HIT MKB?

Heeft iemand ervaring met deze club HIT MKB.

 

Hun voorstel is gezamenlijk inkopen en zodoende besparen. (wel eerst een fee betalen) Verhaal klinkt te mooi om waar te zijn en dan wordt ik altijd achterdochtig.

 

Mijn concrete vraag is; Wie heeft ervaring met deze club.

 

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als er "MKB" in de bedrijfsnaam staat dan staan mijn haren al recht overeind.

 

Wij werden een paar dagen terug gebeld door "MKB collectief" of zo iets. Zij hadden een voorstel om gezamenlijk energie in te kopen om zodoende te besparen. Inschrijven was gratis, maar niet vrijblijvend. Na inschrijving zouden ze namens alle deelnemers offertes opvragen bij energiemaatschappijen en dan zou, naar hun zeggen, het beste aanbod doorgevoerd worden naar alle deelnemers. Je gaat als deelnemer dan automatisch akkoord met hun offerte tenzij je binnen 7 dagen aangaf niet akkoord te zijn. Enge constructie, het zal niet de eerste keer zijn dat blijkt dat opzeggen van een dienst moeilijker blijkt dan het versturen van een simpel mailtje.

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand ervaring met deze club HIT MKB.

 

Hun voorstel is gezamenlijk inkopen en zodoende besparen. (wel eerst een fee betalen) Verhaal klinkt te mooi om waar te zijn en dan wordt ik altijd achterdochtig.

 

Mijn concrete vraag is; Wie heeft ervaring met deze club.

 

Op hun website staat in ieder geval niets over een te betalen fee of andere kosten, wel over een "gratis" gesprek van een half uur.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Heb een paar jaar geleden contract afgesloten voor energie en afvalverwerking, de kosten wogen toen zeker op tegen de besparingen die gerealiseerd werden. Doe tegenwoordig geen zaken meer met hun....

 

Groetjes TR6

 

Link naar reactie
  • 2

Conclusie is dus de moeite om te proberen

Wouter's nekharen gaan overeind staan, Henk kan geen informatie over de "fee" vinden, Joost is niet enthousiast over de website, TR6 doet er geen zaken meer mee.

 

Vanwaar dan deze conclusie? ???

Link naar reactie
  • 0

Conclusie is dus de moeite om te proberen

Wouter's nekharen gaan overeind staan, Henk kan geen informatie over de "fee" vinden, Joost is niet enthousiast over de website, TR6 doet er geen zaken meer mee.

 

Vanwaar dan deze conclusie? ???

TR6 heeft er wel zaken mee gedaan en was positief. Men heeft mij wel een offerte uitgebracht. (indien je die wilt zien stuur even een PM. Mijn site ziet er ook niet uit maar dit heeft met andere prioriteiten te maken.

Kortom ik hoor geen negatief advies.Of ga ik nu te kort door de bocht? Wat wel raar is dat men zegt veel leden te hebben en ik krijg maar weinig reactie.

Link naar reactie
  • 0

Wat wil je gaan inkopen? Heb je meer offertes aangevraagd? En hoe verhouden die zich tot dit aanbod? Welke verplichting ga je aan voor welke korting? Waarom zou je vooraf een 'fee' willen/moeten betalen?

 

Je hebt toch geen aandelen, he? ;) En verder is niet elk aanbod van eenzelfde partij even goed... concreet antwoord: geen ervaring met deze club. Je krijgt misschien weinig respons, omdat deze club 4.000 leden zegt te hebben, afgezet tegen honderdduizenden mkb-ers.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een van de door hen gehanteerde methoden blijkt, zo mocht ik ervaren, stilzwijgende verlengingen waardoor je lang, heel lang aan ze vast zit.

 

Eerst contractueel aan HIT MKB zelf, maar los daarvan ook aan de leveranciers zoals energie, telefonie en verzekeringen.

De aangeboden deals lijken (!) niet slecht maar je bent dan ook een flinke bijdrage aan HIT MKB kwijt, dus van voordeel is dan weinig sprake meer. En als je dan dit abonnement opzegt zit je aan de leveranciers vast, listig hoor.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Allemaal,

Ik ken HIT mkb al sinds dat ze gestart zijn, ik kan niets anders zeggen dan NIET doen. Het is geen oplichtersbedrijf, dat niet maar ze maken niet waar waar je voor moet betalen. Je betaald te veel per jaar aan lidmaatschap en haalt het er niet uit.

Zelfs bepalen hun welke inkooporganisaties jij gebruikt. Daar ben ik het bijvoorbeeld al niet mee eens. Er is zomaar overgestapt van energieleverancier zonder overleg. Zelfs een energiemaatschappij waar ik vreselijk slechte ervaringen mee heb bij een bedrijf waar ik de boekhouding van verzorg.

Het is gewoon niet de moeite waard dus gewoon zelf researche doen dat is veel beter.

