• 0

Ondernemen in België

Beste iedereen,

 

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van mijn scriptie voor de opleiding Commerciële Economie en dat doe ik voor een online marketing bureau. Het bedrijf wil graag haar diensten gaan aanbieden in België en daarvoor doe ik het onderzoek nu. Het is geen fictief project.

 

Naast de marktomvang, het potentieel, enzovoorts, moet ik ook de juridische zaken in kaart brengen. Mijn vraag is dus: welke stappen moet het bedrijf ondernemen voor het haar diensten kan aanbieden in België? Ik ben dan ook op zoek naar de verschillen in het wel gevestigd zijn in België en het niet gevestigd zijn in België. Het liefst ook een indicatie van de kosten.

 

Ik heb contact gezocht met een tweetal instanties, maar dat contact loopt vrij moeizaam waardoor ik nu nog steeds op antwoord wacht. Lijkt net of ze me niet echt willen helpen... Vandaar dus mijn poging via dit forum.

 

Het betreft een BV (onderdeel van een holding) en bestaat nu uit 8 werknemers.

 

Ik hoop van harte dat jullie mij kunnen helpen en mij goede inzichten kunnen verschaffen over het ondernemen in België.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Kish,

 

Allereerst: welkom op HL!

 

Zoals je in de gebruiksvoorwaarden hebt kunnen lezen, je bent er immers mee akkoord gegaan bij inschrijving, geldt voor het gebruik van HL:

 

Wij zijn een ondernemersforum. Aan huiswerk-, studie-, afstudeer-, stagevragen en afstudeerscripties doen wij niet.

We zijn hier heel scherp op. Dat is dan ook de reden dat dit topic op slot gaat.

 

Natuurlijk wel veel succes met de studie!

 

Modgroet,

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.