• 0

Op zoek naar simpel en voordelig CRM pakket

Beste mensen,

 

Ik ben op zoek naar een eenvoudig en goedkoop CRM pakket. Belangrijkste is het bijhouden van leads die we met zo'n 5 gebruikers moeten kunnen invoeren en beheren. Onze management assistente moet in staat zijn 1 keer per week een rapportage te maken en uit te printen of als pdf rond te mailen.

 

Nu dacht ik als snel aan SugarCRM maar daar moet je tegenwoordig al gelijk behoorlijk voor betalen zag ik op de site als je 5 users hebt. Of begrijp ik dat nu niet goed? Ik heb hier op het forum wel een oud topic gevonden over CRM maar heb dus behoefte aan wat meer uptodate informatie.

 

Welk CRM pakket jullie zouden adviseren c.q. zelf gebruiken jullie zelf?

 

Hoor het graag even,

 

Groet

Gerard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien is dit iets voor je, per medewerker nog geen 100 euro per jaar en ook nog gewoon in het nederlands ;)

 

Ooit zelf nog eens naar gekeken maar voor mij gewoon veel te uitgebreid. :P En nee ik heb geen aandelen in dit bedrijf ;D

Link naar reactie
  • 0

Zoals wellicht inmiddels bekend, gebruik ik voor mijn eigen administratie en voor die van klanten een online boekhoudsysteem die verschillende uitvoeringen heeft. Dit systeem is direct bij Kleisteen af te nemen, en kan vervolgens beschikbaar gemaakt worden voor de administratiekantoor.

 

Met de basisversie (Kleisteen ZZP) ben je in staat om te factureren. De uitgebreidere versie (Kleisteen Business) heeft meer mogelijkheden, zoals uitgebreidere relatiebeheer, projectbeheer en artikelbeheer. Het complete pakket (Kleisteen PRO) is een zeer compleet pakket (offertes, begrotingen, compleet voorraadsysteem etc).

 

Je hebt dan een crm systeem en boekhouding ineen. De prijs is voor een dergelijk systeem zeer schappelijk, extra gebruikers kun je makkelijk aanmaken en de kosten daarvan zijn ook beperkt.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

@Dutch_guy: Ik had al op Sugar CRM gekeken, dat is tegenwoordig een commercieel pakket geworden bleek uit de site. Voor 5 users wordt dat dan al snle duur.

@Mario Gielissen: dat Vtiger is dan Eur 12 per user per maand. Dat komt voor 5 users op jaarbasis ook op een behoorlijk bedrag. Toch?

 

 

 

Van beide pakketten kun je de open source variant downloaden, deze draaien op standaard webhosting met PHP & MySQL. Bij sommige hosters kun je deze pakketten via Installatron installeren.

Link naar reactie
  • 0
dat Vtiger is dan Eur 12 per user per maand. Dat komt voor 5 users op jaarbasis ook op een behoorlijk bedrag. Toch?

 

12x12x5=€ 720 op jaarbasis. Als ik uit ga dat jouw 5 medewerkers fulltime werken (en betaald worden ;)) dan vind ik die kosten niet in verhouding staan tot de personeelskosten :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Gerard,

 

Als u nog steeds opzoek bent naar een crm-systeem, dan zou ik u adviseren om Microsoft Dynamics uit te proberen.

 

Het is goedkoop, on the cloud en extreem makkelijk in gebruik!

 

Zo is er bijvoorbeeld een dashboard met een dynamisch salesoverzicht en een heleboel andere salesgerelateerde informatie, kunt u automatisch powerpoint presentaties uitdraaien en kunt u het crm-systeem linken aan outlook. Daarnaast kunt u u dit ook direct koppelen aan uw social media.

 

Kortom, als u behoefte hebt aan een dynamische werkomgeving die u niet op u eigen server hoeft te installeren en ook niet hoeft te onderhouden, dan hoeft u niet verder te zoeken.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Manuel Silva

Wij leveren IT-diensten, op maat gemaakte oplossingen en Microsoft-producten, zoals SharePoint, Office 365, CRM, Exchange, Lync, Azure. Daarnaast zijn wij in staat om producten zoals Meru Networks, AeroScout, Brocade, Aerohive, Aruba Networks en Palo Alto Networks te implementeren

Link naar reactie
  • 0

Als u nog steeds opzoek bent naar een crm-systeem, dan zou ik u adviseren om Microsoft Dynamics uit te proberen.

 

Ik vind het een toptip! Eendje die wat mij betreft ingelijst mag worden!

 

Geweldig!

Wij leveren IT-diensten, op maat gemaakte oplossingen en Microsoft-producten, zoals SharePoint, Office 365, CRM, Exchange, Lync, Azure. Daarnaast zijn wij in staat om producten zoals Meru Networks, AeroScout, Brocade, Aerohive, Aruba Networks en Palo Alto Networks te implementeren

Link naar reactie
  • 0

Tip: begin niet aan Dynamics. Duur en achter de schermen moet je expert zijn om alles in te stellen. Tevens een groot en log pakket.

Niet voor niets zijn er diverse boeken om Dynamics uit te leggen. Dat zegt al genoeg.

 

Tja, lijkt me geen wet van Meden en Perzen. Is maar net wat je zoekt en wat je wilt.

 

Hoe beperkter het pakket, hoe makkelijker het wordt en hoe minder boeken er nodig zijn.

 

Maar soms wil je juist geen beperkt pakket maar een systeem dat volledig - maar dan ook echt volledig - aansluit bij jouw bedrijf, processen en workflow. En dan is er niet mis met een groot pakket als Dynamics of Sage. Ik ken ook relatief kleine gebruikers (bedrijven tot 5 of 10 medewerkers), en die laten de expert functies dan over aan extern in te huren experts die het maatwerk leveren. Ze zijn over het algemeen wel tevreden over het grote pakket met al z'n functionaliteiten en expert functies

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op zoek naar een eenvoudig en goedkoop CRM pakket. Belangrijkste is het bijhouden van leads die we met zo'n 5 gebruikers moeten kunnen invoeren en beheren. Onze management assistente moet in staat zijn 1 keer per week een rapportage te maken en uit te printen of als pdf rond te mailen.

 

Als het bijhouden van leads het belangrijkste is, waarom een compleet CRM pakket? Zoiets kun je ook gewoon in een document of spreadsheet zetten?

Link naar reactie
  • 0

 

Tja, lijkt me geen wet van Meden en Perzen. Is maar net wat je zoekt en wat je wilt.

 

Hoe beperkter het pakket, hoe makkelijker het wordt en hoe minder boeken er nodig zijn.

 

Maar soms wil je juist geen beperkt pakket maar een systeem dat volledig - maar dan ook echt volledig - aansluit bij jouw bedrijf, processen en workflow. En dan is er niet mis met een groot pakket als Dynamics of Sage. Ik ken ook relatief kleine gebruikers (bedrijven tot 5 of 10 medewerkers), en die laten de expert functies dan over aan extern in te huren experts die het maatwerk leveren. Ze zijn over het algemeen wel tevreden over het grote pakket met al z'n functionaliteiten en expert functies

 

Klopt, maar de vraag was eenvoudig en goedkoop.

Dat je externe expertise moet inhuren voor aanpassingen betekent dat het niet eenvoudig en niet goedkoop is.

Ik heb er mee gewerkt (front en backend) en als het eenmaal op maat gemaakt is dan werkt het perfect. Maar dan is het allang niet goedkoop meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.