Ik doe administratie van een aantal bedrijven. En helaas zit 1 bedrijf hierbij aangesloten. Ieder keer als er wat is, dan zakt de moed in de schoenen dat ik weer moet bellen naar RUK mkb

;-)

Link naar reactie
  • 0

zag pas ??? vandaag van het bestaan van deze site,wil toch even reageren voor die er in de toekomst mee te maken krijgen.

 

Mijn antwoord op de vraag over ervaring met HIT mkb is een een woord kort te vatten.

Wat een gigantisch K*T bedrijf.blijf er alstublieft vanaf want als je eenmaal getekend hebt kom je er niet vanaf,het leverde ons veel zorgen,rompslomp en soelaas op.

 

Als ik weet wat ik nu weet waren wij er NOOIT mee in zee gegaan.

 

neem hier notie van a.u.b.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Je machtigt HIT MKB om de energiezaken voor je te regelen. Voor 5 jaar en een fee. Hoef je geen fee te betalen, dan krijgen ze deze van de door HIT MKB gekozen leverancier. Wie biedt het meeste? Echter kunnen ze gedurende die periode doen wat ze willen en zelfs nog in de laatste maand een vernieuwde overeenkomst afsluiten voor bv 5 jaar. Je hebt in die periode totaal geen mogelijkheden om ergens niet mee akkoord te gaan. Simpel omdat je hen al gemachtigd hebt.

 

NB: MKB veiling is geen veiling, maar voor elke nieuwe klant ontvangt MKB Veiling een bedrag van de 'winnaar'-energieleverancier. Zo simpel is het. Er zijn niet echt 4 offertes aangevraagd en het ze aken alleen gebruik van de mooie letters M-K-B.

 

Lodewijk

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Zelf ben ik in februari 2013 in zee gegaan met HIT-MKB op aanraden van een vriend die al langer zaken met ze doet. Ik moet zeggen dat mijn ervaring (tot nu toe) positief is. Ik had ook twijfels maar de besparing t.o.v. de kosten was zo groot dat ik toch de sprong heb gewaagd.

Mijn grootste voordeel van zat in de inkoop energie, maar achteraf bleek ik door een contract bij Nuon pas per januari 2014 over te kunnen. Ik heb toen het lidmaatschap op basis van no cure no pay gecrediteerd gekregen, vond ik wel heel netjes. Voor de rest is tot nu toe alles goed gecommuniceerd en geregeld dus heb ik nog geen negatieve ervaring. Ik moet ook zeggen dat er voor zo'n groot bedrijf met zoveel klanten weinig negatieve ervaringen te vinden zijn, dus ik ga er voor alsnog vanuit een juiste keus te hebben gemaakt. Mocht dat ooit anders worden dan zal ik het direct melden.

 

groet,

Link naar reactie
  • 0

De vertegenwoordiger is hier nu 2 keer geweest en maakt op ons een betrouwbare indruk.

 

Heeft alles precies uitgelegd :

- wat kunnen ze

- wat levert het aan besparing op

- duur van de contracten

- te betalen fee

 

Dit laatste is overigens wel mede afhankelijk van de te besparen kosten/

 

te besparen volgens hen op

- energie

- afvalverwerking

- verzekeringen

- mobiele telefonie ( zelfs al blijven we bij dezelfde provider)

 

Er komt nog een vervolg met een aanbieding, waarop we dan ja of nee kunnen zeggen.

We zullen de adviezen van hierboven meenemen in de besprekingen. Met name de contract duur is een belangrijke tip.

 

Link naar reactie
  • 0
te besparen volgens hen op

- energie

- afvalverwerking

- verzekeringen

- mobiele telefonie ( zelfs al blijven we bij dezelfde provider)

Bij energie, afval en mobiele telefonie merk je vrij snel of het aanbod echt minimaal dezelfde kwaliteit is..of niet.

 

Bij verzekeringen is dat een stuk lastiger: het is een stuk papier met een hoop voorwaarden en je komt er pas bij schade achter of de nieuwe dekking ook echt minstens het zelfde bood als de oude.

En dan beginnen de problemen pas echt: had je dit wel of niet zelf kunnen lezen in de voorwaarden of had de adviseur jou op de hoogte moeten stellen van de verschillen?

 

Let vooral ook op de zogenaamde garantiebepalingen (met name alarm, blusmiddelen, opslag afval en periodieke controle elektrische installaties): bij de ene verzekeraar betekent het niet voldoen aan deze "kernbedingen" dat je bij schade die daardoor is ontstaan of verergerd, een verhoogd eigen risico hebt; maar bij heel wat verzekeraars kan het ook inhouden dat er helemaal geen dekking is!

 

Mijn tip daarom: laat HIT (*) schriftelijk bevestigen dat de oude en nieuwe dekkingen minimaal gelijk zijn aan elkaar en dat je er qua dekking en garantiebepalingen/eisen dus nergens op achteruit gaat, tenzij uitdrukkelijk vooraf met jou besproken en door jouw akkoord gegeven.

 

 

(*)= of welke andere aanbieder of adviseur dan ook

 

 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.